
Bull-it SR6 – test damskich jeansów motocyklowych
Na testy do naszej redakcji trafiły damskie jeansy motocyklowe Bull-it, model SR6. Odpowiemy na pytanie - czy warto je zakupić?
Damskie jeansy powstają w dwóch wersjach: podstawowej SR4 i wzmocnionej SR6, pierwsze wytrzymują 4 sekundy tarcia w jednym miejscu (50 % pokrycia covec), drugie już 6 sekund (60% pokrycia covec). Dodatkowo nasz model – SR6 ma od wewnątrz siateczkę Wickway, która jest miła w dotyku i zapobiega przywieraniu spodni do ciała. Jedna i druga wersja jest uszyta z jeansu o grubości 12 uncji (340 gram) z dodatkiem strechu dla lepszego dopasowania do damskiej sylwetki i z użyciem wzmacnianych, potrójnych szwów.
To tyle z teorii – przejdźmy do praktyki! W dobraniu rozmiaru pomogą tabele na stronie: http://bull-it.pl/sprawdz-swoj-rozmiar/ i faktycznie wymiary są tam podane bardzo dokładnie. Rozmiarówka nie jest zaniżona ani zawyżona, a spodnie występują w dwóch wersjach długości nogawek regular i long (przy czym te long są dla naprawdę długonogich niewiast). Porównanie dwóch długości nogawek możecie zobaczyć na poniższym zdjęciu:
Pierwsze co zaskakuje – to grubość spodni. Są wielowarstwowo zbudowane, więc i tą grubość da się odczuć. Nie jest to jednak dyskomfort, ponieważ dzięki użyciu strechu dobrze się rozciągają i dopasowują. Zakładanie ich nie jest problemem, choć czasem warstwa covecu potrafi się lekko podwinąć i wymaga poprawienia.
Razem ze spodniami otrzymujemy protektory kolanowe, a biodrowe możemy dokupić (są kieszonki). Spodnie są na tyle elastyczne, że przy zajęciu pozycji na motocyklu niewiele się skracają i nigdzie nie uwierają. Protektory nieznacznie się odznaczają, co można zobaczyć na poniższym zdjęciu, gdzie na jednym kolanie protektor jest a na drugim – nie:
Ich krój pozwala na swobodne schowanie nogawki do wnętrza buta, bez dyskomfortu czu ucisku:
SR6 Ladies Vintage są bardzo ładnie wykończone i uszyte z dbałością o każdy detal. Mają modne przetarcia i wygniecenia, które pozwalają wyróżnić się im w motocyklowej ofercie.
Naszym jednak zdaniem kieszenie na pośladkach są za bardzo w tym modelu od siebie oddalone i wygląda to dobrze jedynie do rozmiaru 40. Kobiety, które noszą większe rozmiary zdecydowanie powinny wybrać inny krój z gamy SR6 np. Oilskin z dłuższymi kieszeniami lub Italian Boot Cut, ewentualnie SR4.
Spodnie pokryte są warstwą anty-UV i hydrofobową , która utrzymuje się ok. 10 prań, następnie trzeba ją odnowić specjalnym preparatem Bull-it Reproofer. I sprawdziliśmy, że faktycznie woda nie wsiąka w spodnie w sposób natychmiastowy, a moczy jedynie w stopniu minimalnym. Nikt nie gwarantuje tu oczywiście wodoodporności, ale w razie nagłego deszczu możemy zdążyć znaleźć schronienie, nim przemokniemy. A przy okazji spodnie będą też bardziej plamoodporne.
Pora na odczucia termiczne. Spodnie testowaliśmy po raz pierwszy w temperaturze ok. 12 stopni i tu nas miło zaskoczyły – ani trochę nie było w nich zimno! Na motocyklu bez owiewek wiatr nie był odczuwalny. Trochę gorzej spodnie wytrzymują w zamkniętych pomieszczeniach, stopniowo robi się w nich coraz bardziej gorąco, a po ściągnięciu ich, skóra ud jest mokra. Nic dziwnego, że zwątpieniem napawał nas test w dni gorące… Jednak, gdy temperatura dobiła do 27 stopni, spodnie całkiem dobrze odprowadzały wilgoć i chłodziły, ale warunek był jeden – jazda motocyklem.
Wniosek jest taki, że SR6 to nie są spodnie, w których udawać będziemy na mieście czy w biurze, że są zwykłymi jeansami. Są to pełnowartościowe, ochronne spodnie motocyklowe do jazdy motocyklem, od późnej wiosny do wczesnej jesieni. Sprawdzają się najlepiej w warunkach jazdy, więc tak powinny być użytkowane.
Producent obiecuje przedłużoną żywotność spodni, w porównaniu do tych z wykorzystaniem kevlaru. A w szerokiej gamie swoich produktów Bull-it oferuje także jeansowe kurtki do kompletu, wkrótce też odzież dziecięcą. Po więcej informacji zapraszamy na polską stronę dystrybutora: http://bull-it.pl .
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: