BMW sprzedaje się w Polsce jak świeże bułeczki!
Co wpłynęło na taki wynik? Świetna sprzedaż trójki, piątki i zaskakująco wysoka flagowej serii 7. Także MINI przekroczyło pułap 1,5 tysiąca rejestracji.
BMW Group zamknęła rok 2016 na pozycji lidera w segmencie premium już po raz siódmy z rzędu. W ciągu ostatnich trzech lat firma podwoiła sprzedaż w naszym kraju (w porównaniu do 2013). Marka BMW z 12 497 zarejestrowanymi samochodami osiągnęła aż 30,9% wzrostu w stosunku do poprzedniego roku. MINI może pochwalić się 38,6% wzrostem i 1 573 rejestracjami. Natomiast w świecie motocykli BMW Motorrad osiągnął pułap 1182 rejestracji, rosnąc o kolejne 3,6%.
Rok 2016 zapisze się w historii BMW Group także jako rok bardzo nietypowego jubileuszu – z okazji 100 rocznicy istnienia firma postanowiła podzielić się swoją wizją przyszłości motoryzacji pod postacią czterech koncepcyjnych modeli pod nazwą VISION NEXT 100. Zastosowane w nich rozwiązania obrazują cztery kluczowe trendy w motoryzacji: autonomiczną jazdę, napęd elektryczny, współdzielenie pojazdów czy rozbudowaną łączność cyfrową.
Marka BMW na czele rynku premium
Rok 2016 przyniósł rynkowy sukces flagowej limuzynie BMW serii 7, która z 604 rejestracjami osiągnęła pozycję zdecydowanego lidera w swojej klasie. Rozwija się także popyt na personalizację dóbr luksusowych, o czym świadczy także wzrost zamówień opcji BMW Individual o 50%.
Najpopularniejszym modelem w gamie BMW okazało się BMW serii 3, osiągając liczbę 1855 rejestracji. Niemal równą popularnością cieszyło się BMW serii 5 – model z 1786 egzemplarzy nadal prowadzi w klasie limuzyn biznesowych. Taki wynik w ostatnim roku przed zaplanowaną na luty 2017 premierą nowej generacji potwierdza atrakcyjność BMW w segmencie biznesowych samochodów klasy premium.
Rodzina BMW i rozwija się w dynamicznym tempie. W 2016 roku gama wzbogaciła się o model i3 z bardziej pojemnym akumulatorem. Firma rozbudowała również sieć punktów sprzedaży BMW i do 14 lokalizacji w całym kraju. W Polsce na drogi wyjechało w ubiegłym roku 91 modeli i3 (wzrost o 36%) oraz 26 sportowej hybrydy i8 (wzrost 86%). BMW nadal jest liderem w segmencie elektrycznych samochodów w Polsce z 55% udziałem w rynku.
Technologie BMW i trafiają teraz do głównych serii marki pod postacią linii modelowej hybryd plug-in iPerformance. Portfolio obejmuje obecnie BMW serii 2 Active Tourer, BMW serii 3, BMW serii 7 i BMW X5, zaś w 2017 dołączą do nich hybrydy MINI Countryman oraz BMW serii 5. W kolejnych latach kolejne nowości: BMW i8 w wersji roadster oraz elektryczne BMW X3 i MINI.
W listopadzie 2016 na świecie zarejestrowany został 100 000. egzemlarz „zelekryfikowanych” modeli BMW.
W 2016 roku zarejestrowano w Polsce 221samochodów oznaczonych najmocniejszą literą na świecie, co oznacza blisko podwojenie wyniku z 2015 roku. W minionych 12 miesiącach miał miejsce m.in. rynkowy debiut BMW M2 Coupé czy BMW M5 Competition Edition. Do nowości zaplanowanych na 2017 rok należą wersje M Performance BMW serii 7 – BMW M760Li oraz nowe BMW M550i xDrive.
BMW utrzymało wysoką pozycję w segmencie samochodów kompaktowych premium. W Polsce zarejestrowano 895 egzemplarzy BMW serii 1 odnotowując w ten sposób 20% wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Wysoki poziom rejestracji z wynikiem 418 egzemplarzy utrzymały modele BMW serii 2 Active i Gran Tourer. Na uwagę zasługuje także 105% wzrost rejestracji X1 – do 1360 sztuk.
MINI nie takie mini
2016 okazał się świetny dla marki MINI, która urosła o 38,6% i przekroczyła pułap 1,5 tys. rejestracji. Na drogi wyjechały 1573 modele MINI, na czele z trzy- oraz pięciodrzwiowym hatchbackiem, którego zarejestrowano 715 egzemplarzy. Drugim najpopularniejszym modelem w gamie był Countryman z 499 rejestracjami. Bardzo dobry wynik zanotował także mający swoją premierę w 2015 roku MINI Clubman – 335 rejestracji. W lutym 2017 rusza w Polsce sprzedaż oficjalnie nowego MINI Countryman, największego i najbardziej wszechstronnego modelu w 57-letniej historii MINI.
Coraz szybciej na dwóch kołach
W 2016 roku BMW Motorrad osiągnęło sukces dzięki zarejestrowaniu 1182 motocykli. Marka umocniła się na pozycji lidera w klasie motocykli powyżej 500 cm3, z 24% udziałem w polskim rynku. Najpopularniejszym modelem marki był R 1200 GS ADVENTURE, który odnotował 227 rejestracji. Równie dobry wynik, z 215 rejestracjami, osiągnął R 1200 GS.
W 2017 roku zadebiutuje wyczekiwana nowa generacja R 1200 GS oraz model K 1600 Bagger, który pozwoli BMW Motorrad wejść w nowy segment motocykli. Powiększy się także rodzina RnineT, która już wkrótce będzie reprezentowana przez 5 modeli w różnych wersjach stylistycznych.
BMW Group Polska
|
2015 |
2016 |
BMW |
9552 (+24%) |
12 497 (+31%) |
MINI |
1129 (+25%) |
1573 (+38,6%) |
BMW Motorrad |
1141 (+16%) |
1182 (+3,6%) |
BMW Group Polska |
11 822 |
15 252 |
BMW.
Model |
2015 |
2016 |
Seria 3 |
1294 |
1855 |
Seria 5 |
1241 |
1786 |
X5 |
1302 |
1497 |
X1 |
663 |
1360 |
X3 |
1019 |
1283 |
X4 |
946 |
1100 |
Seria 1 |
743 |
895 |
Seria 4 |
655 |
736 |
X6 |
682 |
662 |
Seria 7 |
94 |
604 |
Seria 2 |
625 |
489 |
BMW i |
81 (BMW i3: 67; BMW i8: 14) |
117 (BMW i3: 91, BMW i8:26) |
Seria 6 |
190 |
91 |
Z4 |
17 |
22 |
MINI.
Model |
2015 |
2016 |
Clubman |
34 |
335 |
Hatch |
600 |
715 |
Countryman |
452 |
499 |
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
70 990 zł za nowe, spalinowe auto z takim wyposażeniem? MG3 miażdży konkurencję!
Ceny popularnych, europejskich czy japońskich modeli przyprawiają ostatnio o zawrót głowy, tymczasem MG właśnie deklasuje konkurencję oferując miejskiego hatchbacka MG3 za stosunkowo niską kwotę. Co chiński producent oferuje w zamian? -
Chiński desant na polskie drogi – spis modeli i cen. Czy Kowalski z Malinowską wiedzą, co kupują?
-
Masz problem z odpaleniem swojego diesla w mroźny poranek? Te sposoby ci pomogą
-
Peugeot 5008 GT Hybrid – TEST. Rodzina może się zdziwić
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Dziwni ci w tych salonach kroją za te auta masakrycznie i jeszcze chcą żeby im płacić za paliwo za jazdę próbną za zachodnią granicą całują po rękach byś tylko kupił ich auta nasi nawet nie oddzwaniają są tak zajęci masakra . A najlepsze jest to że ci w Mercedesie do takich samych wniosków doszli . Zdziwieni że ludzi nie kupują aut bo ich obsługa przedstawiciele mają masakrycnie małą wiedzę o tym co sprzedają lub z lenistwa im się nie chce odpowiednio zainteresować klienta powiedzieć klientowi co to auto potrafi i w tym kłopot pozdrawiam .