
Niemcy pracują nad mniejszym bratem dla R18. Czy BMW R12 ma szansę bytu?
BMW R12 będzie mniejszym bratem cruisera R18. Motocykl niebawem pojawi się na rynku, a tymczasem producent składa wniosek o zastrzeżenie znaku towarowego w Unii Europejskiej.
W 2004 roku zniknął z rynku model R 1200C, a szefowie BMW tłumaczyli wtedy, że na rynku nie ma miejsca dla takich motocykli. Przez następne kilkanaście lat sytuacja mocno się zmieniła, a mniejszego cruisera oferuje już nawet Harley czy Indian.

Niesłabnąca popularność motocykli w tym segmencie zachęciła BMW do prac nad średniej wielkości cruiserem. Już niebawem niemiecka marka zaprezentuje zapowiadany od jakiegoś czasu model R12. Plany zdradził Markus Schramm, dyrektor generalny BMW Motorrad w rozmowie z dziennikarzami. Niedługo po jego deklaracji w sieci pojawiły się przecieki potwierdzające wniosek o rejestrację nazwy R12.
Zobacz: Policja uzbroiła się w nowe motocykle BMW. Wyjechały na drogi
BMW R12 może być wyposażone w silnik bokser o pojemności 1250 cm3 wykorzystywany w modelu R1250 GS. Alternatywą jest silnik o pojemności 1170 cm3 z modelu R nine T. Zachodnie źródła sugerują, że najbardziej prawdopodobna będzie druga opcja, chłodzona powietrzem. Silnik o mocy 109 KM, dysponujący momentem obrotowym o wartości 116 Nm bez problemu poradzi sobie z gabarytami motocykla ważącego mniej niż 300 kg.
Można się spodziewać, że stylistyka mniejszego brata R18 zostanie utrzymana w klasycznej linii retro, ale w bardziej surowym wydaniu. Co ciekawe, motocykl o nazwie R12 był już oferowany przez BMW w latach 1935-1942. Napędzany silnikiem o pojemności 745 cm3 jednoślad najczęściej służył w niemieckiej armii podczas II wojny światowej. Z tego powodu był również najpopularniejszym modelem BMW w tamtym okresie.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: