
Bolt reaguje na koronawirusa, ale dyskryminuje polskich kierowców
Firma Bolt, oferująca przewóz osób, podejmuje - podobnie jak inne firmy transportowe - działania mające przekonać potencjalnych klientów, aby ze strachu przed koronawirusem nie rezygnowali z jej usług. Szkoda tylko, że nie zadbała o dobro swoich kierowców we wszystkich krajach, w których działa. Na przykład w Polsce.
Na polskiej stronie Bolta można znaleźć długi artykuł na temat działań, jakie firma podjęła, w dobie epidemii koronawirusa. Oprócz dobrze znanych zaleceń dotyczących higieny i monitorowania swojego stanu zdrowia, jest także oferta realnej pomocy. Każdy kierowca, który zdecyduje się kontynuować pracę, otrzyma bezpłatny płyn do dezynfekcji rąk, a także środki do odkażenia wnętrza samochodu. Kierowca może teraz także odrzucać przejazdy, w których klient deklaruje, że będzie płacił gotówką.
Autonomiczny samochód Ubera zabił pieszą – zobacz nagranie wideo
Niestety Bolt nie zapewnia żadnego zasiłku chorobowego, ani innej rekompensaty kierowcom dotkniętych epidemią. Jak czytamy we wspomnianym artykule:
Rozumiemy, że w zw. z panującą sytuacją, niektórzy kierowcy mogą mieć gorsze możliwości zarobkowania na naszej aplikacji. Niemniej, jako że kierowcy Bolt są niezależnymi dostawcami usług, nie możemy zaoferować ww. rekompensat.
Hyundai i Uber planują wprowadzenie latających taksówek
Nie jest to dobra informacja, ale firma ma pełne prawo do ustalania własnych zasad współpracy z partnerami (kierowcy nie są zatrudniani przez Bolta, a jedynie współpracują). Problem w tym, że na brytyjskiej stronie Bolta można znaleźć podobny artykuł na temat działań podjętych na czas epidemii koronawirusa, ale tam pojawia się cała długa sekcja „pomoc kierowcom”. A w niej możemy przeczytać:
You will be compensated for up to 14 days and will receive one hundred pounds (£100) per week. A day rate may be applied depending on your case. E.g. In the event that you are eligible for 8 days of compensation, you will receive one hundred and fourteen pounds and twenty-nine pence (£114.29).
Firma oferuje dwutygodniową rekompensatę w wysokości 100 funtów na tydzień. Jest ona naliczana za każdy dzień, więc jeśli ktoś nie mógł pracować przez na przykład 8 dni, to otrzyma 114,29 funtów. Pomoc nie jest bezwarunkowa i wymagane jest na przykład wykonanie przynajmniej 150 kursów, a dotychczasowa współpraca musiała trwać dłużej, niż 6 tygodni (chociaż firma skłonna jest rozpatrzyć wnioski również osób, które nie spełniają tego wymogu, ale mają na koncie już ponad 150 kursów).
Uber zakazuje seksu w samochodach
Rekompensata dotyczy wyłącznie osób zarażonych koronawirusem, albo mających podejrzenie zarażenia i skierowanych na kwarantannę. Zdrowi kierowcy, którzy nie pracują w obawie o swoje bezpieczeństwo, muszą radzić sobie sami. Mimo wszystko Anglicy mogą i tak liczyć na wyraźnie większe wsparcie ze strony Bolta, niż Polacy. Ciekawe z czego wynika ta dyskryminacja?
Przeczytaj także:
Safr – oto Uber dla kobiet
Raport o koronawirusie:
Koronawirus spowodował ogromne korki na granicach. Zobaczcie nagranie
Sprawdź najważniejsze informacje dla kierowców, dotyczące koronawirusa
W ramach walki z koronawirusem państwo może zabrać ci auto!
Koronawirus w drive-thru? Na świecie można, a w Polsce?
Koronawirus zlikwidował korki? Nie wszędzie
Gwałtowne spadki cen ropy naftowej – czy paliwo na stacjach będzie tańsze?
Volkswagen wstrzymuje produkcję! Również w Polsce
Sprzątasz wnętrze samochodu? Uważaj na drobnoustroje! Czytaj o tym tutaj.
Kierownica brudniejsza, niż… sedes w publicznej toalecie? Czytaj o tym tu.
Najnowsze
-
XPENG P7, G6 i G9 – wideo z pierwszych jazd w Polsce! Ceny, dane techniczne, rywale. Oto chińskie modele, które rzucają rękawicę Tesli
XPENG, chiński producent elektrycznych samochodów, właśnie debiutuje w Polsce z trzema modelami: sportowym sedanem P7, SUV-em coupe G6 oraz flagowym SUV-em G9. Każdy z nich łączy futurystyczny design, zaawansowaną technologię i konkurencyjne osiągi – często przewyższając Teslę, Audi czy BMW. Czy XPENG ma szansę podbić polski rynek, oferując więcej za mniej? Sprawdziłam wszystkie trzy modele na torze, porównując je […] -
Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie – poznaj nowe systemy w Toyocie C-HR
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
-
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
Zostaw komentarz: