Finałowa piątka w konkursie Car of the Year Polska 2024 wybrana! Jakie auto obstawiasz?
W finale znalazło się pięć modeli, które będą rywalizowały o prestiżowy tytuł Car of the Year Polska 2024. Który samochód zwycięży?
Spis treści
- Car of the Year Polska 2024 – Hyundai Kona
- Car of the Year Polska 2024 – Jeep Avenger
- Car of the Year Polska 2024 – Renault Espace
- Car of the Year Polska 2024 – SsangYong Torres
- Car of the Year Polska 2024 – Toyota Prius
To już piąta edycja konkursu Car of the Year Polska i teraz jesteśmy już coraz bliżej finału. Dwudziestu jurorów nominowało pięć modeli, które będą rywalizowały o prestiżowy tytuł Car of the Year Polska 2024.
W konkursie liczy się oczywiście zwycięstwo, ale sama obecność pięciu wybranych modeli spośród wszystkich 26 także jest cennym wyróżnieniem.
Car of the Year Polska to konkurs międzyredakcyjny, wybór jest w pełni demokratyczny, niezależny od producentów i importerów samochodów. Oceny aut na podstawie testów dokonuje grono doświadczonych dziennikarzy motoryzacyjnych.
A oto finałowa „piątka” samochodów w konkursie Car of the Year Polska 2024:
- Hyundai Kona
- Jeep Avenger
- Renault Espace
- SsangYong Torres
- Toyota Prius
Który samochód wygra? O tym przekonamy się już niebawem, bo 1 grudnia zostanie wyłoniony zwycięski samochód Car of the Year Polska 2024.
Car of the Year Polska 2024 – Hyundai Kona
Obecnie na rynku gościmy już drugą generację Hyundaia Kona, która zadebiutowała pod koniec 2022 roku, a my mieliśmy szansę oglądać ją na żywo w lipcu tego roku. Auto jest SUVem segmentu B i rywalizuje m.in. z Toyotą CH-R, Nissanem Juke, Fordem Pumą, czy Jeepem Avenger, który także jest w piątce finalistów konkursu.
Hyundai Kona występuje w wersji elektrycznej (w dwóch wersjach mocy 156 KM i 218 KM), ale także hybrydowej (141 KM) i tradycyjnej benzynowej (120 KM i 198 KM).
Kona mierzy teraz 4355 mm długości (+175 mm), 1825 mm szerokości i (+25 mm) i 1575 mm wysokości (+20 mm). Rozstawo osi wzrósł o 6 cm do 2660 mm. Auto jest więc wyraźnie większe od poprzednika.
Hyundai Kona w Polsce kosztuje co najmniej 110 900 zł za wersję Smart z silnikiem 1.0 T-GDI 6MT 2WD (120 KM).
Car of the Year Polska 2024 – Jeep Avenger
Drugi samochód spośród finałowej piątki to także reprezentant małych SUVów. Produkowany w Polsce (w Tychach) Avenger nosi już zaszczytny tytuł zwycięzcy konkursu Car of the Year 2023.
Avenger to z angielskiego “Mściciel”, jednak natura nowego Jeepa nie jest tak agresywna i bezkompromisowa. Podobnie jak Kona, także Jeep Avenger dostępny jest w wariance benzynowym i elektrycznym. Auto ma 4,08 m długości, 1,53 m wzrostu i jest szeroki na 1,77 m. Avenger idealnie wpisuje się w miejski krajobraz.
Nowy Jeep Avenger w Polsce to wydatek co najmniej 99.400 zł za odmianę benzynową 1.2 o mocy 100 KM. Ceny elektrycznego Jeepa o mocy 156 KM startują od 185 700 zł.
Car of the Year Polska 2024 – Renault Espace
Espace dla Renault zawsze było samochodem do wygodnych, dalekich i rodzinnych podróży. W najnowszej odsłonie niewiele się zmieniło, choć teraz Renault Espace jest SUVem, a nie vanem jak kiedyś.
Pomimo że szóstej generacji Renault Espace jest niemałym, nawet 7-osobowym SUVem waży aż o 215 kg mniej od poprzednika.
Atutem Espace’a wciąż jest przestronne wnętrze, a także spory bagażnik, który wynosi od 577 l z możliwością powiększenia do nawet 1818 l.
Renault Espace w polskich salonach występuje w odmianach 5- lub 7-osobowej tylko z jednym napędem – hybrydowym 1.2 E-Tech o mocy 130 KM. Ceny startują od 192 900 zł.
Car of the Year Polska 2024 – SsangYong Torres
SsangYong Torres to zupełnie nowy model koreańskiej marki, która postanawia znów spróbować sił na Starym Kontynencie. Torres to SUV rozmiarami nieco większy od Toyoty RAV4, czy Hondy CR-V.
Obecnie SsangYong Torres jest oferowany tylko z silnikiem benzynowym 1.5 GDI o mocy 163 KM i 280 Nm. Planowany jest także napęd elektryczny.
Producent oferuje rzadko spotykaną na rynku 10-letnią gwarancję na Torresa. Ceny w Polsce zaczynają się od 139 900 zł.
Car of the Year Polska 2024 – Toyota Prius
Toyota pod koniec ubiegłego roku zaprezentowała piątą już generację popularnego Priusa. Nowa Toyota Prius ma o 5 cm dłuższy rozstaw osi niż poprzednia generacja, ale całe nadwozie jest o 46 mm krótsze.
Auto jest dostępne tylko z napędem hybrydowym, a ten stał się znacznie mocniejszy od poprzednika. Dwulitrowy silnik generuje 148 KM i współpracuje z motorem elektrycznym o mocy 160 KM. Całkowita moc zespołu napędowego to teraz 223 KM (to o 101 KM więcej niż Prius IV).
Toyota Prius w wersji Comfort to wydatek co najmniej 199 900 zł.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Komentarze: