BMW X3 xDrive30e teraz również z napędem hybrydowym
Najnowsza technologia ogniw akumulatorowych umożliwia jazdę w zasięgu do 55 km – popularny na całym świecie model BMW X3 będzie oferowany z tradycyjnym silnikiem spalinowym, z napędem hybrydowym plug-in oraz napędem całkowicie elektrycznym.
Nowe BMW X3 xDrive30e produkowane będzie od grudnia 2019 r. Montowany jest razem z modelami BMW X3 z konwencjonalnym napędem w zakładach BMW w Spartanburg (USA). Wprowadzenie na rynki na całym świecie zaplanowano na wiosnę 2020 r.
Układ BMW xDrive stale rozdziela napęd na przednie i tylne koła nawet podczas jazdy wyłącznie w trybie elektrycznym, zapewniając sportowe właściwości jezdne na drodze i doskonałe osiągi w terenie. Moc generowana jest przez czterocylindrowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo o pojemności 2,0 l i mocy 135 kW (184 KM) oraz zintegrowany z 8‑stopniową skrzynią Steptronic silnik elektryczny o mocy 80 kW (109 KM). Oba napędy mobilizują razem moc systemową 215 kW (292 KM). Maksymalny systemowy moment obrotowy napędu hybrydowego plug-in wynosi 420 Nm. Dzięki temu nowe BMW X3 xDrive30e przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 6,1 s. Prędkość maksymalna wynosi 210 km/h.
Podczas przyspieszania wyraźnie czuć oddawanie mocy silnika elektrycznego. Podczas stałej jazdy z większą prędkością elektryczne wspomaganie napędu zmniejsza zużycie paliwa i emisję spalin. Wsparcie silnika elektrycznego pozwala na częstą pracę jednostki spalinowej w jej optymalnym zakresie obciążeń. Tryb BATTERY CONTROL służy do utrzymywania naładowania akumulatora wysokonapięciowego na poziomie określonym przez kierowcę.
Akumulator litowo-jonowy nowego BMW X3 xDrive30e umieszczono dla oszczędności miejsca pod tylną kanapą. Zbiornik paliwa znajduje się nad tylną osią. Dzięki temu pojemność bagażnika w hybrydzie plug-in ograniczona jest tylko w niewielkim stopniu. Bagażnik nowego BMW X3 xDrive30e o pojemności 450 l jest porównywalny z modelami o konwencjonalnym napędzie. Złożenie oparcia tylnej kanapy dzielonego standardowo w proporcjach 40:20:40 pozwala zwiększyć pojemność bagażnika do 1500 l.
Nowe BMW X3 xDrive30e oprócz wersji podstawowej będzie również dostępne jako model Advantage, xLine, Luxury Line lub M Sport. Wyposażenie standardowe obejmuje akustyczne ostrzeganie pieszych. Podczas jazdy z niewielką prędkością system głośnikowy generuje charakterystyczny dźwięk, stworzony specjalnie do zelektryfikowanych modeli BMW zwracający uwagę innych użytkowników drogi na pojazd bez pogarszania komfortu akustycznego pasażerów. Ponadto nowe BMW X3 xDrive30e wyposażone jest standardowo w klimatyzację postojową.
W modelu hybrydowym plug-in dostępna jest prawie cała gama wyposażenia dodatkowego oferowanego w wersjach BMW X3 z tradycyjnym napędem. Dostępne są między innymi adaptacyjny układ jezdny, adaptacyjny sportowy układ kierowniczy i sportowy układ hamulcowy M, wyświetlacz BMW Head-Up, aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go, system asystujący kierowcy plus z asystentem kierowania i prowadzenia po pasie ruchu oraz asystentem parkowania plus. W ofercie znajduje się również elektryczny hak holowniczy. Maksymalna masa przyczepy w nowym BMW X3 xDrive30e wynosi 2000 kg.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: