Brabus Rocket 900 „ONE OF TEN” – limitowany supersamochód za 2 miliony złotych! Przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy!
Jak sama nazwa wskazuje, powstanie zaledwie 10 egzemplarzy Brabus Rocket 900 „ONE OF TEN”. Supersamochód pod maską skrywa 900 KM i w 23,9 sekundy przyspieszy do 300 km/h!
Sercem tego supersamochodu jest nowy silnik Brabus Rocket 900 Biturbo V8, który dzięki zwiększeniu pojemności skokowej do 4,5 litra i nowemu wysokowydajnemu systemowi wymuszonej indukcji zapewnia maksymalną moc 900 KM. Chociaż silnik generuje maksymalny moment obrotowy 1250 Nm, w pojeździe jest on ograniczony do 1050 Nm.
W połączeniu z 9-biegową sportową skrzynią biegów Speedshift MCT i napędem na wszystkie koła, czteromiejscowe coupe rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy. Samochód osiąga 300 km/h w zaledwie 23,9 sekundy. Ze względu na opony prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 330 km/h.
Przeczytaj też: Brabus Ultimate E – w pełni elektryczny miejski samochód sportowy
Aby optymalnie wykorzystać ogromną moc nowego silnika o zwiększonej pojemności skokowej, Brabus Rocket 900 „ONE OF TEN” jest wyposażony w niezwykle szerokie opony o średnicy 21 i 22 cali na przedniej i tylnej osi. Aby stworzyć dla nich miejsce, projektanci Brabus opracowali karbonowe widebody o dość ekscytującej stylizacji. W tunelu aerodynamicznym opracowano pasujące elementy poprawiające aerodynamikę. Wytwarzają one większą siłę docisku, a tym samym zwiększają stabilność prowadzenia przy dużych prędkościach.
Aerodynamika odgrywa podstawową rolę w zakresach prędkości, jakie nowy supersamochód może osiągnąć w mgnieniu oka. To jest powód, dla którego opracowano przedni panel z włókna węglowego, który zapewnia idealne przejście do szerszych przednich błotników: większe wloty powietrza dostarczają świeże powietrze do silnika i przednich hamulców. Wloty powietrza zintegrowane z kratką chłodnicy są częścią układu dolotowego ramienia. Spojler został ukształtowany tak, aby jeszcze bardziej zmniejszyć siłę nośną przedniej osi.
Przeczytaj też: Brabus 850 Cabrio – najszybsze kabrio świata
Aby osiągnąć optymalną równowagę aerodynamiczną, zespół projektantów opracował wieloczęściowe tylne skrzydło z włókna węglowego i tylny dyfuzor z tej samej zaawansowanej technologicznie mieszanki. Inne, zdecydowanie sportowe akcenty na nadwoziu to nagie panele z włókna węglowego po bokach tylnego zderzaka i karbonowe osłony lusterek bocznych.
Brabus Rocket 900 „ONE OF TEN” kosztuje 427 000 euro (cena eksportowa bez ustawowego podatku VAT w Niemczech), czyli prawie 2 miliony złotych!
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Mocny sportowy lub turystyczno-sportowy motocykl osiąga 300 km/h w czasie od 13 do 20 sek. (w zależności od modelu, pomijam H2R bo nie jest dopuszczony do ruchu) w przypadku turystyka H2SX jest to wynik z dużymi kuframi na pokładzie.. a prędkości maksymalne oscylują w granicach 350 km/h… Mój motocykl, który jako nowy kosztował nie całe 70 tysięcy złotych przyspiesza do 300 km/h lepiej niż ten faszysta. No ale są pojazdy dla mężczyzn (motocykle) i dla „mężczyzn” (puszki)