
Ceny paliw w hurcie tanieją. Jest szansa na tańsze tankowanie?
Hurtowe ceny paliw spadają od 9 marca z podobną dynamiką jak w przypadku wzrostów. Nie ma jeszcze powodów do wielkiej euforii, ale w ocenie ekspertów sytuacja powoli zaczyna się stabilizować.
Mamy dobra wiadomość dla wszystkich kierowców. Od kilku dni hurtowe ceny spadają w bardzo dynamicznym tempie. Czy mamy szansę na powrót do normalnych cen w najbliższym czasie?
Paliwo za 8 zł/l. Kolejna bariera przekroczona
Ten tydzień był rekordowy pod względem ceny paliw na stacjach. Kierowcy po raz pierwszy w historii zobaczyli ceny wynoszące więcej niż 8 złotych za litr. Psychologiczną barierę przebił olej napędowy. Benzyna bezołowiowa w tym samym czasie utrzymywała się na poziomie powyżej 7 złotych.
Czytaj: Czy zabraknie paliwa w Polsce? Orlen odpowiada
Wszystkiemu winne były hurtownie podnoszące ceny w bardzo dużym tempie już od 1 marca. Największe wzrosty przypadały na okres 5-9 marca. Wtedy ceny hurtowe benzyny 95 w wzrosły z 6074 zł do 6624 zł za m3. Dużo wyższą podwyżkę zaliczył olej napędowy, który w hurcie wzrósł z 6638 do 7669 zł za m3.

Dla szybkiego porównania, 25 lutego, zaraz po wybuchu wojny w Ukrainie benzyna kosztowała ok. 5250 zł za m3, a olej napędowy 5400 zł za m3.
Ceny paliw spadną w przyszłym tygodniu?
Eksperci z serwisu e-petrol poinformowali o spadkach cen w hurtowniach. Od 9 marca 2022 roku perspektywa robi się coraz bardziej optymistyczna.

W hurtowniach Lotosu benzyna bezołowiowa spadła z 6624 zł do 6305 zł za m3. Olej napędowy również zanotował mocny spadek z 7699 do 7060 zł za m3. W tym przypadku tempo oleju napędowego to ponad 200 zł na dzień. Benzyna zalicza wolniejszą obniżkę – ok. 100 zł na dzień.
Zobacz: Nowe limity paliwa na stacjach PKN Orlen
Jeśli powyższe trendy utrzymają się przez najbliższe dni, ceny paliwa powinny ustabilizować się na poziomie w okolicach 6 zł za litr.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: