Car of the Year 2022. Zwycięskim samochodem jest… elektryk!
Kto zdobył tytuł Car of the Year 2022?
Który samochód zdobył jedną z najbardziej prestiżowych i pożądanych nagród w świecie motoryzacji – Car of the Year?
61-osobowe jury, składające się z dziennikarzy motoryzacyjnych z 23 krajów, wybrało zwycięzcę spośród siedmiu modeli, które dostały się do rundy finałowej w pierwszej turze głosowania.
Car of the Year 2022. Samochody elektryczne zdominowały konkurs
Samochody elektryczne zdominowały konkurs Car Of The Year 2022. Spośród 39 kandydatów, wśród których znalazły się takie samochody jak Mercedes Klasy C, BMW Serii 2 czy McLaren Artura, jury wybrało finałową siódemkę. Na liście nominowanych do nagrody jest aż sześć samochodów elektrycznych!
Który z nich zdobył tytuł „samochodu roku”?
Car of the Year 2022 został… Kia EV6!
Kia EV6 to pierwszy samochód elektryczny nowej generacji koreańskiej marki, który skonstruowano na nowej platformie podwoziowej Electric-Global Modular Platform (E-GMP). Elektryczny EV6 imponuje zasięgiem do 528 kilometrów i możliwością ultraszybkiego ładowania prądem o napięciu 800 V, które zapewnia naładowanie akumulatora od 10 do 80% w zaledwie 18 minut.
Frank Janssen, przewodniczący jury Car of the Year, powiedział:
To miła niespodzianka, że tytuł Samochodu Roku zdobywa Kia EV6. Najwyższy czas, aby koreańska marka i grupa zostały nagrodzone. Ciężko pracowali nad tym samochodem. Tempo rozwoju Kii jest naprawdę imponujące.
Kia EV6 jest pierwszym z siedmiu samochodów elektrycznych, które Kia planuje wprowadzić na rynek do 2026 roku. Elektryk został zaprojektowany zgodnie z nową filozofią designu „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”.
Wyniki głosowania w konkursie „Car of the Year 2021”:
- Kia EV6 – 279 punktów
- Renault Mégane E-Tech Electric – 265 punktów
- Hyundai Ioniq 5 – 261 punktów
- Peugeot 308 – 191 punktów
- Skoda Enyaq iV – 185 punktów
- Ford Mustang Mach-E – 150 punktów
- Cupra Born – 144 punktów
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: