Robisz ten błąd podczas parkowania? Natychmiast przestań, bo kiedyś nie ruszysz z miejsca
Parkowanie, szczególnie w mieście, sprawia problemy niejednemu kierowcy. Lecz gdy miejsce już znajdziemy i samochód w nim postawimy, to wydaje się, że już po problemie. Mało kto wie, że poważny błąd można popełnić nie tylko podczas parkowania, ale też podczas pozostawiania samochodu na parkingu. Błąd, przez który pewnego dnia już nie odjedziemy.
Czy powinno się zaciągać hamulec ręczny na równej drodze?
Hamulec ręczny pełni bardzo istotną rolę, ale czy trzeba z niego zawsze korzystać? Są kierowcy, którzy uważają, że ma to sens tylko na pochyłościach, aby samochód się nie odtoczył. W przeciwnym razie, wystarczy samo pozostawienie go na biegu.
Inni przestrzegają przed zbyt rzadkim używaniem ręcznego, ponieważ szybciej może on wtedy ulec awarii. Jest w tym dużo racji, dlatego zalecamy częste używanie ręcznego. Jak każdy podzespół w samochodzie, stworzony jest do tego, żeby pracować.
Czy zaciągać hamulec ręczny w samochodzie ze skrzynią automatyczną?
Wielu kierowców uważa, że nie ma takiej potrzeby. Skrzynia automatyczna ma przecież tryb parkingowy, w którym należy pozostawić pojazd. Aktywuje on blokadę, dzięki której nasz samochód nie ruszy z miejsca, nawet na stromym wzniesieniu.
Paradoks polega na tym, że dokładnie z tego powodu, trzeba zawsze korzystać z hamulca ręcznego w samochodzie ze skrzynią automatyczną. Blokada w „automacie” utrzymuje pojazd w miejscu, ale jeśli działają na nie duże siły, może się zablokować na dobre i już nie odjedziemy.
Czy pijany może jeździć autem po własnym podwórku? Wyrok sądu jest zaskakujący
Jak odblokować automatyczną skrzynię biegów?
Wiele przekładni automatycznych ma koło wybieraka element podpisany jako „shift lock”. Korzysta się z niego, kiedy auta nie da się uruchomić i nie możemy przełączyć przekładni w tryb N, aby na przykład załadować je na lawetę.
Opisywana powyżej sytuacja jest jednak trudniejsza, ponieważ w jej przypadku siły działające na blokadę, uniemożliwiają jej zwolnienie. Pomóc może delikatne pchnięcie pojazdu w przeciwnym kierunku, aby zniwelować działanie wspomnianych sił.
Jak uniknąć zablokowania automatycznej skrzyni biegów?
Aby upewnić się, że nie nadwyrężymy mechanizmu blokującego naszej skrzyni biegów, trzeba pamiętać o jednej rzeczy. Kiedy zatrzymamy się i przełączymy wybierak na pozycje P, nie zdejmujmy nogi z hamulca. Zaciągnijmy najpierw hamulec ręczny, aby to on odpowiadał za utrzymanie naszego pojazdu w miejscu, a nie przekładnia.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: