
Caravana Go Romania – nostalgiczna wyprawa śladami PRL-u
Caravana Go Romania – wycieczka samochodów zabytkowych trasami, które w latach 70. i 80. pokonywali Polacy, którzy wówczas tłumnie i chętnie odwiedzali Rumunię. Świetna zabawa i możliwość obcowania z zabytkową motoryzacją - gwarantowane!
3 tysiące kilometrów, piękne widoki i wspomnień czar… Tak w skrócie prezentuje się Caravana Go Romania, w ramach której Dacie, Fiaty 126p, Polonezy i Fiaty 125p ruszą w historyczną trasę, którą w czasach PRL-u przemierzali Polacy odwiedzający Rumunię.
7 czerwca o godzinie 8.30 ze stadionu Cracovii (ul. Kałuży 1) w Krakowie już po raz trzeci wyruszą do Rumunii, wybierając trasę, którą kilkadziesiąt lat temu Polacy podróżowali w drodze do Bukaresztu i kurortów nad Morzem Czarnym.
„Te kilka dni wypełnione będzie dobrą zabawą, wspólnymi zmaganiami z przeciwnościami na trasie i przede wszystkim wspaniałymi spotkaniami z lokalną kulturą i folklorem. Każda miejscowość, w której pojawia się wyprawa, traktuje wizytę podróżników z Polski jak święto – dla samochodów zamyka się rynki miejskie, uczestnicy zapraszani są do domów miejscowych notabli, zdarzało się również, że kierowcy zabytkowych Dacii i Fiatów bywali honorowymi gośćmi weselnymi. Wydarzenie jest wspierane przez miejscowych merów, burmistrzów oraz Ambasadora Rumunii w Polsce!” – wyjaśniają organizatorzy.
Trasa Caravany wiedzie rumuńskim odcinkiem planowanej Via Carpatia. W pierwszym dniu uczestnicy będą mieli do pokonania najdłuższy dystans (450 km), potem planowane są krótsze przejazdy – średnio 100 do 200 km dziennie. Przebieg: Kraków – Satu Mare –Tasnad – Marghita – Oradea – Arad – Timiszoara – Lugoj – Drobeta Turnu Severin – Craiova – Munti Retezat – Hunedoara – Oradea – Kraków. Organizatorzy dbają o zabezpieczenie całego wydarzenia, zapewniają paliwo, noclegi, śniadania oraz atrakcje turystyczne.
Tegoroczną edycję Caravana Go Romania wspierać będzie firma Gannet Guard Systems, która wyposaży uczestników w moduł lokalizacyjny w samochodzie pozwalający na bieżąco monitorować trasę przejazdu załogi i określać pozycję auta.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: