
Budowa tunelu w Świnoujściu opóźniona. Znamy nowy termin zakończenia prac
Budowa tunelu w Świnoujściu została przedłużona z powodu pandemii koronawirusa. Niestety, w tym roku nie uda się zamknąć budowy.
Budowa tunelu w Świnoujściu mocno się opóźni. Mieszkańcy i turyści będą musieli poczekać trochę dłużej na alternatywę dla przepraw promowych. Władze miasta wskazały nowy termin oddania tunelu do użytku przez kierowców.
Kierowcy muszą się uzbroić w cierpliwość, ponieważ nie uda się w tym roku dokończyć budowy tunelu w Świnoujściu. Zastępca Prezydenta Miasta Świnoujście, Barbara Michalska, ogłosiła podczas konferencji prasowej nowy termin oddania obiektu do użytku.
Zgodnie z aktualnie przedstawianym harmonogramem oddanie jednorurowego tunelu do ruchu nastąpi dopiero przed przyszłorocznym sezonem letnim. Podczas tegorocznych wakacji turyści i mieszkańcy będą musieli czekać w kolejce do przeprawy promowej.
Zobacz: Tunel w Świnoujściu. Roboty są już na półmetku! Kiedy tunelem pojadą kierowcy?
Dotychczasowy termin ukończenia budowy datowany na wrzesień 2022 roku jest już nieaktualny. W realizacji inwestycji przeszkodziła pandemia, która opóźniła produkcję maszyny drążącej. Potężne urządzenie było produkowane w Chinach.
Z tego powodu budowa tunelu została przerwana na 95 dni. Następne 25 dni opóźnienia wygenerowała niekorzystna pogoda, która wstrzymała montaż maszyny w specjalnej komorze.

Podwodny tunel to jednorurowa konstrukcja z jezdnią po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Po obu stronach umieszczono dodatkowe pasy awaryjne.
Szacowana długość tunelu wraz z drogami dojazdowymi to prawie 3,2 km. W momencie oddania do użytkowania będzie to najdłuższy podwodny tunel drogowy w Polsce.
Budowa tunelu jest realizowana przy dużym wsparciu środków pochodzących z funduszy europejskich, które stanowią 85 proc. całego budżetu. Pozostałą kwotę do inwestycji wartej 900 mln złotych dokłada miasto.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: