BMW wycofuje prawie wszystkie modele PHEV zbudowane w 2020 roku! Wszystko z powodu zagrożenia pożarowego!
Właściciele proszeni są między innymi o nie ładowanie swojego samochodu, bo akumulator może się zapalić.
BMW wycofuje większość modeli hybrydowych typu plug-in, które zbudowało w 2020 roku, ponieważ ich akumulator stwarza bardzo wysokie ryzyko pożaru. 26 700 samochodów na całym świecie wyprodukowanych w okresie od 20 stycznia do 28 września 2020 roku jest objętych procedurą wycofania.
Lista samochodów objętych tym dobrowolnym wycofaniem z rynku obejmuje modele 530e, X3 xDrive30e i Mini Countryman SE z 2020 i 2021 roku, coupe i kabriolet i8 2020, a także 330e, 745Le xDrive i X5 xDrive45e z roku modelowego 2021.
Przeczytaj też: BMW X3 xDrive30e teraz również z napędem hybrydowym
Wszystkie te samochody są wyposażone w akumulator litowo-jonowy, którego ogniwa mogły zostać zanieczyszczone podczas procesu produkcyjnego, zgodnie z zawiadomieniem o wycofaniu wydanym przez National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA).
Przeczytaj też: Mini elektryzuje nawet w wersji Countryman – pierwsze jazdy nowym Mini Cooper SE Countryman ALL4
BMW nie ujawniło, co dokładnie znalazło się w ogniwach akumulatorów zbudowanych przez Samsunga, ani w jaki sposób doszło do zanieczyszczenia, ale wskazało, że szczątki mogą powodować zwarcie, co zwiększa ryzyko pożarów i obrażeń. BMW zdało sobie sprawę z problemu po tym, jak cztery benzynowo-elektryczne X5 doświadczyły czegoś, co określono jako incydent termiczny.
Inżynierowie pracują obecnie nad rozwiązaniem tego problemu. Do czasu znalezienia rozwiązania BMW prosi właścicieli samochodów, których dotyczy problem, aby nie ładowali akumulatora, nie jeździli w trybie ręcznym, nie włączali trybu sportowego i nie używali łopatek zmiany biegów.
Naprawa samochodów dotkniętych wycofaniem powinna rozpocząć się 23 listopada 2020 roku.
Przeczytaj też: BMW X5 xDrive45e iPerformance – bardzo mocna hybryda
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
postęp w motoryzacji
Anonymous - 5 marca 2021
nie ma to jak biznes ekologiczny. Ile powstaje co2 przy produkcji i utylizacji akumulatorów?
Anonymous - 5 marca 2021
Znów wybuch i znów… samsung…
Anonymous - 5 marca 2021
K…, a w piątek mialem odebrac x5 e45
Anonymous - 5 marca 2021
HAHAHAHAHAHAHA!!!!!!
Anonymous - 5 marca 2021
Nie śmiej dziadku z czyjegoś upadku
Anonymous - 5 marca 2021
Oby szybko BMW rozwiązało ten problem