87
1
BMW M, czyli sportowa dywizja bawarskiego producenta, zaprezentowała swój drugi zelektryfikowany model w 50-letniej historii: BMW XM - cena w Polsce.
Chwilę po debiucie elektrycznego SAV-a (Sports Activity Vehicle), bo tak bawarska marka określa nadwozie tego auta, wiemy ile będzie kosztował. Oto BMW XM – cena w Polsce przyprawi o zawrót głowy niejednego fana marki, choć rzeczywiście model został zaprojektowany „na bogato”.
Mierzący 511 cm samochód, zajmie miejsce w gamie BMW jako flagowy SUV, ale także jako najmocniejsza „eMka” w historii. BMW nie ukrywa, że najważniejszymi rynkami zbytu mają być USA, Chiny oraz Bliski Wschód. To tłumaczy dość kontrowersyjną stylistykę, ogromne „nerki”, mające jednocześnie złotą obwódkę i podświetlenie, a także złote ramki szyb, złoty pas biegnący przez bok auta, złote felgi oraz specjalny tryb jazdy, przeznaczony do jazdy po piaskowych wydmach. Warto dodać w kontekście jazdy po pustyni lub plaży, że masa tego pojazdu to 2,7 tony.
Auto osadzono na obręczach kół M ze stopów lekkich, które mają standardowo 21, a opcjonalnie 22 lub 23 cale.
Niezwykły jest też układ wydechowy. Ma on elektryczne sterowane klapy oraz – po raz pierwszy w modelu BMW M – sześciokątne, ułożone jedna nad drugą podwójne końcówki rur wydechowych. Brzmienie zapewnia BMW IconicSounds Electric, dźwięki stworzone w ramach współpracy bawarskiej marki z kompozytorem muzyki filmowej Hansem Zimmerem.
Pod maskę trafił układ hybrydowy z podwójnie doładowanym silnikiem V8 4,4 l, rozwijający 653 KM mocy systemowej, który za rok dostępny będzie także w wersji Label Red, z jednostką o podwyższonej wartości mocy do 748 KM i momencie obrotowym 1000 Nm. Pomimo takich parametrów BMW XM będzie też całkiem oszczędne – za sprawą dużego akumulatora trakcyjnego, który pozwoli przejechać do 88 km w trybie elektrycznym.
Przyspieszenie 0–100 km/h s 4.3 Prędkość maksymalna w km/h – 250 / 270 Prędkość maksymalna na silniku elektrycznym w km/h – 140 Zasięg w trybie elektrycznym (WLTP) km – 82 – 88 Napęd – na 4 koła M xDrive Zawieszenie: adaptacyjny mechanizm różnicowy M na tylnej osi, oś przednia z podwójnymi wahaczami poprzecznymi, pięciowahaczowa osią tylną |
Napęd M HYBRID w BMW XM to połącznie silnika spalinowego o mocy 489 KM i napędu elektrycznego o mocy 197 KM. Ośmiocylindrowy motor jest wspomagany przez silnik elektryczny zintegrowany z 8-stopniową skrzynią M Steptronic. Systemowy moment obrotowy napędu to 800 Nm (generowany wspólnie przez silnik spalinowy o wartości do 650 Nm i silnik elektryczny o wartości do 280 Nm).
Wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy umieszczony w podłodze pojazdu ma pojemność użytkową 25,7 kWh. BMW XM można naładować prądem stałym (złącze CCS) z mocą do 7,4 kW.
Wnętrze dla odmiany jest stonowane i typowe dla nowych modeli BMW. Deska rozdzielcza zdominowana jest przez dwa duże ekrany (wyświetlacz wskaźników o przekątnej 12,3 cala oraz wyświetlacz kontrolny o przekątnej 14,9 cala), ale na szczęście pozostawiono również obsługę centralnym pokrętłem. Z kolei tylną część wnętrza producent przyrównuje do luksusowej salonki, a to za sprawą bardzo dużej ilości miejsca, wyjątkowo komfortowej kanapy, której obicia zachodzą aż na drzwi, oraz dwóch niedużych poduszek.
BMW XM – cena w Polsce i na świecie świadczy o tym, że mamy do czynienia z autem awangardowym. Otóż auto ma wewnątrz podsufitkę z trójwymiarową strukturą, obramowanie przypominające passe-partout i oświetlenie ze 100 diodami.
Standardowo oferowane jest m.in. oświetlenie ambientowe, 4-strefowa klimatyzacja automatyczna, system nagłośnienia Harman Kardon. Opcjonalnie można wybrać audio marki Bowers & Wilkins ze wzmacniaczem o mocy 1500 W i czterema dodatkowymi głośnikami w podsufitce.
Zobacz wnętrze BMW XM na filmie tu.
BMW XM będzie produkowane od grudnia 2022 roku amerykańskich zakładach BMW Group w Spartanburgu, a do sprzedaży trafi wiosną 2023 roku. Auto można już zamawiać w Polsce.
BMW XM – cena w Polsce startuje od 935 tys. zł. Auto pojawi się w salonach również wiosną. BMW XM LABEL RED dojedzie do Polski jesienią.
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Elektryczny SUV – sprawdź model EX90 od szwedzkiej marki Volvo
Najwyższy model w gamie nie musi być limuzyną – coraz częściej w tej roli występuje luksusowy SUV. Nie musi też być spalinowy – czy chcemy, czy nie, przyszłość motoryzacji jest elektryczna. Szwedzkie Volvo, choć jest marką bardzo tradycyjną, zamierza zelektryfikować całą swoją gamę, wprowadza więc do oferty kolejne modele napędzane prądem.Droga S6 zmienia nazwę na Kaszëbskô Darga. Czy Kaszubi wreszcie doczekali się uznania?
Motocyklem przez Laos: trasy, ceny i nieoczekiwane wyzwania. Poradnik dla podróżników
Rewolucja w podatkach od aut: fiskus przykręca śrubę kierowcom! Kto zapłaci więcej za starsze i bardziej zanieczyszczające samochody?
TEST: sprawdzamy, czy Skoda Superb Combi IV generacji to nadal królowa kombiaków, czy już tylko wspomnienie? Wszystko co musisz wiedzieć o tym modelu
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Elektryczny SUV – sprawdź model EX90 od szwedzkiej marki Volvo
Najwyższy model w gamie nie musi być limuzyną – coraz częściej w tej roli występuje luksusowy SUV. Nie musi też być spalinowy – czy chcemy, czy nie, przyszłość motoryzacji jest elektryczna. Szwedzkie Volvo, choć jest marką bardzo tradycyjną, zamierza zelektryfikować całą swoją gamę, wprowadza więc do oferty kolejne modele napędzane prądem.Droga S6 zmienia nazwę na Kaszëbskô Darga. Czy Kaszubi wreszcie doczekali się uznania?
Motocyklem przez Laos: trasy, ceny i nieoczekiwane wyzwania. Poradnik dla podróżników
Rewolucja w podatkach od aut: fiskus przykręca śrubę kierowcom! Kto zapłaci więcej za starsze i bardziej zanieczyszczające samochody?
TEST: sprawdzamy, czy Skoda Superb Combi IV generacji to nadal królowa kombiaków, czy już tylko wspomnienie? Wszystko co musisz wiedzieć o tym modelu
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Elektryczny SUV – sprawdź model EX90 od szwedzkiej marki Volvo
Najwyższy model w gamie nie musi być limuzyną – coraz częściej w tej roli występuje luksusowy SUV. Nie musi też być spalinowy – czy chcemy, czy nie, przyszłość motoryzacji jest elektryczna. Szwedzkie Volvo, choć jest marką bardzo tradycyjną, zamierza zelektryfikować całą swoją gamę, wprowadza więc do oferty kolejne modele napędzane prądem.Droga S6 zmienia nazwę na Kaszëbskô Darga. Czy Kaszubi wreszcie doczekali się uznania?
Motocyklem przez Laos: trasy, ceny i nieoczekiwane wyzwania. Poradnik dla podróżników
Rewolucja w podatkach od aut: fiskus przykręca śrubę kierowcom! Kto zapłaci więcej za starsze i bardziej zanieczyszczające samochody?
TEST: sprawdzamy, czy Skoda Superb Combi IV generacji to nadal królowa kombiaków, czy już tylko wspomnienie? Wszystko co musisz wiedzieć o tym modelu
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Elektryczny SUV – sprawdź model EX90 od szwedzkiej marki Volvo
Najwyższy model w gamie nie musi być limuzyną – coraz częściej w tej roli występuje luksusowy SUV. Nie musi też być spalinowy – czy chcemy, czy nie, przyszłość motoryzacji jest elektryczna. Szwedzkie Volvo, choć jest marką bardzo tradycyjną, zamierza zelektryfikować całą swoją gamę, wprowadza więc do oferty kolejne modele napędzane prądem.Droga S6 zmienia nazwę na Kaszëbskô Darga. Czy Kaszubi wreszcie doczekali się uznania?
Motocyklem przez Laos: trasy, ceny i nieoczekiwane wyzwania. Poradnik dla podróżników
Rewolucja w podatkach od aut: fiskus przykręca śrubę kierowcom! Kto zapłaci więcej za starsze i bardziej zanieczyszczające samochody?
TEST: sprawdzamy, czy Skoda Superb Combi IV generacji to nadal królowa kombiaków, czy już tylko wspomnienie? Wszystko co musisz wiedzieć o tym modelu
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Zostaw komentarz: