BMW X7 nadjeżdża – ceny, dane techniczne i galeria

Oto długa oczekiwana premiera bawarskiej marki, produkowane w USA BMW X7. W Europie możemy się go spodziewać w marcu przyszłego roku. Ile będzie kosztować?

Produkowany w amerykańskich zakładach BMW w Spartanburgu X7 to największy model marki. Ma długość 5151 mm, szerokość 2000 mm, wysokość 1805 mm i rozstaw osi 3105 mm. Prezentuje się doskonale z eleganckim, a jednocześnie agresywnym frontem (reflektory diodowe w standardzie, światła laserowe jako opcja), dużymi powierzchniami szyb, sporym prześwitem i długą linią dachu. Tył wieńczy ciekawa, dwuczęściowa klapa. Na karoserii znajdziemy też kilka ładnych, chromowanych „smaczków”. Całość osadzono na 20-calowych obręczach kół ze stopów lekkich w wyposażeniu standardowym, lub 21- i 22-calowych w wyposażeniu dodatkowym. Auto można personalizować w programie BMW Individual, a dla chętnych niemiecka marka oferuje pakiet sportowy M.

BMW X7 ma trzy rzędy siedzeń – siedem miejsc w standardzie. Środkowy rząd jest oferowany opcjonalnie z dwoma indywidualnymi fotelami. Nawet w trzecim rzędzie można spodziewać się podłokietników, uchwytów na napoje, czy gniazd USB. Wszystkie fotele na pokładzie są regulowane elektrycznie i są obite skórą (standard). Bagażnik jest łatwo konfigurowalny (zobacz w naszej galerii zdjęć) i może mieć pojemność od 326 do nawet 2120 litrów.

We wnętrzu możemy spodziewać się 4-strefowej klimatyzacji, oświetlenia ambientowego i trzyczęściowego, szklanego dachu panoramicznego w standardzie. W opcji można zamawiać 5-strefową klimatyzację, pakiet Ambient Air, panoramiczny szklany dach Sky Lounge, audio od Bowers & Wilkins oraz system rozrywki z tyłu.

Auto osadzono na pneumatycznym zawieszeniu obu osi i wyposażono w adaptacyjny układ jezdny z elektronicznym sterowaniem amortyzatorów. W najmocniejszym Dieslu BMW X7 M50d zamontowano standardowo także mechanizmem różnicowy M (opcjonalnie w pozostałych wersjach silnikowych). Gdyby kierowca zechciał zjechać z utwardzonych dróg może się wesprzeć zaprogramowanymi trybami jazdy (pakiet offroad): xSand, xGravel, xRocks i xSnow.

{{ download(225) }}

Na pokładzie X7 oczywiście znalazło się mnóstwo systemów asystujących tj.: asystent kierowania i pasa ruchu, ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu i ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, ochrona przed kolizją boczną, asystent omijania, ostrzeganie przed ruchem poprzecznym, przed pierwszeństwem przejazdu i przed jazdą pod prąd, wyświetlacz BMW Head-Up, asystent parkowania.

Przed oczami kierowcy tkwi w pełni cyfrowy zestaw wskaźników i monitor pokładowy, oba o przekątnej 12,3 cala. System operacyjny umożliwia obsługę niektórych funkcji auta za pomocą ekranu dotykowego, kontrolera iDrive, przycisków na kierownicy, sterowania głosem i gestami. W prowadzeniu samochodu może pomóc asystent osobisty – cyfrowy współpasażer i ekspert. Także cyfrowy klucz (podobny do tego z serii 7) umożliwia dostęp do pojazdu i uruchamianie silnika za pośrednictwem smartfona.

Modele / silniki / zużycie / emisja CO2

BMW X7 xDrive40i: zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 9.0 – 8.7 l/100 km,
emisja CO2 w cyklu mieszanym: 205 – 198 g/km, norma emisji spalin: EU6d-TEMP
Cena w Niemczech: 86 300 euro

BMW X7 xDrive30d: zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6.8 – 6.5 l/100 km,
emisja CO2 w cyklu mieszanym: 178 – 171 g/km, norma emisji spalin: EU6d-TEMP
Cena w Niemczech 84 300 euro

BMW X7 M50d: zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7.4 – 7.0 l/100 km
emisja CO2 w cyklu mieszanym: 193 – 185 g/km, norma emisji spalin: EU6d-TEMP
Cena w Niemczech (w wersji M Performance) 109 900 euro

Polskie ceny BMW X7 nie są jeszcze znane.

Komentarze:

Anonymous - 5 marca 2021

Jest piękny. Na dzień dzisiejszy nie ma konkurencji.

Odpowiedz

Anonymous - 5 marca 2021

BMW „nutria”.

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze