BMW wykorzystuje energię słoneczną, by produkcja samochodów elektrycznych była bardziej ekologiczna
W ten sposób producent samochodów znacznie obniży emisję CO2.
BMW Group rozpoczyna pozyskiwanie aluminium produkowanego przy użyciu energii słonecznej. Pozwoli to uniknąć ok. 2,5 miliona ton emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat.
To ważny kamień milowy na drodze do osiągnięcia przez firmę celu, jakim jest obniżenie emisji CO2 w sieci dostawców o 20% do 2030 roku. Ponieważ produkcja aluminium jest bardzo energochłonna, wykorzystanie zielonej energii – takiej jak energia słoneczna – oferuje znaczną redukcję emisji CO2.
{{ image(33980) }}
Przeczytaj też: Test BMW 740e iPerformance – luksusowy elektryk
Aluminium produkowane przy użyciu energii słonecznej jest przetwarzane w odlewni metali lekkich w fabryce BMW Group w Landshut w celu produkcji elementów nadwozia i układu napędowego, potrzebnych między innymi do samochodów elektrycznych. Pozyskiwanie 43 000 ton aluminium solarnego zapewni prawie połowę rocznego zapotrzebowania odlewni metali lekkich w Plant Landshut.
W zelektryfikowanym pojeździe emisje CO2 z fazy użytkowania są znacznie niższe, ale produkcja ogniw akumulatorowych lub aluminium jest bardzo energochłonna. Wykorzystując zieloną energię do produkcji tych materiałów BMW chce zapobiec wzrostowi emisji CO2.
W związku z tym BMW Group uzgodniła już z dostawcami swoich obecnych ogniw akumulatorowych piątej generacji, że będą używać wyłącznie zielonej energii do produkcji ogniw akumulatorowych.
{{ image(33981) }}
BMW współpracuje z Emirates Global Aluminium (EGA) w zakresie dostaw aluminium.
EGA stała się pierwszą na świecie firmą, która wykorzystuje energię słoneczną do komercyjnej produkcji aluminium, które początkowo będzie dostarczać wyłącznie do BMW Group.
EGA pozyskuje energię elektryczną używaną do produkcji aluminium przeznaczonego dla BMW Group z Mohammed Bin Rashid Al Maktoum Solar Park na pustyni poza Dubajem, który w końcowej fazie rozwoju ma stać się największym parkiem słonecznym na świecie.
{{ image(33979) }}
Przeczytaj też: Test BMW i3 – elektryczność na co dzień
Dr Andreas Wendt, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za zakupy i sieć dostawców, powiedział:
Dążymy do bycia liderem w zakresie zrównoważonego rozwoju i realizacji naszych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju w sposób systematyczny. Będziemy w stanie osiągnąć ponad 50% naszych celów w zakresie emisji CO2 dla sieci dostawców, tylko dzięki wykorzystaniu zielonej energii. Wykorzystanie energii słonecznej do produkcji aluminium jest dużym krokiem w tym kierunku.
{{ image(33982) }}
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: