BMW stawia kolejny krok na drodze do bycia eko. Co tym razem wymyślił producent?
To już nie jest chwilowa moda. Większość producentów samochodów coraz częściej i chętniej sięga po materiały z recyklingu, dba o zrównoważony łańcuch dostaw, inwestuje w przyjazne dla środowiska rozwiązania i angażuje się w akcje zwiększające wiedzę na temat zmian klimatycznych.
BMW nawiązuje współpracę z WWF Niemcy i startuje z nową inicjatywą mającą na celu ochronę głębin morskich. BMW Group wspólnie z innymi przedsiębiorstwami z różnych branż zobowiązuje się do powstrzymania od wykorzystywania minerałów pozyskiwanych z głębin morskich oraz od finansowania wydobycia głębinowego do momentu, aż konsekwencje wydobycia głębinowego zostaną w całości naukowo zbadane i będzie można zagwarantować odpowiednią ochronę środowiska morskiego.
Z powodu ogólnie wzrastającego popytu na surowce, złoża w głębinach morskich wzbudzają ostatnio coraz większe zainteresowanie. Szczególną uwagę przedsiębiorstw wydobywczych zwracają między innymi konkrecje manganowe, bogate w kobalt skorupy żelaza i manganu, jak również złoża masywnych siarczków oraz osady rudy. Niektórzy specjaliści widzą w tym atrakcyjną alternatywę dla minerałów pochodzących z górnictwa lądowego. Wielu ekspertów ma jednak wątpliwości co do środowiskowych skutków górnictwa morskiego.
Przeczytaj też: Trofea Extreme E na ratunek morskim zwierzętom
Patrick Hudde, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w łańcuchu dostaw i zarządzania pośrednim nabywaniem surowców BMW Group, wyznał:
BMW Group dąży do tego, aby stać się jednym z najbardziej zrównoważonych producentów samochodów i wprowadza wysokie standardy w swoich łańcuchach dostaw. W szczególności pozyskiwanie zasobów wymaga najwyższej ostrożności. W chwili obecnej wiedza naukowa nie jest wystarczająca, aby dokonać oceny zagrożeń ekologicznych wynikających z górnictwa morskiego. W związku z tym surowce pochodzące z górnictwa głębinowego nie są obecnie rozwiązaniem dla BMW Group.
Działania te wpisują się w strategię zrównoważonego rozwoju, którą kieruje się ostatnio BMW i kładzie nacisk na zamknięty i efektywny obieg materiału. Jej celem jest wyraźne zwiększenie udziału materiałów z surowców wtórnych w pojazdach. Już dzisiaj firma używa 50% aluminium, 25% stali i do 20% termoplastu pochodzących z recyklingu. Te wskaźniki powinny w przyszłości wzrosnąć. Zwiększone wykorzystanie materiałów wtórnych w dłuższej perspektywie pomoże zmniejszyć zapotrzebowanie na surowce pierwotne.
{{ gallery(3171) }}
Przeczytaj też: Przekształcą śmieci w części samochodowe. Recykling w motoryzacji wchodzi na wyższy poziom
Ponieważ BMW przestrzega w łańcuchach dostaw wysokich standardów zrównoważonego rozwoju w odniesieniu do surowców, w przyszłości, aby móc pracować z niemieckim producentem, dostawcy surowców będą musieli między innymi uzyskać certyfikację Inicjatywy na rzecz Odpowiedzialnego Górnictwa (Initiative for Responsible Mining Assurance – IRMA).
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: