BMW M6 Gran Coupe – brakujący składnik serii
Trzeci wariant nadwoziowy samochodu sportowego BMW M6 zostanie zaprezentowany jako BMW M6 Gran Coupe, dołączając do znanych już modeli Coupe i Convertible.
Przód samochodu zdominowany jest przez duże wloty powietrza, instalowane standardowo reflektory adaptacyjne LED i nerkową kratkę przedniego wlotu powietrza, którą w sposób charakterystyczny dla samochodów M zaprojektowano specjalnie dla tego modelu. Z boku pierwszy czterodrzwiowy samochód coupe od BMW M GmbH wyraźnie różni się od BMW M6 Coupe dzięki tylnym drzwiom i rozstawowi osi powiększonemu o 113 milimetrów. Nisko przebiegająca linia dachu przechodzi płynnie aż do powierzchni bagażnika. Mocno zaznaczone kształty nadkoli zwracają uwagę na duży rozstaw kół samochodu BMW M6 Gran Coupe.
Charakterystyczne dla modeli M żeberka wlotu powietrza, aerodynamicznie zoptymalizowane lusterka zewnętrzne, standardowy pakiet BMW Individual High-gloss Shadow Line i 20-calowe obręcze kół M z podwójnymi ramionami wykonane ze stopu metali lekkich podkreślają charakterystyczny wygląd samochodu, podobnie jak inny typowy detal modeli M – podwójne końcówki wydechu umieszczone na zewnętrznych krawędziach tylnego zderzaka. Ze zderzakiem tylnym zintegrowano również dyfuzor, który otrzymał zadanie optymalizacji przepływu powietrza wzdłuż podwozia samochodu i został wykonany z tworzywa wzmacnianego włóknami węglowymi (CFRP). Ten materiał został także zastosowany w konstrukcji płata dachu.
BMW M6 Gran Coupe |
fot. BMW
|
Kokpit o charakterze typowym dla modeli M łączy styl samochodu sportowego z przestrzenią. Kierowca i pasażer przedniego fotela otrzymali sportowe siedzenia M ze zintegrowanymi prowadnicami pasów bezpieczeństwa. Standardowa specyfikacja BMW M6 Gran Coupe obejmuje także skórzaną tapicerkę Merino. Dla osób podróżujących za kierowcą dostępne są dwa lub trzy miejsca, a oparcie tylne jest składane w proporcji 40: 60, co, jak zapewnia producent, pozwala na zwiększenie pojemności bagażnika z 460 do nawet 1265 litrów.
Silnik V8 z technologią M TwinPower Turbo dysponuje mocą 412 kW/560 KM. Na jego konstrukcję składa się para turbosprężarek twin-scroll, krzyżowy kolektor wydechowy obsługujący oba rzędy cylindrów (cross-bank), układ bezpośredniego precyzyjnego wtrysku benzyny, zmienne fazy rozrządu Valvetronic i bezstopniowe sterowanie wałkiem rozrządu Double VANOS. Jednostka napędowa o pojemności skokowej 4395 cm3 uzyskuje maksymalny moment obrotowy 680 Nm w zakresie pomiędzy 1500 i 5750 obrotów na minutę, podczas gdy maksymalna moc rozwijana jest w zakresie od 6000 do 7000 obrotów na minutę. Maksymalne obroty silnika to 7200 obr/min. BMW M6 Gran Coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h (305 km/h jeśli samochód wyposażono w opcjonalny pakiet M Driver). Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE wynosi 9,9 litra na 100 km, a emisję CO2 ograniczono do 232 gramów na kilometr.
Zadanie przekazywania mocy powierzono siedmiobiegowej dwusprzęgłowej przekładni M z systemem Drivelogic. Samochód wyposażono także w funkcję wyścigowego startu (Launch Control), a także we wspomaganie jazdy z małą prędkością oraz w system Auto Start-Stop. Elektronicznie sterowane wielotarczowe sprzęgło mechanizmu różnicowego o zwiększonym tarciu współpracuje z systemem DSC (dynamiczna kontrola stabilności).
BMW M6 Gran Coupe |
fot. BMW
|
Jako alternatywę dla standardowego układu hamulcowego z kompozytowymi tarczami, BMW M6 Gran Coupe można zamówić również z hamulcami M wyposażonymi w tarcze węglowo-ceramiczne. Tarcze te wykonano z nowego kompozytu ceramicznego na bazie włókien węglowych. Wokół dźwigni zmiany biegów na konsoli centralnej BMW M6 Gran Coupe znajdują się przyciski służące do konfigurowania wszystkich regulowanych przez kierowcę parametrów układu napędowego i podwozia. Tryby pracy DSC, charakterystyki pracy silnika, mapy dynamicznej kontroli tłumienia amortyzatorów, charakterystyki systemu M Servotronic i charakterystyki zmiany przełożeń w przekładni M DCT (Drivelogic) można wybierać niezależnie. Wszystko to oznacza, że kierowca może stworzyć szczegółową konfigurację samochodu i zapisać ustawienia pod jednym z dwóch przycisków M Drive umieszczonych na kierownicy.
Standardowe wyposażenie montowane w BMW M6 Gran Coupe obejmuje 20-calowe obręcze kół M z lekkiego stopu, skórzaną tapicerkę, podgrzewane fotele kierowcy i przedniego pasażera, automatycznie przyciemnianie lusterka zewnętrzne i wewnętrzne lusterko wsteczne, system alarmowy i system audio BMW Professional z głośnikami klasy hi-fi. Alternatywą dla standardowej dwustrefowej klimatyzacji automatycznej jest klimatyzacja czterostrefowa z osobnym panelem sterowania dla pasażerów podróżujących z tyłu. Na liście wyposażenia opcjonalnego mieszczą się wielofunkcyjne fotele M, podgrzewane siedzenia tylne, system bezkluczykowego otwierania zamków i rozruchu silnika (Comfort Access), podgrzewana kierownica, funkcja automatycznego domykania drzwi, elektrycznie sterowane rolety przeciwsłoneczne, nowa generacja systemu nawigacji Professional oraz system audio Bang& Olufsen High End Surround.
BMW M6 Gran Coupe zostało również wyposażone w wiele funkcji i usług dostępnych w systemach BMW ConnectedDrive, takich jak wyświetlacz przezierny BMW w wersji dla samochodów M, układ wspomagania przy parkowaniu, kamera tylna, asystent świateł drogowych, informowanie o ograniczeniach prędkości, ostrzeganie o zmianie pasa ruchu, ostrzeganie o opuszczaniu pasa ruchu, system kamer Surround View oraz system wspomagania widzenia nocnego BMW Night Vision z rozpoznawaniem pieszych. Klienci mogą również zintegrować iPhone lub inny smartfon z systemami samochodu i korzystać z usług internetowych podczas przebywania w kabinie.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: