
Budowa tunelu w Świnoujściu opóźniona. Znamy nowy termin zakończenia prac
Budowa tunelu w Świnoujściu została przedłużona z powodu pandemii koronawirusa. Niestety, w tym roku nie uda się zamknąć budowy.
Budowa tunelu w Świnoujściu mocno się opóźni. Mieszkańcy i turyści będą musieli poczekać trochę dłużej na alternatywę dla przepraw promowych. Władze miasta wskazały nowy termin oddania tunelu do użytku przez kierowców.
Kierowcy muszą się uzbroić w cierpliwość, ponieważ nie uda się w tym roku dokończyć budowy tunelu w Świnoujściu. Zastępca Prezydenta Miasta Świnoujście, Barbara Michalska, ogłosiła podczas konferencji prasowej nowy termin oddania obiektu do użytku.
Zgodnie z aktualnie przedstawianym harmonogramem oddanie jednorurowego tunelu do ruchu nastąpi dopiero przed przyszłorocznym sezonem letnim. Podczas tegorocznych wakacji turyści i mieszkańcy będą musieli czekać w kolejce do przeprawy promowej.
Zobacz: Tunel w Świnoujściu. Roboty są już na półmetku! Kiedy tunelem pojadą kierowcy?
Dotychczasowy termin ukończenia budowy datowany na wrzesień 2022 roku jest już nieaktualny. W realizacji inwestycji przeszkodziła pandemia, która opóźniła produkcję maszyny drążącej. Potężne urządzenie było produkowane w Chinach.
Z tego powodu budowa tunelu została przerwana na 95 dni. Następne 25 dni opóźnienia wygenerowała niekorzystna pogoda, która wstrzymała montaż maszyny w specjalnej komorze.

Podwodny tunel to jednorurowa konstrukcja z jezdnią po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Po obu stronach umieszczono dodatkowe pasy awaryjne.
Szacowana długość tunelu wraz z drogami dojazdowymi to prawie 3,2 km. W momencie oddania do użytkowania będzie to najdłuższy podwodny tunel drogowy w Polsce.
Budowa tunelu jest realizowana przy dużym wsparciu środków pochodzących z funduszy europejskich, które stanowią 85 proc. całego budżetu. Pozostałą kwotę do inwestycji wartej 900 mln złotych dokłada miasto.
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Zostaw komentarz: