
Brabus 800 – „gangsterska” Gelenda w złocie i czerni
Mało kto tak dobrze zna się na tuningu jak Brabus. Tym razem modyfikacjom poddano Mercedesa-AMG G 63, czyli legendarną Gelendę. Tuner zaskoczył jednak nie tylko "gangsterskim" tuningiem, ale i ogromną ceną za przerobiony model.
Nowe wydanie „Black and Gold Edition” Gelendy z niemieckiego Affalterbach robi wrażenie, a emocje potęgują parametry, które udało się osiągnąć inżynierom Brabusa w modyfikowanym modelu. Za napęd tego samochodu odpowiada 4-litrowe V8 o mocy 800 KM i momentem na poziomie 1000 Nm.
Gelenda ma masę przekraczającą 2,5 tony. Pytanie zatem, w ile sekund przyspiesza tak ociężały Brabus 800? Udało się osiągnąć wynik 4,1 sekundy. Za taką przyjemność zapłacimy uwaga – około 424 tysiące dolarów, czyli blisko 1,6 miliona złotych.
W zamian otrzymamy między innymi szersze o całe 10 cm względem seryjnego Mercedesa-AMG G 63 nadwozie, lśniące, kute, 23-calowe felgi Brabus Monoblock Platinum Edition Y ze złotymi zaciskami hamulcowymi. W całym projekcie postawiono na czerń, złoto i włókno węglowe. Z karbonu zostały wykonane takie elementy jak osłona chłodnicy, osłona podwozia oraz osłony lusterek, maska oraz spoiler.
We wnętrzu jest równie zadziornie i luksusowo jak i na zewnatrz. Kabinę pasażerską spowija wszechobecna czerń, która wspaniale prezentuje się z akcentami złota na kierownicy, nawiewach klimatyzacji, skrzyni biegów. Fotele oraz dywaniki zostały obszyte perforowaną, czarną skórą – wygląda to bardzo ekskluzywnie. Bogactwo tego wydania podkreślają migoczące logo Brabus na progach ze stali nierdzewnej oraz nakładkach na pedały.
Pasażerowie z tyłu również będą mogli cieszyć się jazdą w komfortowych warunkach, ponieważ do dyspozycji mają solidne siedziska, duże ekrany multimedialne oraz tunel środkowy, w którym można przechować nie tylko puszkę coli, ale także kieliszki do wina. We wnętrzu panuje aura prestiżu i zdecydowanie chciałoby się tu spędzić parę chwil.
Nie mogło zabraknąć nastrojowego oświetlenia ambientowego – paleta odcieni jest bardzo szeroka. Możemy dostosować oświetlenie wewnątrz do sytuacji, np. jeśli potrzebujemy romantycznego, zmysłowego światła albo tajemniczego mroku na nocną przejażdżkę ulicami wielkich miast.
Dla miłośnika adrenaliny i sportowych wrażeń z pewnością do pełni szczęścia brakuje tylko sięgnięcia “setki” w niecałe 3 sekundy i charakterystycznego, głębokiego warkotu podkręconego układu wydechowego. Ale dla takich osób, Brabus przygotował wersję 800 dla limuzyny Mercedesa AMG GT 63 S, o której możecie poczytać więcej w naszym artykule: Brabus 800. Jeszcze więcej charakteru.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: