BMW prezentuje nowe hybrydy plug-in

BMW zaprezentowało nowe, hybrydowe warianty swoich modeli - X3 xDrive30e, 330e, X5 xDrive45e oraz 745e. Wprowadza także ulepszenia do już oferowanych hybryd.

W grudniu 2019 roku BMW rozpocznie produkcję X3 xDrive30e. Napęd hybrydowy modelu obejmuje 4-cylindrowy silnik benzynowy oraz silnik elektryczny. Obie jednostki napędowe przekazują swoją moc poprzez 8-stopniową skrzynię biegów oraz system napędu na cztery koła. Łączna moc obu silników wynosi 252 KM, jednak można ją doraźnie zwiększyć o dodatkowe 41 KM poprzez wykorzystanie szczytowej mocy silnika elektrycznego. BMW X3 xDrive30e przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,5 sekundy. Zasięg na napędzie elektrycznym wynosi maksymalnie 50 km, a zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 2,4 l/100 km.

Najnowsze BMW z napędem hybrydowym plug-in jest wyposażone w akumulator litowo-jonowy umieszczony pod tylną kanapą w celu optymalizacji przestrzeni. Przy pojemności bagażnika wynoszącej 450 litrów możliwości transportowe BMW X3 xDrive30e są analogiczne do modeli wyposażonych w silnik konwencjonalny.

Z tego samego układu napędowego korzysta nowe BMW 330e, które rozpędza się do 0 do 100 km/h w 6,0 s. Elektryczny zasięg to nawet 60 km, a średnie zużycie paliwa wynosi 1,7 l/100 km.

Nowe BMW X5 xDrive45e jest teraz wyposażone w 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy oraz silnik elektryczny. Moc tego układu wynosi 394 KM i aby przyspieszyć od 0 do 100 km/h, ten model potrzebuje zaledwie 5,6 s. Zasięg elektryczny wynosi ok. 80 km, czyli prawie trzy razy więcej niż u poprzednika. Oznacza to, że przy codziennych dojazdach do pracy można z łatwością korzystać wyłącznie z napędu elektrycznego, redukując do zera lokalne emisje. Dzięki 69-litrowemu zbiornikowi paliwa BMW X5 xDrive45e doskonale sprawdza się również na długich dystansach. Zużycia paliwa w cyklu mieszanym udało się zmniejszyć do 2,1 l/100 km.

Przestrzeń bagażowa X5 xDrive45e o pojemności od 500 do 1716 litrów jest tylko nieznacznie mniejsza niż w wersjach wyposażonych w silnik konwencjonalny. Dopełnieniem wszechstronnej modelu jest system napędu na cztery koła, który zawsze przenosi moc obu jednostek napędowych na obie osie.

Oferta hybrydowa w przypadku zmodernizowanej serii 7 obejmuje modele 745e, 745Le (wersja długa) oaz 745Le xDrive (wersja długa z napędem 4×4). Tak jak w opisywanym X5, zastosowano tu układ napędowy z 6-cylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym oraz silnikiem elektrycznym, dając kierowcy do dyspozycji 394 KM.

Zasięg na napędzie elektrycznym od 50 do 58 km, a zużycie paliwa w cyklu mieszanym 2,6–2,1 l/100 km.. Nowe BMW 745e przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 sekundy, 745Le w 5,3 sekundy, a 745Le xDrive osiąga 100 km/h na prędkościomierzu ze startu zatrzymanego w zaledwie 5,1 sekundy.

BMW wprowadziło też zmiany w modelach hybrydowych typu plug-in serii 5 i serii 2. Pomimo niezmienionych wymiarów nowy akumulator litowo-jonowy w 530e ma zwiększoną pojemność z 9,2 do 12 kWh. Oznacza to wzrost zasięgu elektrycznego o ponad 30% do 64 km. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym w tym modelu wynosi co najmniej 1,7 l/100 km. Docelowo do oferty dołączy jeszcze jeden wariant modelu: BMW 530e xDrive z napędem na cztery koła trafi do salonów na całym świecie w lipcu 2019 roku.

Podobnie w BMW 225xe Active Tourer akumulator litowo-jonowy ma takie same wymiary, jak do tej pory, jednak jego całkowita pojemność została zwiększona z 7,7 do 9,7 kWh. Przekłada się to na zwiększenia zasięgu elektrycznego o ponad 25 procent, do 47 km. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi co najmniej 1,9 l/100 km.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze