Buty na motocykl – zakup konieczny czy zbędny?
Urazy stopy czy kostki trafiają się bardzo często, a do uszkodzenia może dojść nawet przy zwykłej „parkingówce”. Co wybrać, aby czuć się bezpiecznie?
Buty przede wszystkim muszą być idealnie dopasowane. To wpływa na bezpieczeństwo. Świetnie jeśli mają dużo regulacji, które pomogą w dopasowaniu buta do stopy. Najwięcej takich regulacji, posiadają sportowe modele.
Jeśli jesteśmy posiadaczami ścigacza, powinniśmy swoją uwagę skierować na sportowe wysokie buty z porządnym usztywnieniem kostki oraz pięty. Świetnym rozwiązaniem będzie obuwie firmy ALPINESTARS model SUPERTECH R. To najwyższy model z butów sportowych oferowanych przez firmę, używany przez zawodników MotoGP czy WSBK. Model posiada wewnętrzną „skarpetę”, którą możemy całkowicie wyciągnąć. Ten wewnętrzny but jest niezwykle wzmocniony w najbardziej newralgicznych miejscach. Posiada też sznurki, dzięki którym idealnie dopasujemy go do naszej stopy. Następnie wewnętrzny but montujemy w bucie zewnętrznym, wykonanym ze skóry. Zewnętrzna część posiada wzmocnienie pięty, slider, protektor na piszczel oraz ochraniacz na dźwignię zmiany biegów.
Na turystyczny motocykl oprócz ochrony przyda się dobra membrana, która będzie odporna na deszcz oraz będzie świetnie odprowadzać wodę. Najlepszą membraną dostępną na rynku jest GORE-TEX. Jest kilka modeli, które spełniają te warunki (ochrona + membrana). Np buty firmy DAYTONA model TOURING STAR GTX. Model, który idealnie wpasowuje się w klimat turystyka, dobrze wygląda, posiada wzmocnienia i świetną membranę.
Jeśli chcemy połączyć buty o sportowym charakterze z dobrą membraną, to mamy dobrą wiadomość! Takie też istnieją. Idealnym połączeniem będę buty firmy ALPINESTARS, model SMX PLUS GORE-TEX. To obuwie o sportowym charakterze z protektorami, sliderami, wzmocnioną kostką w towarzystwie świetniej membrany. Uwaga! Buty występują także w wersji bez membrany! Przed zakupem koniecznie trzeba sprawdzić się czy wybraliśmy wersję z membraną.
Niektóre krótkie buty przypominają trochę modele sportowe, posiadają slidery, protektory na kostki i pięty, i właśnie takie, są najlepsze z kategorii krótkich butów. Znajdziemy też te, które przypominają trampki i z ochroną mają raczej mało wspólnego. Dlatego jeśli już decydujemy się na krótkie buty, to niech ich długość będzie przynajmniej za kostkę. Im więcej wzmocnień tym lepiej.
Każdy but motocyklowy jest zdecydowanie lepszy od zwykłego sportowego buta na miasto. Pamiętaj, że przed zakupem najlepiej przymierzyć but i upewnić się, że dokonaliśmy właściwego wyboru.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: