
Caterham Seven 170 – samochód, który waży tyle co nic. Stosunek mocy do masy robi ogromne wrażenie!
Caterham Seven 170 to najmniejszy model brytyjskiej marki. Sportowy samochód swoimi wymiarami i masą przypomina bardziej zabawkę niż prawdziwy samochód.
Caterham od lat projektując samochody, kieruje się prostą zasadą: ma być prościej i lżej. Teraz ta dewiza przybrała wyjątkowo ekstremalną formę.

Caterham Seven 170 to najmniejszy samochód w gamie brytyjskiego producenta. Ma 1470 mm szerokości i masę własną na poziomie 440 kilogramów. Przy takich parametrach nie potrzeba piekielnie mocnego silnika, by zapewnić osiągi godne sportowego samochodu.
Seven 170 napędza doładowany, 3-cylindrowy silnik o pojemności 660 cm³ i mocy 84 KM. Maksymalny moment obrotowy do 116 Nm. Na pierwszy rzut oka nie wygląda to zbyt imponująco, ale już stosunek mocy do masy, wynoszący 170 KM na tonę pozwala inaczej spojrzeć na tę konstrukcję. Stąd zresztą taka, a nie inna liczba w nazwie modelu.
Seven 170 rozpoznamy nie tylko po malutkim nadwoziu, ale i ekstremalnie wąskich oponach. Avony ZT7 mają zaledwie 155 mm szerokości. Warto wspomnieć, że bardziej wymagający klienci mogą za dodatkowe 1000 funtów wybrać opcjonalny pakiet R ze sportowym zawieszeniem, 14-calowymi felgami czy dyferencjałem o ograniczonym uślizgu. W tej cenie dostaną także kokpit z włókna węglowego, kompozytowe fotele i szelkowe pasy.

Caterham Seven 170 będzie sprzedawany w Europie Ceny bazowego wydania zaczynają się od 22 990 funtów.
Najnowsze
-
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców. -
Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
-
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Zostaw komentarz: