
BMW X7 po liftingu – trzy silniki do wyboru, dzielone reflektory i dwa połączone ze sobą tablety. Co jeszcze się zmieniło?
Niemiecki producent zaprezentował nową odsłonę BMW X7. SAV (Sports Activity Vehicle) w swoim odświeżonym wcieleniu zyskał kompletnie nowy front z dzielonymi reflektorami oraz liczne innowacje w zakresie napędu, zautomatyzowanej jazdy i parkowania, a także intuicyjnej obsługi oraz inteligentnej łączności sieciowej.
Nowa odsłona BMW X7 wyróżnia się od nowa zinterpretowanymi, elementami stylistycznymi typowymi dla niemieckiej marki. Dwuczęściowe reflektory i nowo zaprojektowana atrapa chłodnicy BMW w połączeniu z dużymi powierzchniami pasa przedniego sygnalizują mocną prezencję pojazdu. Nowością w ofercie jest atrapa chłodnicy BMW Iconic Glow z subtelnym oświetleniem kaskadowym.

Funkcje oświetleniowe montowanych standardowo adaptacyjnych reflektorów diodowych podzielono na dwa moduły. Diodowa listwa świetlna w górnej części przodu pojazdu obsługuje światła dzienne i pozycyjne oraz kierunkowskazy. Światła mijania i drogowe umieszczono w osobnym, umieszczonym niżej i wpuszczonym głęboko w pas przedni module. Nieoślepiające światła drogowe BMW Selective Beam i funkcja reflektorów przeciwmgielnych wbudowana została w podstawowe reflektory. Diodowe lampy tylne zostały trójwymiarowo ukształtowane i są wyjątkowo wąskie.
BMW X7 – wnętrze
Wewnątrz auta uwagę zwraca nowo zaprojektowana deska rozdzielcza z montowaną standardowo listwą ozdobną z drewna szlachetnego, płaskimi nawiewami powietrza i podświetloną listwą świetlną. Panel obsługowy na konsoli środkowej zyskał nową dźwignią biegów.

W BMW X7 zastosowano system operacyjny BMW 8, który ma poprawić komfort obsługi i zapewnić dodatkowe usługi cyfrowe. Kierowca będzie mieć do dyspozycji nową generację BMW iDrive z zakrzywionym wyświetlaczem, a także wyświetlacz wskaźników o przekątnej 12,3 cala oraz wyświetlacz kontrolny o przekątnej 14,9 cala znajdujące się pod wspólną szklaną powierzchnią zakrzywioną w stronę kierowcy.

BMW X7 – silniki
Nowe BMW X7 będzie dostępne w trzech wariantach silnikowych. Wszystkie silniki standardowo zestawione są z nową, 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic, a napęd na wszystkie koła BMW xDrive z większą transmisją na tył ma zapewnić jeszcze więcej sportowej radości z jazdy.

BMW X7 ma być jeszcze bardziej wydajne, dzięki elektryfikacji wszystkich wariantów silnikowych, wyposażonych w 48-woltowy system mild hybrid z wbudowanym w skrzynię biegów alternatorem odwracalnym na wale korbowym.
BMW X7 – warianty silnikowe:
- BMW X7 M60i xDrive – silnik benzynowy V8 o mocy 530 KM z technologią M TwinPower Turbo
- BMW X7 xDrive40i – nowy, sześciocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy o maksymalnej mocy zwiększonej o 47 KM do poziomu 380 KM
- BMW X7 xDrive40d – zmodernizowany, sześciocylindrowy, rzędowy silnik wysokoprężny o mocy 352 KM

BMW rozszerzyło wybór systemów zautomatyzowanej jazdy i parkowania. Oferowany w standardzie układ ostrzegania przed kolizją czołową dostępny jest teraz z funkcją wykrywania pojazdów jadących z naprzeciwka podczas skrętu w lewo oraz rowerzystów i pieszych podczas skrętu w prawo. Ponadto w ofercie są następujące nowości: regulacja przebiegu trasy, aktywne prowadzenie do celu, rozpoznawanie sygnalizacji świetlnej, asystent jazdy z przyczepą i asystent manewrowania.

BMW X7 zostanie wprowadzone na rynek w sierpniu 2022. Samochód produkowany będzie w zakładzie BMW Group w Spartanburgu (USA), będącym centrum kompetencji dla modeli BMW X. Nie wiadomo jeszcze, ile będzie kosztować nowe BMW X7.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: