BMW 5 Touring 2024 – takie auta to dziś rzadkość
Premiery takich aut jak nowe BMW Serii 5 w rodzinnym nadwoziu kombi to dziś rzadkość. Szczególnie, że pod maską znajdzie się mocny silnik diesla. Oto nowe BMW 5 Touring 2024.
Debiutuje siódma generacja BMW 5 Touring i po raz pierwszy pojawia się w niej nowy rodzaj napędu. Auto znacznie urosło i teraz długość przekroczyła 5 metrów, auto mierzy 506 cm długości, czyli aż o 9,7 cm więcej od schodząca piątka. Na dodatek, nowa seria 5 jest też szersza i wyższa (G61 ma 190 cm szerokości; o 3,2 cm więcej), (151,5 cm; +1,7 cm) i ma większy rozstaw osi (299,5 cm; +2 cm).
BMW 5 Touring 2024 – w ofercie wciąż bardzo dobre diesle
BMW zdaje się przeczyć wszystkim trendom, bo nie dość, że kombi to już mało popularne nadwozie to jeszcze w gamie silnikowej pozostawiono odmiany „passe”, czyli diesle. Mówimy to z przymrużeniem oka, bo to bardzo dobre jednostki.
Początkowo do oferty trafi mniejszy, 2-litrowy silnik R4 w wersji BMW 520d Touring o mocy 145 kW / 197 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm. W lecie 2024 roku dołączy świetny 6-cylindrowy diesel 530d xDrive o mocy blisko 300 KM. W tym samym czasie pojawią się dwa warianty z najnowszą generacją napędu hybrydowego plug-in. Dodatkowo, BMW 5 Touring po raz pierwszy debiutuje jako elektryk.
BMW i5 Touring po raz pierwszy
Nowe BMW i5 Touring od samego początku będzie oferowane w dwóch wariantach. W przypadku BMW i5 M60 xDrive Touring dwie zintegrowane jednostki napędowe na przedniej i tylnej osi generują razem 442 kW / 601 KM. Moment obrotowy wynosi maksymalnie 820 Nm przy włączonej funkcji M Launch Control lub M Sport Boost. Topowy model przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 s, a jego prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 230 km/h.
Słabsza odmiana BMW i5 eDrive40 ma napędzaną tylko oś tylną, a motor elektryczny generuje maksymalną moc 250 kW / 340 KM oraz maksymalny moment obrotowy do 430 Nm z funkcją Sport Boost lub Launch Control. Od 0 do 100 km/h BMW i5 eDrive40 Touring przyspiesza w czasie 6,1 s.
W przypadku obu modeli umieszczony w podłodze akumulator wysokonapięciowy zapewnia pojemność użytkową na poziomie 81,2 kWh. Oprócz wydajnych silników elektrycznych zasięg BMW i5 Touring na długich dystansach podnosi adaptacyjna rekuperacja i technologia pompy ciepła do ogrzewania i chłodzenia wnętrza, napędu i akumulatora wysokonapięciowego. Zasięg określony w procedurze testowej WLTP wynosi od 445 do 506 km w BMW i5 M60 xDrive Touring i od 483 do 560 km w BMW i5 eDrive40 Touring.
Wnętrze nowego BMW 5 Touring jest minimalistyczne i wegańskie
Głównym elementem deski rozdzielczej nowej piątki jest zakrzywiony wyświetlacz. W pełni cyfrowy zespół ekranów obejmuje dwa wyświetlacze – o przekątnej 12,3 cala i 14,9 cala. Nowoczesną atmosferę wnętrza auta podkreślają nowe, montowane w standardzie fotele sportowe, spłaszczona u dołu kierownica oraz opcjonalny panel interakcji BMW.
Nowe BMW serii 5 Touring wyposażone jest standardowo w całkowicie wegańskie wnętrze. Tapicerka z Veganzy dostępna jest opcjonalnie również z dekoracyjną perforacją. Ponadto tapicerka BMW Individual ze skóry Merino jest dostępna w kilku wariantach dwukolorowych. Inne opcjonalne elementy wyposażenia obejmują szklany dach panoramiczny i system nagłośnienia Surround marki Bowers & Wilkins z maksymalnie 18 głośnikami.
Nowe BMW 5 Touring to przestronny samochód
Nowe BMW serii 5 Touring zapewnia więcej miejsca i – zwłaszcza z tyłu – zauważalnie większą swobodę ruchu nóg, ramion i łokci, a także wyższy komfort akustyczny. Dzięki wszechstronnemu wnętrzu i licznym inteligentnym funkcjom jest równie imponujące w podróży, co w codziennej jeździe.
Szerszy otwór bagażnika w połączeniu z niską krawędzią ułatwia załadunek dużego bagażu. Pojemność bagażnika wszystkich wariantów nowego BMW serii 5 Touring można zwiększyć z 570 do 1700 l – niezależnie od technologii napędu. Oprócz automatycznej obsługi klapy tylnej, do wyposażenia standardowego należy również funkcja zdalnego odblokowywania oparcia tylnej kanapy dzielonej w proporcji 40:20:40 z poziomu bagażnika. Schowki pod podłogą bagażnika zapewniają miejsce na siatkę oddzielającą bagażnik, roletę bagażnika i kabel do ładowania modeli elektrycznych i hybrydowych plug-in.
Kiedy auto pojawi się w Polsce? Nowe BMW serii 5 Touring trafi na polski rynek późną wiosną 2024 roku, a z czasem gamę uzupełnią również inne wersje silnikowe. Ma powrócić także sportowe M5 w nadwoziu Touring.
Najnowsze
-
Mercedes-AMG pracuje nad pierwszym własnym SUV-em
Mercedes-AMG zdradził swoje plany na przyszłość. Już niedługo wyjątkowy samochód ma wprowadzić markę w segment, w którym samodzielnie jeszcze nie działała. -
Zadebiutował nowy Nissan Interstar. Wyjedzie na ulice w 2025 roku
-
Dynamika połączona z elegancją. Nowa Škoda Superb w wariancie Sportline już w polskim cenniku
-
Audi F1 ogłasza kolejnego kierowcę. To utalentowany Brazylijczyk
-
Mazda pokazuje przyszłość marki – Iconic SP
Zostaw komentarz: