
BMW X7 nadjeżdża – ceny, dane techniczne i galeria
Oto długa oczekiwana premiera bawarskiej marki, produkowane w USA BMW X7. W Europie możemy się go spodziewać w marcu przyszłego roku. Ile będzie kosztować?
Produkowany w amerykańskich zakładach BMW w Spartanburgu X7 to największy model marki. Ma długość 5151 mm, szerokość 2000 mm, wysokość 1805 mm i rozstaw osi 3105 mm. Prezentuje się doskonale z eleganckim, a jednocześnie agresywnym frontem (reflektory diodowe w standardzie, światła laserowe jako opcja), dużymi powierzchniami szyb, sporym prześwitem i długą linią dachu. Tył wieńczy ciekawa, dwuczęściowa klapa. Na karoserii znajdziemy też kilka ładnych, chromowanych „smaczków”. Całość osadzono na 20-calowych obręczach kół ze stopów lekkich w wyposażeniu standardowym, lub 21- i 22-calowych w wyposażeniu dodatkowym. Auto można personalizować w programie BMW Individual, a dla chętnych niemiecka marka oferuje pakiet sportowy M.
https://www.youtube.com/watch?v=wJyWtat3kQo
BMW X7 ma trzy rzędy siedzeń – siedem miejsc w standardzie. Środkowy rząd jest oferowany opcjonalnie z dwoma indywidualnymi fotelami. Nawet w trzecim rzędzie można spodziewać się podłokietników, uchwytów na napoje, czy gniazd USB. Wszystkie fotele na pokładzie są regulowane elektrycznie i są obite skórą (standard). Bagażnik jest łatwo konfigurowalny (zobacz w naszej galerii zdjęć) i może mieć pojemność od 326 do nawet 2120 litrów.
We wnętrzu możemy spodziewać się 4-strefowej klimatyzacji, oświetlenia ambientowego i trzyczęściowego, szklanego dachu panoramicznego w standardzie. W opcji można zamawiać 5-strefową klimatyzację, pakiet Ambient Air, panoramiczny szklany dach Sky Lounge, audio od Bowers & Wilkins oraz system rozrywki z tyłu.
Auto osadzono na pneumatycznym zawieszeniu obu osi i wyposażono w adaptacyjny układ jezdny z elektronicznym sterowaniem amortyzatorów. W najmocniejszym Dieslu BMW X7 M50d zamontowano standardowo także mechanizmem różnicowy M (opcjonalnie w pozostałych wersjach silnikowych). Gdyby kierowca zechciał zjechać z utwardzonych dróg może się wesprzeć zaprogramowanymi trybami jazdy (pakiet offroad): xSand, xGravel, xRocks i xSnow.
{{ download(225) }}
Na pokładzie X7 oczywiście znalazło się mnóstwo systemów asystujących tj.: asystent kierowania i pasa ruchu, ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu i ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, ochrona przed kolizją boczną, asystent omijania, ostrzeganie przed ruchem poprzecznym, przed pierwszeństwem przejazdu i przed jazdą pod prąd, wyświetlacz BMW Head-Up, asystent parkowania.
Przed oczami kierowcy tkwi w pełni cyfrowy zestaw wskaźników i monitor pokładowy, oba o przekątnej 12,3 cala. System operacyjny umożliwia obsługę niektórych funkcji auta za pomocą ekranu dotykowego, kontrolera iDrive, przycisków na kierownicy, sterowania głosem i gestami. W prowadzeniu samochodu może pomóc asystent osobisty – cyfrowy współpasażer i ekspert. Także cyfrowy klucz (podobny do tego z serii 7) umożliwia dostęp do pojazdu i uruchamianie silnika za pośrednictwem smartfona.
Modele / silniki / zużycie / emisja CO2
BMW X7 xDrive40i: zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 9.0 – 8.7 l/100 km,
emisja CO2 w cyklu mieszanym: 205 – 198 g/km, norma emisji spalin: EU6d-TEMP
Cena w Niemczech: 86 300 euro
BMW X7 xDrive30d: zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6.8 – 6.5 l/100 km,
emisja CO2 w cyklu mieszanym: 178 – 171 g/km, norma emisji spalin: EU6d-TEMP
Cena w Niemczech 84 300 euro
BMW X7 M50d: zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7.4 – 7.0 l/100 km
emisja CO2 w cyklu mieszanym: 193 – 185 g/km, norma emisji spalin: EU6d-TEMP
Cena w Niemczech (w wersji M Performance) 109 900 euro
Polskie ceny BMW X7 nie są jeszcze znane.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Jest piękny. Na dzień dzisiejszy nie ma konkurencji.
Anonymous - 5 marca 2021
BMW „nutria”.