BMW M4 DTM Champion Edition przeżywa drugą młodość. „Zazdrosne” spojrzenia innych kierowców gwarantowane?
BMW M4 w wersji DTM Champion Edition po kuracji w warsztacie znanego tunera Novitec jest teraz prawdziwym demonem prędkości i mocy, który z pewnością wzbudzi podziw niejednego kierowcy. Dodatkowo, wygląda świetnie i zapowiada "ostrą" zabawę na torze wyścigowym!
Niemiecka firma tuningowa Manhart Performance właśnie zaprezentowała zmodyfikowaną wersję limitowanego BMW M4 DTM Champion Edition. BMW wprowadziło M4 DTM Champion Edition w 2016 roku, aby uczcić zdobycie przez Marco Wittmanna tytułu mistrza DTM. Zbudowano wówczas tylko 200 egzemplarzy i teraz po tuningu Manhart MH4 GTR nie tylko wygląda bardziej agresywnie, ale jest też znacznie mocniejszy.
W porównaniu z seryjnym BMW M4, wersja DTM Champion Edition ma 3-litrowy silnik rzędowy sześciocylindrowy z podwójnym turbodoładowaniem, zastosowano w tym modelu również zmodyfikowany układ wtrysku wody, który pozwala na uzyskanie aż 493 KM i 600 Nm momentu obrotowego.
Niezadowolony chyba z tych „osiągów”, Manhart zamontował zatem nowy intercooler, wlot z włókna węglowego, wyścigowe rury i wydech ze stali nierdzewnej. Te modyfikacje dały łączną moc 698 KM i 980 Nm momentu obrotowego. Tak ogromna moc to duże wyzwanie dla skrzyni biegów, dlatego tunerzy postanowili również i ją przebudować, aby dzielnie znosiła obciążenie i idealnie reagowała na komendy kierowcy na torze.
Jakby tego było mało, aby model BMW w limitowanej wersji wyglądał jeszcze bardziej onieśmielająco, Manhart zamontował również nowy zestaw urodziwych, solidnych felg z własnego katalogu (20-calowe Concave One), którym towarzyszą opony w rozmiarze 255/35 i 295/30.
Wnętrze jest stonowane, ale godne samochodu wyścigowego, takiego jak ten, z tapicerką całkowicie wykończoną alcantarą, fotelami kubełkowymi sygnowanymi przez Recaro i wprost niezliczonymi częściami z włókna węglowego, które oprócz nadania bardziej sportowego wyglądu kabinie pomagają zmniejszyć całkowity ciężar samochodu.
Niestety, tuner nie podaje ostatecznej ceny pakietu modyfikacji, ale jesteśmy niemal pewne, że będzie to duży koszt dla właściciela sportowej M4 DTM. Nie mniej jednak, jak ktoś zdecyduje się na zakup tej kuracji dla swojego samochodu, może być pewny, że każdy się za nim oglądnie na ulicy i na torze.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: