
BMW M4 CSL – najszybsze M w historii. 550 KM i sprint do „setki” w 3,7 sekundy
Nowy wariant BMW M4 został wreszcie oficjalnie zaprezentowany. Nowe BMW M4 CSL łączy oldschoolową pasję do wyścigów z innowacyjną technologią i zabójczymi osiągami.
„CSL” oznacza „Competition, Sport, Lightweight”, nawiązując do kluczowej roli minimalizacji wagi w osiąganiu sukcesu w sportach motorowych.
BMW ograniczyło masę własną nowego CSL-a do 1625 kilogramów. Wyjątkowy stosunek mocy do masy wynoszący 2,95 kg na KM (4,01 kg/kW) zapewnia idealną platformę do dynamicznej jazdy.

Zamontowanie kubełkowych foteli M Carbon zmniejszyło masę o około 24 kg w porównaniu ze standardowymi fotelami montowanymi w BMW M4 Competition Coupé. Kolejne 21 kilogramów zaoszczędzono dzięki usunięciu tylnych siedzeń i pasów bezpieczeństwa, zintegrowaniu przegrody i dokonaniu odpowiednich modyfikacji w bagażniku. Zmiany w podwoziu, w tym dodanie wyjątkowo lekkich hamulców ceramicznych M Carbon oraz specjalnych obręczy, sprężyn i rozpórek ze stopów lekkich, obniżyły masę samochodu o kolejne 21 kilogramów. Zmniejszenie ilości izolacji akustycznej oraz przejście na ultralekką izolację akustyczną pozwoliło zaoszczędzić około 15 kg, podczas gdy użycie komponentów wykonanych z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) pozwoliło odjąć około 11 kg.
BMW M4 CSL wyróżnia się nowym pakietem aerodynamicznym, klapą bagażnika ze zintegrowanym spojlerem, karbonowym dachem z przetłoczeniami oraz maską z wlotami powietrza. Specjalne malowanie Frozen Brooklyn Grey w połączeniu z odsłoniętymi powierzchniami z włókna węglowego i czerwonymi akcentami, dodaje autu sportowego charakteru.
BMW M4 CSL – BMW Laserlight, czyli żółte reflektory i innowacyjne tylne światła
Opcjonalnie dostępne reflektory laserowe BMW wprowadzają kolejny przyciągający uwagę akcent na przodzie nowego BMW M4 CSL. Zarówno w efekcie powitalnym, który pojawia się po odblokowaniu drzwi, jak i po włączeniu świateł mijania i drogowych, reflektory te świecą na żółto, a nie na biało, przywodząc na myśl wygląd samochodów wyścigowych GT.

Tylne światła LED nowego BMW M4 CSL są standardowo wyposażone w technologię, która debiutuje w seryjnie produkowanym samochodzie. Ich szklane osłony mają wplecione misterne nici świetlne, które są oświetlane za pomocą technologii laserowej, nadając powierzchni lampom żywą strukturę. Tworzy to bardzo charakterystyczną sygnaturę świetlną, która jest rozpoznawalna z dużej odległości w ciemności.

BMW M4 CSL – silnik
BMW M4 CSL napędza ten sam sześciocylindrowy silnik rzędowy z technologią M TwinPower Turbo, który można znaleźć w samochodzie wyścigowym BMW M4 GT3. Jednak znaczne rezerwy wydajności umożliwiły znaczny wzrost mocy.
Silnik BMW M4 CSL generuje 550 KM i rozwija maksymalny moment obrotowy 650 Nm między 2750 a 5950 obr./min.

W testach na torze Nürburgring, BMW M4 CSL zanotowało najszybszy czas okrążenia w historii seryjnie produkowanego samochodu BMW. Jego oficjalny i notarialnie poświadczony czas okrążenia na torze o długości 20,832 km wynosił 7 minut. 20.207 sek. Podobnie imponujące są wartości przyspieszenia – od 0 do 100 km/h rozpędza się 3,7 sekundy, a od 0 do 200 km/h w 10,7 sekundy.
Chętni kupić BMW M4 CLS będą musieli się jednak pospieszyć. Niemiecki producent planuje wyprodukować tylko tysiąc egzemplarzy tego auta.
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Zostaw komentarz: