![](https://www.motocaina.pl/thumbor_image/1920/864/1/0/!2F2021!2F02!2F6e6cab5cc835a647c701f6e0e4c5f53f38456d8a-scaled.jpg)
BMW S 1000 R – Dynamic Roadster bazujący na S 1000 RR po kuracji odchudzającej
Producent na oficjalnej prezentacji zapowiedział: "emocjonujący wygląd roadstera w połączeniu z supersportową dynamiką jazdy – to jest właśnie nowe BMW S 1000 R" - zobaczmy zatem co się zmieniło!
Dynamic Roadster oferuje zmiany w kluczowych obszarach silnika i zawieszenia zaczerpnięte bezpośrednio z supersportowego S 1000 RR. Bliskie pokrewieństwo z „RR” widać z każdej perspektywy. Dzięki redukcji do tego, co niezbędne, moc maksymalna wynosi 165 KM. Lżejszy o 5 kg napęd zaczerpnięty z S 1000 RR z dostosowanymi przełożeniami skrzyni biegów, zoptymalizowaną mocą w średnim zakresie obrotów i kontrolą momentu hamującego silnika (MSR) jest dostępny jako wyposażenie dodatkowe.
Rzędowa jednostka czterocylindrowa bazuje na silniku S 1000 RR i dostarcza moc 121 kW (165 KM) przy 11 000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 114 Nm przy 9250 obr/min. Niezwykle liniowa charakterystyka momentu obrotowego dała jeszcze szerszy, pełniejszy i sprzyjający płynnej jeździe zakres obrotów. Aby obniżyć hałas i zużycie paliwa, a także prędkość obrotową, zwłaszcza przy prędkościach autostradowych, biegi 4., 5. i 6. mają teraz dłuższe przełożenia.
Zawieszenie, podobnie jak cały motocykl, zostało mocno odchudzone. Rama i wahacz bazują na S 1000 RR i są teraz znacznie lżejsze niż w poprzednim modelu. Jednocześnie w tzw. ramie Flex Frame silnik pełni funkcję nośną w znacznie większym zakresie niż dotychczas. Zaletą nowej ramy jest także bardzo wąska konstrukcja. Zmniejsza to znacznie szerokość motocykla w obszarze kolan, oferując tym samym jeszcze bardziej zrelaksowaną pozycję jazdy i jeszcze większą swobodę ruchu.
Wahacz został przejęty z S 1000 RR, a kolumna resorująca z kinematyką Full Floater Pro znajduje się teraz znacznie dalej od osi obrotu wahacza i silnika. Zapobiega to niepożądanemu nagrzewaniu od silnika i zapewnia jeszcze stabilniejsze właściwości w różnych temperaturach i jeszcze bardziej stałe tłumienie. W połączeniu z wahaczem zaczerpniętym z wyścigów daje to większą przyczepność i oszczędza oponę.
Trzy tryby jazdy, układ dynamicznej kontroli trakcji (DTC) i ABS Pro w standardzie. Wyposażenie dodatkowe „Tryby jazdy Pro” z ustawieniem „Dynamic Pro”, dynamiczna kontrola hamulców (DBC), kontrola momentu hamującego silnika (MSR), „Engine Brake” i „Power Wheelie”.
Nowy S 1000 R jest standardowo wyposażony w dynamiczną kontrolę trakcji DTC, ABS Pro o zoptymalizowanym działaniu w przechylach oraz trzy tryby jazdy „Rain”, „Road” i „Dynamic”.
Nowy reflektor diodowy i wydajne oświetlenie diodowe w wyposażeniu standardowym. Reflektor Pro z adaptacyjnym światłem zakrętowym i charakterystyczną listwą świetlną z funkcją światła dziennego jako fabryczne wyposażenie dodatkowe.
Lampy nowego S 1000 R działają w najnowocześniejszej technologii diodowej. Obejmują one nowy, charakterystyczny diodowy reflektor główny ze zoptymalizowanym światłem mijania i światłem drogowym. Również kierunkowskazy i lampy tylne działają w technologii diodowej. Tylne kierunkowskazy zostały przejęte z S 1000 RR i mają zintegrowaną funkcję świateł pozycyjnych i świateł stop.
Najnowsze
-
Kto może żądać badania trzeźwości kierowcy autokaru? Oto jak wygląda bezpieczeństwo dzieci jadących autobusem na ferie
Na trwających feriach zimowych wg. MEN przebywa obecnie 957 tys. dzieci. To czas, kiedy najmłodsi często korzystają z transportu autobusowego, podróżując na zimowiska czy obozy. To także czas wzmożonej aktywności nietrzeźwych kierowców na drogach. -
Cena paliwa spadnie? Do końca ferii czekają nas zmiany na stacjach
-
Kierunkowskaz na rondzie włączają niedouczeni kierowcy – kiedy możesz to zrobić a kiedy nie wolno?
-
Elektroniczne winiety Węgry – co warto wiedzieć o węgierskim systemie opłat drogowych?
-
Pachnieć Rolls-Roycem? Teraz można! Marka wprowadza nowy zapach perfum Rolls-Royce Scent
Zostaw komentarz: