BMW M8 debiutuje jako coupe i kabriolet!
BMW wprowadza do oferty aż cztery nowe samochody sportowe o doskonałych osiągach. Fani topowej ósemki z pewnością nie mogli się doczekać, aby zobaczyć nowe modele - tym razem debiutują luksusowe modele coupe i kabriolet z podwójnie doładowanym V8 pod maską.
BMW M GmbH podejmuje ofensywę w segmencie luksusowym, wprowadzając do oferty aż cztery nowe samochody sportowe o doskonałych osiągach, które idealnie dopełniają paletę modeli: nowe BMW M8 Coupé i nowe BMW M8 Competition Coupé, a także nowe BMW M8 Cabrio i nowe BMW M8 Competition Cabrio.
Ogólnoświatowa premiera nowych modeli dopełniających ofertę BMW M GmbH odbędzie się 25–27 czerwca 2019 roku podczas imprezy #NextGen BMW Group w BMW Welt w Monachium.
Wysokoobrotowy silnik V8 z technologią M TwinPower Turbo rozwija moc 441 kW (600 KM) w nowym BMW M8 Coupé i nowym BMW M8 Cabrio oraz 460 kW (625 KM) w modelach Competition. Jednostka napędowa o doskonałych osiągach idealnie współpracuje z 8-stopniową skrzynią M Steptronic z układem Drivelogic, a moc generowana przez silnik jest przekazywana na drogę za pośrednictwem napędu na cztery koła M xDrive.
Dzięki nastawionemu na osiągi silnikowi, skrzyni biegów i układowi jezdnemu nowe BMW M8 Coupé i nowe BMW M8 Cabrio przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3/3,4 sekundy. Z kolei nowe BMW M8 Competition Coupé rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy, a nowe BMW M8 Competition Cabrio w 3,3 sekundy.
Technologia M TwinPower Turbo, w którą wyposażono 4,4-litrową jednostkę napędową, obejmuje dwie turbosprężarki o zoptymalizowanej wydajności zamontowane w kształcie litery „V” pomiędzy bankami cylindrów, a także układ pośredniego chłodzenia powietrza doładowującego i bezpośredni wtrysk paliwa o maksymalnym ciśnieniu roboczym 350 barów.
Silnik w nowym BMW M8 Coupé i nowym BMW M8 Cabrio osiąga maksymalny moment obrotowy 750 Nm w przedziale prędkości obrotowych od 1800 do 5600 obr/min i generuje maksymalną moc 441 kW (600 KM) przy 6000 obr/min aż do odcięcia obrotów przy 7200 obr/min. Jednostka napędowa w modelach Competition utrzymuje maksymalny moment obrotowy do 5800 obr/min i osiąga maksymalną moc 460 kW (625 KM) przy 6000 obr/min, gdy do głosu dochodzi czysty wyścigowy instynkt i apetyt na wysokie obroty.
Kolejnym czynnikiem determinującym fenomenalne osiągi nowych modeli BMW M8 jest napęd na cztery koła M xDrive z dominującą osią tylną. Centralnie sterowana interakcja pomiędzy układem M xDrive a aktywnym mechanizmem różnicowym M odpowiada za bezstratne przenoszenie potężnej mocy silnika na koła.
Nowe modele BMW M8 są także standardowo wyposażone w adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami i elektromechanicznym układem kierowniczym M Servotronic. Układ DSC idealnie współgra z napędem na cztery koła M xDrive i aktywnym mechanizmem różnicowym M oraz obejmuje tryb M Dynamic. Ten tryb dopuszcza większy poślizg kół, a w połączeniu z napędem na cztery koła M xDrive z dominującą osią tylną umożliwia ultrasportową jazdę i pokonywanie zakrętów w kontrolowanym poślizgu.
Ekskluzywną otoczkę nowych modeli BMW M8 dodatkowo wzmacniają dostosowane do poszczególnych modeli elementy spełniające wymogi funkcjonalne samochodów sportowych o wysokich osiągach. Duże wloty powietrza, grill atrapy chłodnicy BMW w kształcie nerki z charakterystycznymi dla M podwójnymi poprzeczkami w przedniej części, atrakcyjnie rozszerzone nadkola kół przednich, skrzela M w przednich panelach bocznych, zoptymalizowane aerodynamicznie lusterka zewnętrzne, spojler tylny i pas tylny z elementami dyfuzora w kontrastującym kolorze tworzą efektowną wizytówkę, która zapowiada dynamiczny potencjał i ekskluzywny status nowych modeli spod znaku M.
Specyfikacja standardowa BMW M8 Coupé, BMW M8 Cabrio i modeli Competition obejmuje tapicerkę skórzaną w wariantach dostosowanych do poszczególnych modeli, kluczyk BMW z wyświetlaczem, wyświetlacz BMW Head-Up z danymi specyficznymi dla M, system asystujący kierowcy i asystenta parkowania oraz pakiet BMW Live Cockpit Professional (z systemem nawigacyjnym i inteligentnym asystentem osobistym BMW). W ramach wyposażenia opcjonalnego dostępne są dodatkowe systemy wspomagające kierowcę, które podnoszą komfort i bezpieczeństwo jazdy.
Najnowsze
-
12-letnia Julia Angelard w stawce Kartingowych Mistrzostw Polski 2025
Młodziutka Julia Angelard planuje w tym roku uzyskać jak najlepszy rezultat w sezonie 2025, który spędzi w Kartingowych Mistrzostwach Polski, ROK Cup Italia oraz serii Champions of the Future Academy. -
5 rzeczy, które warto wiedzieć o systemie Apple CarPlay
-
Jakie są objawy zużycia oleju silnikowego i jak je rozpoznać?
-
Ford Capri Premium AWD – elektryzujący powrót legendy! Test, opinia, zasięg
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Zostaw komentarz: