Bolt reaguje na koronawirusa, ale dyskryminuje polskich kierowców
Firma Bolt, oferująca przewóz osób, podejmuje - podobnie jak inne firmy transportowe - działania mające przekonać potencjalnych klientów, aby ze strachu przed koronawirusem nie rezygnowali z jej usług. Szkoda tylko, że nie zadbała o dobro swoich kierowców we wszystkich krajach, w których działa. Na przykład w Polsce.
Na polskiej stronie Bolta można znaleźć długi artykuł na temat działań, jakie firma podjęła, w dobie epidemii koronawirusa. Oprócz dobrze znanych zaleceń dotyczących higieny i monitorowania swojego stanu zdrowia, jest także oferta realnej pomocy. Każdy kierowca, który zdecyduje się kontynuować pracę, otrzyma bezpłatny płyn do dezynfekcji rąk, a także środki do odkażenia wnętrza samochodu. Kierowca może teraz także odrzucać przejazdy, w których klient deklaruje, że będzie płacił gotówką.
Autonomiczny samochód Ubera zabił pieszą – zobacz nagranie wideo
Niestety Bolt nie zapewnia żadnego zasiłku chorobowego, ani innej rekompensaty kierowcom dotkniętych epidemią. Jak czytamy we wspomnianym artykule:
Rozumiemy, że w zw. z panującą sytuacją, niektórzy kierowcy mogą mieć gorsze możliwości zarobkowania na naszej aplikacji. Niemniej, jako że kierowcy Bolt są niezależnymi dostawcami usług, nie możemy zaoferować ww. rekompensat.
Hyundai i Uber planują wprowadzenie latających taksówek
Nie jest to dobra informacja, ale firma ma pełne prawo do ustalania własnych zasad współpracy z partnerami (kierowcy nie są zatrudniani przez Bolta, a jedynie współpracują). Problem w tym, że na brytyjskiej stronie Bolta można znaleźć podobny artykuł na temat działań podjętych na czas epidemii koronawirusa, ale tam pojawia się cała długa sekcja „pomoc kierowcom”. A w niej możemy przeczytać:
You will be compensated for up to 14 days and will receive one hundred pounds (£100) per week. A day rate may be applied depending on your case. E.g. In the event that you are eligible for 8 days of compensation, you will receive one hundred and fourteen pounds and twenty-nine pence (£114.29).
Firma oferuje dwutygodniową rekompensatę w wysokości 100 funtów na tydzień. Jest ona naliczana za każdy dzień, więc jeśli ktoś nie mógł pracować przez na przykład 8 dni, to otrzyma 114,29 funtów. Pomoc nie jest bezwarunkowa i wymagane jest na przykład wykonanie przynajmniej 150 kursów, a dotychczasowa współpraca musiała trwać dłużej, niż 6 tygodni (chociaż firma skłonna jest rozpatrzyć wnioski również osób, które nie spełniają tego wymogu, ale mają na koncie już ponad 150 kursów).
Uber zakazuje seksu w samochodach
Rekompensata dotyczy wyłącznie osób zarażonych koronawirusem, albo mających podejrzenie zarażenia i skierowanych na kwarantannę. Zdrowi kierowcy, którzy nie pracują w obawie o swoje bezpieczeństwo, muszą radzić sobie sami. Mimo wszystko Anglicy mogą i tak liczyć na wyraźnie większe wsparcie ze strony Bolta, niż Polacy. Ciekawe z czego wynika ta dyskryminacja?
Przeczytaj także:
Safr – oto Uber dla kobiet
Raport o koronawirusie:
Koronawirus spowodował ogromne korki na granicach. Zobaczcie nagranie
Sprawdź najważniejsze informacje dla kierowców, dotyczące koronawirusa
W ramach walki z koronawirusem państwo może zabrać ci auto!
Koronawirus w drive-thru? Na świecie można, a w Polsce?
Koronawirus zlikwidował korki? Nie wszędzie
Gwałtowne spadki cen ropy naftowej – czy paliwo na stacjach będzie tańsze?
Volkswagen wstrzymuje produkcję! Również w Polsce
Sprzątasz wnętrze samochodu? Uważaj na drobnoustroje! Czytaj o tym tutaj.
Kierownica brudniejsza, niż… sedes w publicznej toalecie? Czytaj o tym tu.
Najnowsze
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Volvo EX30, najmniejszy SUV szwedzkiej marki, udowadnia, że bezpieczeństwo nie jest kwestią rozmiaru. Model ten właśnie uzyskał maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP, potwierdzając tym samym zaangażowanie szwedzkiej marki w zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zwłaszcza w wymagających warunkach miejskich -
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
Dacia Duster z tytułem CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
-
To auto kończy właśnie 10 lat – było pierwszą hybrydą coupe tej japońskiej marki
Zostaw komentarz: