
Bull-it SR6 – test damskich jeansów motocyklowych
Na testy do naszej redakcji trafiły damskie jeansy motocyklowe Bull-it, model SR6. Odpowiemy na pytanie - czy warto je zakupić?
Damskie jeansy powstają w dwóch wersjach: podstawowej SR4 i wzmocnionej SR6, pierwsze wytrzymują 4 sekundy tarcia w jednym miejscu (50 % pokrycia covec), drugie już 6 sekund (60% pokrycia covec). Dodatkowo nasz model – SR6 ma od wewnątrz siateczkę Wickway, która jest miła w dotyku i zapobiega przywieraniu spodni do ciała. Jedna i druga wersja jest uszyta z jeansu o grubości 12 uncji (340 gram) z dodatkiem strechu dla lepszego dopasowania do damskiej sylwetki i z użyciem wzmacnianych, potrójnych szwów.
To tyle z teorii – przejdźmy do praktyki! W dobraniu rozmiaru pomogą tabele na stronie: http://bull-it.pl/sprawdz-swoj-rozmiar/ i faktycznie wymiary są tam podane bardzo dokładnie. Rozmiarówka nie jest zaniżona ani zawyżona, a spodnie występują w dwóch wersjach długości nogawek regular i long (przy czym te long są dla naprawdę długonogich niewiast). Porównanie dwóch długości nogawek możecie zobaczyć na poniższym zdjęciu:
Pierwsze co zaskakuje – to grubość spodni. Są wielowarstwowo zbudowane, więc i tą grubość da się odczuć. Nie jest to jednak dyskomfort, ponieważ dzięki użyciu strechu dobrze się rozciągają i dopasowują. Zakładanie ich nie jest problemem, choć czasem warstwa covecu potrafi się lekko podwinąć i wymaga poprawienia.
Razem ze spodniami otrzymujemy protektory kolanowe, a biodrowe możemy dokupić (są kieszonki). Spodnie są na tyle elastyczne, że przy zajęciu pozycji na motocyklu niewiele się skracają i nigdzie nie uwierają. Protektory nieznacznie się odznaczają, co można zobaczyć na poniższym zdjęciu, gdzie na jednym kolanie protektor jest a na drugim – nie:
Ich krój pozwala na swobodne schowanie nogawki do wnętrza buta, bez dyskomfortu czu ucisku:
SR6 Ladies Vintage są bardzo ładnie wykończone i uszyte z dbałością o każdy detal. Mają modne przetarcia i wygniecenia, które pozwalają wyróżnić się im w motocyklowej ofercie.
Naszym jednak zdaniem kieszenie na pośladkach są za bardzo w tym modelu od siebie oddalone i wygląda to dobrze jedynie do rozmiaru 40. Kobiety, które noszą większe rozmiary zdecydowanie powinny wybrać inny krój z gamy SR6 np. Oilskin z dłuższymi kieszeniami lub Italian Boot Cut, ewentualnie SR4.
Spodnie pokryte są warstwą anty-UV i hydrofobową , która utrzymuje się ok. 10 prań, następnie trzeba ją odnowić specjalnym preparatem Bull-it Reproofer. I sprawdziliśmy, że faktycznie woda nie wsiąka w spodnie w sposób natychmiastowy, a moczy jedynie w stopniu minimalnym. Nikt nie gwarantuje tu oczywiście wodoodporności, ale w razie nagłego deszczu możemy zdążyć znaleźć schronienie, nim przemokniemy. A przy okazji spodnie będą też bardziej plamoodporne.
Pora na odczucia termiczne. Spodnie testowaliśmy po raz pierwszy w temperaturze ok. 12 stopni i tu nas miło zaskoczyły – ani trochę nie było w nich zimno! Na motocyklu bez owiewek wiatr nie był odczuwalny. Trochę gorzej spodnie wytrzymują w zamkniętych pomieszczeniach, stopniowo robi się w nich coraz bardziej gorąco, a po ściągnięciu ich, skóra ud jest mokra. Nic dziwnego, że zwątpieniem napawał nas test w dni gorące… Jednak, gdy temperatura dobiła do 27 stopni, spodnie całkiem dobrze odprowadzały wilgoć i chłodziły, ale warunek był jeden – jazda motocyklem.
Wniosek jest taki, że SR6 to nie są spodnie, w których udawać będziemy na mieście czy w biurze, że są zwykłymi jeansami. Są to pełnowartościowe, ochronne spodnie motocyklowe do jazdy motocyklem, od późnej wiosny do wczesnej jesieni. Sprawdzają się najlepiej w warunkach jazdy, więc tak powinny być użytkowane.
Producent obiecuje przedłużoną żywotność spodni, w porównaniu do tych z wykorzystaniem kevlaru. A w szerokiej gamie swoich produktów Bull-it oferuje także jeansowe kurtki do kompletu, wkrótce też odzież dziecięcą. Po więcej informacji zapraszamy na polską stronę dystrybutora: http://bull-it.pl .
Najnowsze
-
Od kartingu do F1 Academy? Kornelia Olkucka walczy o marzenia we włoskiej Formule F4!
Kornelia Olkucka, 21-letnia polska zawodniczka, szykuje się do startu w Italian F4 Championship 2025! Po intensywnych przygotowaniach, w tym treningach fizycznych, mentalnych i testach z zespołem Maffi Racing, Polka jest gotowa zmierzyć się z najlepszymi w Europie. Czy jej determinacja i umiejętności otworzą jej drogę do F1 Academy? Poznaj historię utalentowanej kierowczyni, która udowadnia, że w sporcie motorowym liczą się pasja i talent, a nie płeć. -
XPENG P7, G6 i G9 – wideo z pierwszych jazd w Polsce! Ceny, dane techniczne, rywale. Oto chińskie modele, które rzucają rękawicę Tesli
-
Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie – poznaj nowe systemy w Toyocie C-HR
-
Audi Q4 e-tron – elektryczny SUV klasy premium dla nowoczesnych kierowców
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Zostaw komentarz: