
BMW X5 M Competition i BMW X6 M Competition po odświeżeniu
BMW X5 M Competition i BMW X6 M Competition zostały zmodernizowane i odświeżone. Co się zmieniło?
Spis treści
- BMW X5 M Competition i BMW X6 M Competition – V8 i miękka hybryda
- BMW X5 M Competition i BMW X6 M Competition – ponadprzeciętna dynamika jeszcze poprawiona
- BMW X5 M Competition i BMW X6 M Competition – przeprojektowana skrzynia i M xDrive z aktywnym dyferencjałem
- BMW X5 M Competition i BMW X6 M Competition – podrasowana stylistyka
- BMW X5 M Competition i BMW X6 M Competition – zmiany we wnętrzu
- BMW X5 M Competition i BMW X6 M Competition – większy zestaw systemów wsparcia kierowcy
- BMW X5 M Competition i BMW X6 M Competition – galeria
Niedawno informowaliśmy was o nowych BMW X5 i BMW X6, teraz bawarska marka zaprezentowała unowocześnione wersje najsilniejszych odmian tych modeli: BMW X5 M Competition i BMW X6 M Competition.

BMW X5 M Competition i BMW X6 M Competition – V8 i miękka hybryda
Odświeżone, najbardziej usportowione wersje SUV-ów BMW napędza nowy silnik V8 zintegrowany z 48-woltową technologią miękkiej hybrydy. To pierwszy przypadek, kiedy BMW stosuje w wyczynowych (M) odmianach swoich modeli takie rozwiązanie. Potężną jednostkę spalinową z ośmioma cylindrami w układzie V połączono tu z silnikiem elektrycznym, który zintegrowano w jednej obudowie ze sportową 8-biegową automatyczną skrzynią M Steptronic.
Ten silnik elektryczny pełni jednocześnie funkcję alternatora odwracalnego na wale korbowym oraz zapewnia do 9 kW (12 KM) dodatkowej mocy i 200 Nm momentu obrotowego. Potrzebną do tego energię dostarcza 48-woltowy akumulator umieszczony w komorze silnika. Jest on ładowany dzięki adaptacyjnej rekuperacji w fazach hamowania silnikiem i hamulcami.
Zmiany dotknęły również jednostki spalinowej. Oprócz międzyrzędowego kolektora wydechowego silnik o pojemności 4,4 l ma teraz również wzmocniony zespół korbowy, zmodernizowane turbodoładowanie, nowy dolot powietrza oraz zoptymalizowane smarowanie i separację oleju. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 750 Nm dostępny jest w zakresie od 1800 do 5800 obr/min. Moc maksymalną 460 kW (625 KM) silnik uzyskuje przy 6000 obr/min.

BMW X5 M Competition i BMW X6 M Competition – ponadprzeciętna dynamika jeszcze poprawiona
Zoptymalizowana reakcja i wysokoobrotowa koncepcja silnika V8 oraz wspomaganie przez silnik elektryczny wynoszą typową dla M charakterystykę mocy wg producenta na jeszcze bardziej fascynujący poziom. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje nowemu BMW X5 M Competition i nowemu BMW X6 M Competition 3,9 s. Większy temperament układu napędowego ma być odczuwalny podczas dynamicznego przyspieszania. Sportowy układ wydechowy M z elektrycznie sterowanymi klapami wzbogaca wrażenia z jazdy o niezwykle emocjonujące brzmienie i stanowi wyposażenie standardowe.

BMW X5 M Competition i BMW X6 M Competition – przeprojektowana skrzynia i M xDrive z aktywnym dyferencjałem
Silnik przekazuje napęd do nowej wersji 8-stopniowej skrzyni M Steptronic z układem Drivelogic, która w trybie automatycznym i ręcznym pozwala wybrać jeden z trzech programów zmiany przełożeń. Zmodyfikowano zestrojenie skrzyni zapewniając większą dynamikę przełączania biegów.
W nowym BMW X5 M Competition i nowym BMW X6 M Competition zastosowano zmodernizowaną wersję napędu na wszystkie koła M xDrive, który połączony jest z aktywnym mechanizmem różnicowym M na tylnej osi. W menu M Setup kierowca może oprócz podstawowego trybu 4WD wybrać tryb 4WD Sport z przeniesieniem większej części momentu napędowego na tylne koła.
W nowym BMW X5 M Competition i nowym BMW X6 M Competition napęd na wszystkie koła M xDrive i aktywny mechanizm różnicowy M są już nie tylko powiązanie z DSC (dynamiczna kontrola stabilności), ale po raz pierwszy także z ograniczeniem poślizgu kół w pobliżu aktuatora. Zapewnia to jeszcze szybsze i bardziej precyzyjne reakcje na zmieniające się sytuacje na drodze oraz lepszą trakcję.
Systemy układu jezdnego i amortyzacji pozwalają uzyskać zakres od bezkompromisowo sportowego charakteru do komfortu na długich dystansach. Zmieniona zbieżność na tylnej osi ma zapewniać jeszcze większą stabilność jazdy przy dużych prędkościach.

BMW X5 M Competition i BMW X6 M Competition – podrasowana stylistyka
Nowe wyczynowe SUV-y BMW zmieniły się również wizualnie. Oba modele są wyposażone standardowo w obręcze kół M ze stopów lekkich w rozmiarze 21 cali na przedniej osi i 22 cali na tylnej osi. Opcjonalnie dostępne są kute obręcze kół M ze stopów lekkich w tych samych rozmiarach, w tym nowy wariant w niemetalizowanym kolorze Jet Black.
Oba modele to wyróżniające się na drodze pojazdy o ekstrawertycznej stylistyce. Zmieniony przód z nowymi, bardziej płaskimi reflektorami matrycowymi ze światłami skrętnymi i czarną atrapą chłodnicy oraz centralnym, dolnym wlotem powietrza zdecydowanie przykuwa wzrok.
Lusterka zewnętrzne i spojler tylny w BMW X6 M Competition dostępne są opcjonalnie w wersji karbonowej. W obu modelach pas tylny zamyka od dołu efektowna wstawka dyfuzora. Okala ona również dwie pary charakterystycznych podwójnych końcówek rur wydechowych. Dodatkowym elementem przyciągającym wzrok z tyłu nowego BMW X5 M Competition są teraz elementy świetlne świateł pozycyjnych i świateł stop w kształcie litery X.

BMW X5 M Competition i BMW X6 M Competition – zmiany we wnętrzu
Esencją zmian stylistyki wnętrza nowego BMW X5 M Competition i nowego BMW X6 M Competition jest zakrzywiony wyświetlacz BMW. Obejmuje on wyświetlacz informacyjny o przekątnej 12,3 cala za kierownicą i wyświetlacz kontrolny o przekątnej ekranu 14,9 cala umieszczone pod wspólną zakrzywioną szybą. Obsługa dotykowa wyświetlacza kontrolnego umożliwia znaczną redukcję przycisków i pokręteł na rzecz cyfrowego sterowania wieloma funkcjami.
Inne nowe elementy to duże listwy ozdobne z czarnego szlachetnego drewna Fineline z błyszczącym metalicznym efektem, podświetlana listwa oświetlenia ambientowego, której wzór graficzny uzupełnia logo M, oraz kierownica skórzana M z nowymi karbonowymi łopatkami zmiany biegów. W wyposażeniu dodatkowym oferowany jest szklany dach panoramiczny Sky Lounge, system nagłośnienia Diamond Surround marki Bowers & Wilkins oraz nowy system Travel & Comfort.

BMW X5 M Competition i BMW X6 M Competition – większy zestaw systemów wsparcia kierowcy
Znacząco rozszerzona oferta systemów automatyzacji jazdy i parkowania to kolejna nowość w BMW X5 M Competition i BMW X6 M Competition. Rozszerzono zakres funkcji standardowego ostrzegania przed kolizją czołową, które teraz zmniejsza ryzyko kolizji z rowerzystami, pieszymi oraz pojazdami nadjeżdżającymi z naprzeciwka również podczas skręcania. Ostrzeganie przed opuszczeniem pasa ruchu uzupełnia funkcja naprowadzania na pas z asystą kierowania. Opcjonalnie oferowany jest teraz również automatyczny asystent ograniczeń prędkości, ostrzeganie przy wysiadaniu, aktywna nawigacja, regulacja zgodnie z przebiegiem trasy, rozpoznawanie sygnalizacji świetlnej (zależne od rynku), asystent nagłego hamowania oraz asystent zmiany pasa ruchu i włączania się do ruchu.
Nowy opcjonalny asystent parkowania Professional umożliwia zautomatyzowane parkowanie (wjazd i wyjazd), a także manewry z dystansu do 200 m za pośrednictwem aplikacji My BMW przy użyciu Apple iPhone. Kierowca ma możliwość sterowania danym manewrem w pojeździe lub z zewnątrz, monitorując przy tym otoczenie.
BMW iDrive najnowszej generacji oparty na systemie operacyjnym BMW 8 wprowadza do BMW X5 M Competition i BMW X6 M Competition obok zakrzywionego wyświetlacza BMW nowe usługi cyfrowe. Dostępny w standardzie BMW Live Cockpit Professional obejmuje także wyświetlacz BMW Head-Up oraz oparty na chmurze system nawigacji BMW Maps wraz z funkcją Augmented View. Podczas postoju kierowca i pasażer obok mogą oglądać na wyświetlaczu kontrolnym filmy streamowane z YouTube i aplikacji Bundesliga In-Car.
Opcjonalny kluczyk cyfrowy BMW Digital Key Plus oferuje możliwość zamykania i otwierania zamków za pośrednictwem szerokopasmowej technologii radiowej (UWB) i smartfona z systemem iOS lub Android. Ponadto można korzystać z ulepszonej funkcji integracji smartfonów, spersonalizowanego profilu BMW ID oraz zgodnej z nowym standardem telefonii mobilnej 5G technologii Personal eSIM.
BMW X5 M Competition i BMW X6 M Competition – galeria
Na koniec jeszcze przygotowana przez producenta prezentacja wideo nowych modeli:
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Zostaw komentarz: