
Były szef koncernów Renault i Nissan ma zapłacić 95 milionów dolarów kary!
Nieszczęścia prawne Carlosa Ghosna, byłego prezesa Nissan Motor, pogłębiły się wraz z rozpoczęciem procesu cywilnego w Jokohamie w Japonii, gdzie jego były pracodawca domaga się 95 milionów dolarów odszkodowania.
Nissan oświadczył:
Działania prawne wszczęte dzisiaj są częścią polityki Nissana polegającej na pociągnięciu Ghosna do odpowiedzialności za szkody i straty finansowe poniesione przez firmę w wyniku (jego) niewłaściwego postępowania.
Ghosn, który również kierował francuskim Renault, przebywa od stycznia w Libanie, po ucieczce z Japonii, gdzie miał stanąć przed sądem. Zaprzecza wszelkim wykroczeniom.
Prokuratorzy, którzy aresztowali Ghosna dwa lata temu, oskarżyli go o ukrycie 9,3 miliarda jenów (88,5 miliona dolarów) w ramach odszkodowania i wzbogacenie się na koszt Nissana poprzez płatności w wysokości 5 milionów dolarów dealerowi samochodów na Bliskim Wschodzie i tymczasowe przeniesie osobistych strat finansowych na księgi producenta.
Ghosn w oświadczeniu przesłanym pocztą elektroniczną napisał:
Pozew cywilny Nissana jest przedłużeniem niezwykle nierozsądnego wewnętrznego śledztwa ze złowrogimi zamiarami części kierownictwa Nissana oraz nieuzasadnionych aresztowań i aktów oskarżenia ze strony prokuratorów.
Przeczytaj też: Nissan Re-Leaf: koncepcyjny samochód elektryczny stworzony do walki z żywiołem
Ghosn, który twierdzi, że został usunięty z Nissana, aby udaremnić jakąkolwiek fuzję z Renault, jest właścicielem 43% udziałów japońskiego producenta samochodów, był reprezentowany w sądzie w Jokohamie przez prawników.
W tym samym czasie w sądzie w Tokio toczy się proces karny byłego dyrektora Nissana, Grega Kelly’ego, który jest oskarżony o pomoc Ghosnowi w ukryciu swoich zarobków.
Nissan wycofuje się z ekspansji biznesowej podjętej pod rządami Ghosna. W czwartek Nissan obniżył prognozę całorocznych strat operacyjnych, ponieważ odbicie popytu na samochody w Chinach i innych krajach pomogło zwiększyć sprzedaż. Ale w tym roku nadal jest na dobrej drodze, aby stracić 3,2 miliarda dolarów.
Przeczytaj też: Nissan Z Proto ujawniony! Styl retro, tylny napęd, turbo i manualna skrzynia biegów zapowiadają przyszłość modelu Z
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: