BMW wykorzystuje energię słoneczną, by produkcja samochodów elektrycznych była bardziej ekologiczna
W ten sposób producent samochodów znacznie obniży emisję CO2.
BMW Group rozpoczyna pozyskiwanie aluminium produkowanego przy użyciu energii słonecznej. Pozwoli to uniknąć ok. 2,5 miliona ton emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat.
To ważny kamień milowy na drodze do osiągnięcia przez firmę celu, jakim jest obniżenie emisji CO2 w sieci dostawców o 20% do 2030 roku. Ponieważ produkcja aluminium jest bardzo energochłonna, wykorzystanie zielonej energii – takiej jak energia słoneczna – oferuje znaczną redukcję emisji CO2.
{{ image(33980) }}
Przeczytaj też: Test BMW 740e iPerformance – luksusowy elektryk
Aluminium produkowane przy użyciu energii słonecznej jest przetwarzane w odlewni metali lekkich w fabryce BMW Group w Landshut w celu produkcji elementów nadwozia i układu napędowego, potrzebnych między innymi do samochodów elektrycznych. Pozyskiwanie 43 000 ton aluminium solarnego zapewni prawie połowę rocznego zapotrzebowania odlewni metali lekkich w Plant Landshut.
W zelektryfikowanym pojeździe emisje CO2 z fazy użytkowania są znacznie niższe, ale produkcja ogniw akumulatorowych lub aluminium jest bardzo energochłonna. Wykorzystując zieloną energię do produkcji tych materiałów BMW chce zapobiec wzrostowi emisji CO2.
W związku z tym BMW Group uzgodniła już z dostawcami swoich obecnych ogniw akumulatorowych piątej generacji, że będą używać wyłącznie zielonej energii do produkcji ogniw akumulatorowych.
{{ image(33981) }}
BMW współpracuje z Emirates Global Aluminium (EGA) w zakresie dostaw aluminium.
EGA stała się pierwszą na świecie firmą, która wykorzystuje energię słoneczną do komercyjnej produkcji aluminium, które początkowo będzie dostarczać wyłącznie do BMW Group.
EGA pozyskuje energię elektryczną używaną do produkcji aluminium przeznaczonego dla BMW Group z Mohammed Bin Rashid Al Maktoum Solar Park na pustyni poza Dubajem, który w końcowej fazie rozwoju ma stać się największym parkiem słonecznym na świecie.
{{ image(33979) }}
Przeczytaj też: Test BMW i3 – elektryczność na co dzień
Dr Andreas Wendt, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za zakupy i sieć dostawców, powiedział:
Dążymy do bycia liderem w zakresie zrównoważonego rozwoju i realizacji naszych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju w sposób systematyczny. Będziemy w stanie osiągnąć ponad 50% naszych celów w zakresie emisji CO2 dla sieci dostawców, tylko dzięki wykorzystaniu zielonej energii. Wykorzystanie energii słonecznej do produkcji aluminium jest dużym krokiem w tym kierunku.
{{ image(33982) }}
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: