
BMW bez Apple CarPlay i Android Auto. Producent ma problem
W niektórych samochodach BMW wyprodukowanych w tym roku będzie brakować funkcji Apple CarPlay i Android Auto.
Problem z dostępnością półprzewodników nadal bardzo mocno odbija się na branży motoryzacyjnej. Przekonało się o tym BMW, które będzie dostarczać do klientów samochody pozbawione bardzo popularnej funkcji.
Wiele egzemplarzy BMW wyprodukowanych w pierwszych czterech miesiącach tego roku trafi do klientów z niekompletnym wyposażeniem. Chodzi o obsługę technologii Apple CarPlay i Android Auto, która cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród kierowców.
Powodem takiego stanu rzeczy jest problem z dostępnością mikroczipów montowanych w samochodach. Aktualne oprogramowanie dostarczane przez producenta nie współpracuje z tymi technologiami. BMW zapewnia jednak, że w najbliższym czasie problem zostanie rozwiązany. W komunikacie bawarskiego producenta możemy przeczytać, że „najpóźniej przed końcem czerwca”.
Zobacz: Półprzewodniki – co to jest i do czego służą w samochodach?
Aby uzyskać pełną funkcjonalność Android Auto i Apple CarPlay, a także łączności Wi-Fi w samochodach BMW, będzie potrzebna aktualizacja oprogramowania. Producent nie określił jakich modeli dotyka ten problem.
Wiadomo tylko, że klienci z USA, Włoch, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Francji mogą mieć problemy z tym elementem wyposażenia. Nie wiadomo nic na temat klientów w Polsce. Zagraniczne źródła podpowiadają, że problem dotyczy egzemplarzy z kodem 6P1 w specyfikacji. Użytkownicy zubożonych wersji BMW będą mogli zainstalować zdalnie nowe oprogramowanie.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: