BMW potwierdza wycofanie z F1
Dzisiaj podczas konferencji prasowej w Monachium BMW potwierdziło, że wycofuje się z z Mistrzostw Świata Formuły 1.
W jakich barwach będzie jeździł Robert w przyszłym sezonie? |
fot. BMW
|
Zespół będzie uczestniczył w wyścigach tylko do końca sezonu 2009.
– Naturalnie to była bardzo trudna decyzja. Musimy jednak podjąć ten rezolutny krok biorąc pod uwagę strategię firmy – wyjaśniał Norbert Reithofer, prezes zarządu BMW AG. – Chcemy pozostać na czele producentów samochodów klasy premium w zakresie ich niezawodności i zgodności z wymogami środowiska. Jest to nasza podstawowa strategia,
a Formuła 1 jest częścią naszej działalności najmniej wpisującą się w jej zakres. Dziesięć lat obecności w Formule 1 miało wielki wpływ na pracę naszych inżynierów. Udział w wyścigach był efektem wielu innowacji technologicznych i sportowego ducha, który był podstawą rozwoju samochodów dla masowego użytkownika – podsumował Reithofer.
W swoim oświadczeniu Klaus Draeger, członek zarządu BMW powiedział:
– Podjęliśmy tę trudną decyzję dopiero wczoraj. Zajęło nam tylko trzy lata, aby stać się jedną z czołowych drużyn F1. Niestety, nie jesteśmy w stanie utrzymać tego poziomu obecnie.
Dr Mario Theissen stwierdził :
– Oczywiście my, pracownicy w Hinwill i Monachium chcielibyśmy kontynuować ambitne cele i pokazać, że obecny sezon jest tylko „czkawką” po trzech latach sukcesów. Ale rozumiem dlaczego korporacja podjęła taką decyzję. Skoncentrujemy się teraz na nadchodzących wyścigach i pokażemy na pożegnanie, że umiemy walczyć.
Szef zespołu BMW Sauber tym samym żegna się z prowadzeniem teamu F1 pod koniec sezonu.
Zespół wykonał jeszcze ukłon w stronę fanów organizując 20 lipca doroczny Fan Event (wydarzenie to miało się odbyć we wrześniu). Uczestnicząc w nim (obszerna relacja niebawem) nikt prawdopodobnie jeszcze nie wiedział, że tak potoczą się losy teamu, a przyszłego sezonu z BMW w F1 de facto nie będzie. Dr Theissen opowiadał mi wówczas o pracach nad rozwojem F1.10, a przedstawiciele BMW Motorsport zapraszali na spotkanie przy okazji prezentacji nowego samochodu w przyszłym roku.
Monachijski koncern będzie kontynuować programy w innych seriach sportów motorowych – WTCC i Formula BMW jak również American Le Mans i BMW Motorrad.
Robert Kubica jest jedynym kierowcą BMW Sauber F1 Team, który ma na swoim koncie zwycięstwo (Kanada 2008) i jedyne pole position (Bahrain 2008) w Grand Prix F1.
Pytanie, na które odpowiedzi będzie teraz szukać cały świat F1 brzmi: w jakim zespole będzie jeździł Robert w przyszłym sezonie? Czyżby w Ferrari?
Z drugiej strony wiemy przecież, że Kubica dobrze się czuje w towarzystwie Alonso, więc może jednak Renault?
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: