BMW iX przechodzi ostatnią fazę testów. Wiemy, jakie modele trafią najpierw do sprzedaży! I ile będą kosztować!
BMW iX przechodzi właśnie ostatnią fazę procesu przygotowań do produkcji seryjnej. Nowe BMW iX xDrive40 i nowe BMW iX xDrive50 otworzą nową erę mobilności niemieckiej marki. To te modele trafią do sprzedaży jako pierwsze. Kiedy? I ile będą kosztować?
BMW iX przechodzi właśnie ostatnią fazę procesu przygotowań do produkcji seryjnej. Na początku sprzedaży, która rozpocznie się pod koniec 2021 roku, dostępne będą modele: BMW iX xDrive50 oraz BMW iX xDrive40.
Pieter Nota, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za klientów, marki i sprzedaż, powiedział:
Złożyliśmy obietnicę i wywiążemy się z niej: BMW iX zacznie wchodzić na rynki jeszcze pod koniec tego roku, w dwóch wersjach: jako BMW iX xDrive40 i BMW iX xDrive50.
Nota zdradził również, ile będą kosztować samochody:
Dla Niemiec ustaliliśmy już ceny: BMW iX xDrive40 będzie oferowane w cenie porównywalnej do BMW X5 z konwencjonalnym silnikiem spalinowym. Poza tym klienci będą mogli po raz pierwszy dokupywać wyposażenie pojazdu w późniejszym czasie, a także korzystać z płynnego i zorientowanego na klienta procesu konfiguracji i personalizacji.
Ceny nowych modeli BMW X5 wahają się w Polsce od 279 000 złotych (brutto) do 599 500 złotych (brutto).
Przeczytaj też: BMW iX zaprezentowane. 500 KM, 600 km zasięgu i ogromny grill
BMW iX to pierwszy model oparty na nowym, przyszłościowym, skalowalnym module BMW Group. Rozwój i produkcja BMW iX podporządkowane są całościowej koncepcji zrównoważonego rozwoju, która obejmuje przestrzeganie surowych norm środowiskowych i społecznych w wydobyciu surowców, wykorzystanie energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych oraz materiałów pochodzących z recyklingu. Uzyskany bilans CO2 potwierdzony jest deklaracją ważności niezależnej jednostki badawczej. Na przykład certyfikat dla BMW iX xDrive40 wykazał przy przebiegu 200 tysięcy kilometrów potencjał tworzenia efektu cieplarnianego o około 45% niższy niż porównywalny SAV z silnikiem wysokoprężnym.
Przeczytaj też: Dwukrotny zdobywca Oscara testuje BMW iX. Zobacz, jego wrażenia z jazdy!
Piąta generacja technologii BMW eDrive obejmuje dwa silniki elektryczne, elektronikę mocy, układ ładowania i akumulator wysokonapięciowy. Silniki elektryczne BMW iX mają konstrukcję umożliwiającą rezygnację z tzw. metali ziem rzadkich. Działają na zasadzie maszyny synchronicznej o wzbudzeniu elektromagnetycznym. Zamiast zamontowanych na stałe magnesów trwałych, wirnik w silnikach BMW iX jest wzbudzany przez dopływ energii elektrycznej. Eliminuje to konieczność stosowania krytycznych surowców do produkcji magnesów, a BMW Group uniezależnia się tym samym od ich dostępności.
Taka konstrukcja ma również pozytywny wpływ na charakterystykę mocy. Możliwość precyzyjnego sterowania wzbudzeniem wirnika zapewnia maksymalny moment obrotowy już w momencie ruszania z miejsca. Ponadto, w przeciwieństwie do konwencjonalnych silników elektrycznych, moment można utrzymywać w bardzo szerokim zakresie obrotów. Dzięki temu wrażenia z jazdy BMW iX charakteryzują się nie tylko niezwykle spontanicznym, ale i bardzo stałym oddawaniem mocy, co podkreśla typowy dla marki sportowy charakter pojazdu.
Układ napędowy BMW iX xDrive50 składający się z jednego silnika na przedniej i jednego na tylnej osi rozwija łączną moc ponad 500 KM i umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w niecałe 5 sekund. Napęd BMW iX xDrive40 o mocy ponad 300 KM zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w nieco ponad 6 sekund.
Przeczytaj też: BMW iX w trasie po Europie – zobaczcie jak się prezentuje w zimowej scenerii!
Ogniwa akumulatorowe są produkowane zgodnie z precyzyjnymi specyfikacjami BMW Group i składane w akumulatory wysokonapięciowe dostosowane do poszczególnych modeli. W ten sposób BMW iX xDrive50 otrzymuje w zakładach BMW Group w Dingolfing akumulator o pojemność energetycznej brutto powyżej 100 kWh. Umieszczony płasko w podłodze BMW iX xDrive40 akumulator ma pojemność energetyczną brutto wynoszącą 70 kWh. Tym samym BMW iX xDrive50 osiąga zasięg w cyklu testowym WLTP wynoszący ponad 600 km. Zasięg BMW iX xDrive40 wynosi ponad 400 km.
Nowa technologia ładowania BMW iX umożliwia szybkie ładowanie prądem stałym o mocy do 200 kW. W ten sposób akumulator można naładować od 10 do 80 procent całkowitej pojemności w niecałe 40 minut. Ponadto w ciągu dziesięciu minut można dostarczyć ilość energii wystarczającą do tego, aby zwiększyć zasięg o ponad 120 km. Czas potrzebny do naładowania akumulatora wysokonapięciowego od 0 do 100% ze stacji Wallbox o mocy 11 kW wynosi mniej niż jedenaście godzin.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: