Brabus EQS 53 – tak wyglądający elektryk może zachęcić do elektromobilności. Ile kosztuje?
Wygląda bojowo - zupełnie inaczej niż elektryczny protoplasta. Czy Brabus EQS 53 podbije serca i portfele sceptyków elektromobilności?
Spis treści
- Brabus EQS 53 – pakiet aerodynamiczny
- Brabus EQS 53 – zawieszenie
- Brabus EQS 53 – wnętrze
- Brabus EQS 53 Masterpiece – cena i możliwy wygląd
Samochody z napędem elektrycznym podbijają świat i dotyczy to oczywiście także segmentu luksusowych sedanów. Brabus oparł swój projekt mocarnego elektryka – modelu Brabus EQS 53 Masterpiece – na Mercedesie EQS 53 4MATIC+. Niemiecki tuner udoskonala samochody Mercedes-Benz od ponad 45 lat i pracuje z napędami alternatywnymi już od 2008 roku, więc nie jest to dla niego zupełna nowość.
Do bazowego modelu Brabus dodał swój kunszt w dziedzinie aerodynamiki, aby uzyskać jeszcze lepszy współczynnik Cd i zwiększyć zasięg na jednym ładowaniu. Obniżył zawieszenie i upiększył wnętrze. Całość osadzono na 22-calowych, dziesięcioramiennych obręczach, z błyszczącym, czarnym wykończeniem. Felgi – 9Jx22 z przodu i 10,5Jx22 z tyłu – odziano w opony Pirelli P Zero o rozmiarach odpowiednio 255/35 ZR 22 i 295/30 ZR 22. Czy takim elektrykiem chciałoby się podróżować? No jasne! Oto Brabus EQS 53.
Przeczytaj też o niesamowitym motocyklu Brabusa – klik.
Brabus EQS 53 – pakiet aerodynamiczny
Inżynierowie Brabusa na dobry początek zajęli się opracowaniem sportowych elementów, poprawiających aerodynamikę – było to trudne, bo należało jednocześnie zachować elegancką sylwetkę auta. Pakiet został wykonany z włókna węglowego. Po tylko tych przeróbkach testy w tunelu aerodynamicznym auta wyposażonego w wykonywane na zamówienie, kute, 22-calowe koła Monoblock M „Platinum Edition” (dostępne w różnych wariantach) wykazały, że modyfikacja nadwozia poprawiła współczynnik Cd aż o 7,2 procent. Zmniejszył się także całkowity opór, do tego stopnia, że zasięg przy prędkościach od 100 do 140 km/h wzrósł – w porównaniu do protoplasty – średnio o 7 procent. Dalsze testy wykazały optymalne ukształtowanie tylnego spojlera i dyfuzora, które to elementy spowodowały zwiększenie docisku, co przekłada się również na poprawę stabilności prowadzenia auta przy dużych prędkościach.
Wykonane z włókna węglowego boczne wloty powietrza w przednim pasie kierują strumień do chłodnicy i przednich hamulców, a karbonowe owiewki przed tylnymi nadkolami poprawiają przepływ powietrza przez błotniki.
Brabus EQS 53 – zawieszenie
Na pokładzie tuningowanego elektryka pojawia się też specjalny moduł plug-and-play, dostosowany do standardowego zawieszenia Ride Control+, który ingeruje w elektronicznie sterowane zawieszenie, obniżając je o 15 milimetrów z przodu i 20 milimetrów z tyłu. Właśnie w takim wydaniu auto ma najmniejsze Cd.
Brabus EQS 53 – wnętrze
Wnętrze może być dopasowane do życzeń właściciela pojazdu pod względem koloru, wzornictwa i materiałów. Skóry mają pikowanie „Arrow Wave” wykonane z niezwykłą precyzją, na zagłówkach foteli wyhaftowane jest logo Brabus, a na siedzeniach „spoczęły” emblematy Brabus Masterpiece. Poduszki – znane z klasy S – na tylnych zagłówkach są pokryte czarną mikrofibrą Dinamica, podobnie jak słupki A, B i C.
Aby dodać we wnętrzu nieco elementów pasujących do karbonu na karoserii, część paneli drzwi i siedzeń pokryto wegańską, cętkowaną, czarnoszarą tkaniną.
Miłym, sportowym akcentem są też nakładki na pedały, wykonane oczywiście z włókna węglowego i nakładki na progi z podświetlanym logo Brabus, które zmienia kolor w synchronizacji z oświetleniem w EQS. Elegancki charakter środka uzupełniają welurowe dywaniki z długim włosiem i dywanik do bagażnika tego samego rodzaju, ozdobione – a jakże – logo specjalisty od uszlachetniania samochodów.
Wnętrze Masterpiece można zamówić w praktycznie dowolnym kolorze, w różnych opcjach skóry i faktur materiałów.
Brabus EQS 53 Masterpiece – cena i możliwy wygląd
Auto można zamówić w błyszczącym lub matowym wydaniu. Wszystkie chromowane elementy karoserii są polakierowane na czarno, aby nadać pojazdowi jeszcze bardziej sportowy wygląd.
BRABUS EQS 53 Masterpiece, oparty na Mercedesie-AMG EQS 53 4MATIC+, kosztuje 251 654 euro – to cena eksportowa w Niemczech, bez 19 procent VAT.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: