BMW Serii 5 G30 – znamy dane, silniki i ceny

Bawarski koncern zaprezentował długo oczekiwaną, nową generację BMW Serii 5. Model o typoszeregu G30 jest już siódmym wcieleniem popularnej "piątki. Przy okazji ujawniono ceny tego samochodu.

Po wielu miesiącach oczekiwań BMW zaprezentowało nową odsłonę Serii 5. W wyglądzie nowej wersji nie ma rewolucji. Auto upodobniło się do większej „siódemki”. Debiutujący model jest nieco większy od poprzednika. Nowa „piątka” wydłużyła się o 36 mm, poszerzyła o 6 mm i podwyższyła o 2 mm. Mimo większych rozmiarów auto jest lżejsze. W zależności od wersji nawet o 100 kg. Oszczędności w masie udało się uzyskać dzięki wykorzystaniu aluminium oraz innych lekkich i bardzo wytrzymałych stopów.

W nowej wersji pojawiło się kilka rozwiązań znanych do tej pory z okrętu flagowego marki, czyli Serii 7. Są to m.in. Steering and Lane Control Assistant (asystent utrzymania pasa ruchu), inteligentny tempomat czy funkcja Stop&Go. Nowe BMW odciąży też kierowcę od jazdy w korku, umożliwiając semiautonomiczną jazdę, bez konieczności trzymania rąk na kierownicy. Auto potrafi też wykryć niebezpieczeństwo na skrzyżowaniu (Crossroads Warning) i ostrzec przed nim kierowcę. W razie potrzeby potrafi też gwałtownie zahamować.

Pod maską znajdziemy na początek dwie jednostki benzynowe oraz dwie wysokoprężne. Wersja oznaczona jako 530i skrywa pod maską dwulitrowy silnik o mocy 252 KM (350 Nm), natomiast 540i to trzylitrowy silnik o mocy 340 KM (450 Nm). W przypadku wersji wysokoprężnych bazowa jednostka 520d ma pojemność dwóch litrów i dostarcza 190 KM (400 Nm). Mocniejsza wersja 530d to trzylitrowy motor o mocy 265 KM (620 Nm). W przyszłym roku do oferty dołączą wersje 530e iPerformance (252 KM, 420 Nm), 520d EfficientDynamics Edition (190 KM, 400 Nm) oraz najmocniejszy M550i xDrive (462 KM, 650 Nm).

Dealerzy BMW rozpoczną zbieranie zamówień na ten model w drugiej połowie października tego roku. Na pierwsze egzemplarze trzeba będzie trochę poczekać. Producent planuje dostarczyć je dopiero w lutym przyszłego roku. Najtańszym modelem w cenniku jest wersja 520d (190 KM). Auto wyceniono na 45 200 euro. Nowa „piątka” jest zatem niewiele droższa od obecnej generacji, a na pewno dużo lepiej wyposażona. Za wersję z ośmiostopniowym automatem i tym samym silnikiem trzeba zapłacić 47 540 euro, a model z napędem xDrive kosztuje 50 tys. euro.

Najtańszym benzyniakiem w gamie jest 530i (251 KM). Taki wariant kosztuje 49 800 euro. Wersja z napędem xDrive to koszt 52 400 euro. Mocniejsza wersja 540i (340 KM) to koszt co najmniej 57 700 euro, a 540i xDrive kosztuje 60 300 euro. W marcu przyszłego roku do cennika dołączy jeszcze 520d EfficientDynamics Edition (190 KM). Producent podaje, że oszczędny wariant ma spalać zaledwie 3,9 l/100 km. Auto będzie kosztować 47 750 euro. Do tego dołączy jeszcze ekstremalna wersja M550i (462 KM). Klienci będą mogli zamawiać ten samochód za cenę 82 700 euro.

[Aktualizacja]

Znamy już oficjalny, polski cennik BMW Serii 5. Podstawowy model 520d kosztuje od 209 300 zł. Najtańsza wersja benzynowa 530i kosztuje od 227 800 zł.  

Komentarze:

Anonymous - 5 marca 2021

dlaczego w Niemczech w standardzie występuję reflektory LED a dla Polaków jak w e39 xenon i pomarańczowa żarówka
obsługa głosowa po Polsku też nie dzała ale jak ktoś zna Ruski to G30 rozumi 🙁

Odpowiedz

Anonymous - 5 marca 2021

dlaczego w Niemczech w standardzie występuję reflektory LED a dla Polaków jak w e39 xenon i pomarańczowa żarówka
obsługa głosowa po Polsku też nie dzała ale jak ktoś zna Ruski to G30 rozumi 🙁

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze