
Też popełniasz ten błąd podczas tankowania? Eksperci przypominają o zasadzie „do pierwszego”
Co jest trudnego w tankowaniu paliwa? Właściwie to nic. Trzeba tylko zwrócić uwagę, czy lejemy właściwe paliwo, ale nowsze samochody chronią przed tego typu błędami. Żaden system nic nie poradzi jednak na popularny błąd, który robią kierowcy wszystkich samochodów.
Spis treści
- Jak prawidłowo tankować samochód? Unikaj jednego błędu
- Dlaczego trzeba tankować zawsze tylko do pierwszego odbicia?
- Tankowanie za 50 zł – nigdy tego nie rób
Jak prawidłowo tankować samochód? Unikaj jednego błędu
Wśród kierowców krąży przynajmniej kilka sposobów tego, jak należy tankować. Jedni zawsze trzymają się konkretnej kwoty, inni konkretnej liczby litrów. Część kierowców się nie rozdrabnia i po prostu tankuje do pełna.
Wśród tych ostatnich jest grupa, która zauważyła, że nawet po zatankowaniu do pełna, można dolać jeszcze przynajmniej kilka litrów. Dolewając więc, aby rzadziej musieć wracać na stację, a może chcąc też skorzystać z obniżonych cen. Bez względu na motywacje, to poważny błąd.
Dlaczego trzeba tankować zawsze tylko do pierwszego odbicia?
Sposób na dolanie dodatkowych litrów jest prosty. Gdy pistolet odbije, sygnalizując pełny bak, można przytrzymać go ręcznie i wymusić dalsze tankowanie. Działa to w każdym aucie, ale nigdy tak nie róbcie.
To dlatego, że pistolet nie odbija bez powodu. Niektórzy uważają, że to niepotrzebne marnowanie przestrzeni w baku, ale nie mają najwyraźniej pojęcia o jego budowie. Bak to nie jest zwykły zbiornik z prowadzącą do niego rurą. Ma on na przykład system odpowietrzania i odprowadzania oparów. Uparcie wlewając więcej paliwa, niż powinniśmy, możemy utrudnić odpowietrzanie, albo zalać cały układ.
PiS proponuje „program 3000 plus”. Kto dostanie darmowe prawo jazdy?
Pamiętajmy również, że paliwo tankujemy do baku. Wlewając je na siłę możemy przepełnić bak i paliwo znajdować się będzie w rurze prowadzącej od wlewu, a tak być nie może.
Tankowanie za 50 zł – nigdy tego nie rób
Niekorzystne dla samochodu jest również tankowanie niewielkich ilości paliwa, a co za tym idzie, jazda z niewielką ilością paliwa w baku. A taki scenariusz nas czeka, jeśli tankujemy za 50 zł. Wiele lat temu miało to jeszcze jakiś sens, ale obecnie za taką kwotę zalejemy około 8 l paliwa. Wystarczy to może na 100 km.
Ktoś może powiedzieć, że pokonuje niewielkie dystanse i tyle mu wystarcza na dłuższy czas, ale to błędne myślenie. Mała ilość paliwa w baku powodować może kondensację pary wodnej, a woda może prowadzić do korozji baku lub uszkodzenia elementów układu paliwowego. Podobnie jak jeżdżenie na resztce paliwa, co powoduje zasysanie osadów przez pompę paliwa.
Najkorzystniej jest zatem tankować do pełna i do pierwszego odbicia. Jeśli z jakichś powodów nie chcecie kupować tak dużo paliwa na raz, to tankujcie przynajmniej połowę baku i jeździe na stację, kiedy tylko zapali się rezerwa.
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Zostaw komentarz: