BMW Z4 Pure Impulse – wersja dla purystów
BMW wprowadza specjalną wersję Z4 przeznaczoną dla fanów czystych motoryzacyjnych doznań. Ten samochód może być dobrą lokatą kapitału. Co wyróżnia BMW Z4 Pure Impulse?
BMW Z4 to obecnie jeden z niewielu roadsterów na naszym rynku. Doczekaliśmy się już trzech generacji Z-czwórki, a jakiś czas temu auto przeszło delikatny lifting. Prawdopodobnie niedługo pojawi się nowa odmiana, dlatego producent z Monachium raczy nas specjalną edycją tego modelu.
BMW Z4 to czysty impuls
BMW Z4 Pure Impulse jeszcze mocniej niż kiedykolwiek podkreśla charakterystykę dwuosobowego samochodu z otwartym dachem. Pod maską znajdziemy to, co w BMW najlepsze, czyli benzynową 6-cylindrową jednostkę o mocy 340 KM w wersji M340i. Co ważniejsze, napęd jest przenoszony na koła za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni manualnej. I to połączenie jest właśnie kwintesencją BMW.
Manualna 6-biegowa skrzynia została opracowana specjalnie do wersji M40i. Jest to dostosowana do osiągów sześciocylindrowego silnika rzędowego modułowa konstrukcja BMW ze specjalnymi komponentami M, takimi jak zestaw kół zębatych i wałki.
Edycja Pure Impulse obejmuje również na nowo skonfigurowany układ jezdny z obręczami kół M ze stopów lekkich w różnych rozmiarach na osiach – 19 cali na osi przedniej i 20 cali na osi tylnej.
BMW Z4 Pure Impulse to dobra inwestycja
Kompaktowe nadwozie, niski środek ciężkości i niemal idealnie zrównoważony rozkład masy na osie w proporcjach 50:50 powoduje, że Z4 z 6-biegową skrzynią manualną przyspiesza od 0 do 100 km/h wynoszące 4,6 s (automat robi to o 0,1 s szybciej).
Pure Impulse oznacza również nowe lakiery, w tym piękny głęboki zielony San Remo. Niemiecki roadster, w pięknym kolorze i w wyjątkowej wersji może być dobrą lokatą kapitału. Wystarczy spojrzeć na ceny poprzednich Z3 czy pierwszej generacji Z4, żeby stwierdzić, że wartość tego modelu może wkrótce rosnąć.
Nie wiadomo, kiedy i za za ile BMW Z4 Pure Impulse pojawi się na rynku europejskim. Ceny Z4 M40i w Polsce zaczynają się od 335 500 zł, możemy w ciemno założyć, że limitowana edycja będzie droższa.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: