Bugatti Chiron Pur Sport – wkrótce ruszy produkcja hipersportowego samochodu
Bugatti opracowało hipersportowy samochód o najwyższej dynamice poprzecznej w rodzinie Chiron. Wkrótce ruszy produkcja Bugatti Chiron Pur Sport.
Ciepło silnika wydobywa się z kratek wentylacyjnych, powodując drganie powietrza. Tarcze hamulcowe trzaskają, wydech klika rytmicznie. Po ostatnim okrążeniu testowym Andy Wallace wysiada z samochodu i uśmiecha się. Dzisiaj po raz pierwszy jeździł nowym Bugatti Chiron Pur Sport:
Próbowałem wypracować sobie mgliste pojęcie, czego mogę się spodziewać. To niewiarygodne, jak Chiron Pur Sport2 pożera zakręty na torze. Jestem naprawdę pod wrażeniem precyzyjnego wyważenia układu jezdnego, ekstremalnie wysokiego poziomu przyczepności, dokładnej reakcji układu kierowniczego i sposobu, w jaki Chiron Pur Sport przyspiesza tak szybko i bezpiecznie w zakrętach. Ten samochód zdecydowanie przekroczył moje oczekiwania.
Przeczytaj też: Bugatti Chiron – piekielny dźwięk silnika
Na krótko przed rozpoczęciem produkcji nowego hipersportowego samochodu inżynierowie kończą prace na poligonie Pista di Nardò we włoskim regionie Apulia. Teraz zmieniają tylko niuanse i pracują nad precyzyjnym dostrojeniem systemu sterowania silnikiem, podwoziem, hamulcami i skrzynią biegów. Okrążenia na torze w Nardò to ostatnia kontrola przed zakończeniem prac rozwojowych.
Również tam Andy Wallace, kierowca testowy Bugatti, instruktor, wieloletni kierowca wyścigowy, zwycięzca Le Mans i wielokrotny zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Daytona, po raz pierwszy jeździł nowym Bugatti Chiron Pur Sport.
Wallace zna szczegóły wielu różnych samochodów wyścigowych i hipersportowych, dlatego jest zaznajomiony z subtelnościami i specjalnymi właściwościami silnika i układu jezdnego przy wszystkich prędkościach. W zeszłym roku pobił rekord prędkości za pomocą Bugatti Chiron Super Sport 300+2 i teraz utrzymuje go z prędkością 490,484 km/h:
Mimo że wykonuję tę pracę już od kilku lat, to tak naprawdę po raz pierwszy jestem w Nardò. Poligon doświadczalny bardzo mi się podoba, przede wszystkim tor z wieloma różnymi zakrętami. Szybkie kombinacje prawa-lewa-prawa na wymagającym 6,2-kilometrowym torze to świetna zabawa w Chiron Pur Sport. Skrzynia o krótszych przełożeniach powoduje jeszcze bardziej brutalne przyspieszenie na wyjściu z zakrętów. Potencjał przyspieszenia bocznego jest niesamowity. Chiron Pur Sport zapewnia kierowcy bardzo bezpośrednią informację zwrotną, co ułatwia jazdę.
Chiron Pur Sport pozostaje jednak luksusowym, hipersportowym samochodem z homologacją drogową, a nie bezkompromisowym samochodem wyścigowym:
Chiron Pur Sport jest wyjątkowo zwrotny do jazdy po drogach publicznych, ale nadal zapewnia wystarczający komfort. Inżynierowie doskonale ustawili podwozie. Stanowczo i bezpośrednio, ale niezbyt mocno.
Od jesieni 2020 Bugatti zacznie produkować 60 pojazdów Chiron Pur Sport w Molsheim w Alzacji. Wycenione na 3 miliony euro (netto) samochody są przeznaczone dla klientów, podekscytowanych możliwością pokonywania zakrętów w bocznym zakresie limitu dynamiki. Pierwsze pojazdy klientów zostaną dostarczone jeszcze przed końcem roku.
Przeczytaj też: Helle Nice – wyklęta legenda F1
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: