Bosak zgubił kluczyki do swojego BMW. Nie mógł uwierzyć w to, co wydarzyło się potem
Zgubienie kluczyków do samochodu to poważny problem - szansa, że ktoś ukradnie nam auto gwałtownie rośnie, a nie da się tak po prostu wymienić zamka w drzwiach i mieć spokój. Dlatego tak niezwykła jest ta historia.
Bosak zgubił kluczyki do BMW
O swojej przykrej przygodzie poinformował na Twitterze Marek Bosak – prywatnie brat jednego z liderów Konfederacji, Krzysztofa Bosaka.
Wczoraj przy wychodzeniu z auta z zakupami wypadły mi kluczyki. Poszukałem ich w domu i stwierdziłem, że pewnie gdzieś leżą w kieszeni, w końcu się znajdą.
Sytuacja była zupełnie inna – panu Bosakowi kluczyki wypadły przy samochodzie. Znalazca nie miał problemu ze zidentyfikowaniem pojazdu, z którego pochodzą. Na szczęście wykorzystał tę wiedzę w dobrym celu. Jak relacjonuje właściciel BMW:
Dzisiaj rano odkryłem, że ktoś je znalazł koło samochodu i włożył za wycieraczkę! I tak wisiały na szybie całą noc! Przywróciło mi to wiarę w ludzi.
Wiarę i to podwójną. Nie tylko ktoś znalazł kluczyki i pozostawił je właścicielowi na widoku, ale też nikt inny nie połasił się na „pożyczenie ich”.
Polska to bezpieczny kraj, ale tego się jednak nie spodziewałem. Wczoraj przy wychodzeniu z auta z zakupami wypadły mi kluczyki. Poszukałem ich w domu i stwierdziłem, że pewnie gdzieś leżą w kieszeni, w końcu się znajdą. Dzisiaj rano odkryłem, że ktoś je znalazł koło samochodu i… pic.twitter.com/Z82ZkjWKVd
— Marek Bosak (@marekbosak) July 5, 2023
Nawet się nie spodziewasz, jakie funkcje skrywa twój kluczyk. Trzeba tylko wiedzieć, co nacisnąć
Zgubiłem kluczyki do samochodu – co zrobić?
Zgubienie kluczyków do samochodu to naprawdę poważny problem, a wymiana zamków to tylko początek. W starszych samochodach zamki znajdziemy w przednich drzwiach, czasami też w klapie bagażnika oraz korku wlewu paliwa. Dla bezpieczeństwa oraz wygody powinno się wymienić je wszystkie.
Lecz nawet leciwe już samochody często mają centralny zamek sterowany pilotem, więc konieczna jest też wymiana centralki i zakodowania kluczyka. Wymienić trzeba też stacyjkę oraz na nowo zakodować immobiliser. Całość usługi to koszt od kilkuset do ponad tysiąca złotych.
Tańszy wariant to tylko dorobienie nowego kluczyka na podstawie kluczyka zapasowego (zakładając, że go posiadamy). Wiąże się to niestety z ryzykiem, że znalazca naszego kluczyka, odnajdzie nasz samochód i go ukradnie.
Właściciele nowoczesnych samochodów mają pod tym względem ułatwione zadanie. Przy systemie bezkluczykowym, auto ma zwykle tylko jeden zamek w drzwiach kierowcy (ukryty i stosowany awaryjnie) i nie ma stacyjki. Wszystko sprowadza się do zakodowania kluczyka, co może, ale nie musi być tańsze. Wszystko zależy od tego, czy mogą się podjąć takiego zadania niezależne warsztaty, czy konieczna jest wizyta w ASO.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: