1
2
Od dwóch dni Warszawiacy nie muszą wykładać biletu parkingowego za szybę auta. Dlaczego? Bilet parkingowy nie jest już konieczny.
Spis treści:
Bilet parkingowy to zmora kierowców. Często traciło się czas, aby pójść do parkomatu, wnieść opłatę za pomocą wpisania numeru rejestracyjnego, a następnie powrotu do auta, aby wyłożyć w widocznym miejscu bilet. Teraz ta konieczność powrotu do auta i wyłożeniu za szybą biletu została zniesiona.
Obowiązek zatknięcia biletu parkingowego był wpisany do regulaminu SPPN (Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego). Był także obowiązek znakowania samochodu informacją o korzystaniu z płatności mobilnych. Od 15 sierpnia Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie wykreślił taki obowiązek z regulaminu, więc wykładanie w widocznym miejscu biletu zakupionego w parkomacie nie jest już konieczne.
Gdy korzystaliśmy natomiast z wnoszenia opłat za parkowanie online, za pomocą mobilnych płatności, to trzeba było oznaczyć pojazd, np. za pomocą naklejki na szybę samochodu informującej o tym, że korzystamy z danej aplikacji czy usługi. Teraz również nie ma takiej konieczności.
ZDM tłumaczy swoją decyzję przejściem na system e-kontroli, co oznacza, że obecnie po zaparkowaniu samochodu i opłaceniu postoju w parkomacie automatycznie numer rejestracyjny naszego auta jest widoczny online do kontroli. Samochody, które monitorują daną przestrzeń miejską sprawdzają, czy określony numer rejestracyjny ma wniesioną opłatę.
Przeczytaj też:
Darmowe parkowanie samochodu w centrum miasta? Tak, są jeszcze władze przyjazne kierowcom
E–kontrola to weryfikacja, która odbywa się w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego. Jest realizowana przez służby miejskie przy pomocy samochodów elektrycznych wyposażonych w kamery i czujniki umieszczone na dachu pojazdu. Po sczytaniu numeru rejestracyjnego przez system zainstalowany w pojeździe w komputerze jest sprawdzana zdalnie informacja, czy dane auto ma opłacony postój czy nie. Jeśli kierowca nie uiścił opłaty automatycznie jest nakładany mandat – obecnie wynosi 300 złotych (lub 200 zł jeśli zapłacimy do 7 dni po wystawieniu opłaty dodatkowej, czyli mandatu).
Obecnie za postój w Warszawie należy zapłacić:
Samochody elektryczne i motocykle są w Warszawie zwolnione z opłat za postój w SPPN.
Obecnie można opłacić postój w SPPN poprzez dwie aplikacje: MobiParking (firmy SkyCash) i moBILET (firmy Mobile Traffic Data). System płatności mobilnych zapisany w regulaminie SPPN to zdalny sposób wnoszenia opłat za postój pojazdu za pomocą urządzenia mobilnego i technologii mobilnych, umożliwiających rozliczanie za rzeczywisty postój pojazdu, z uwzględnieniem opłaty minimalnej, na zasadach określonych przez operatora tych płatności.
Wielu kierowców nie chce pamiętać, że chodnik to część drogi przeznaczona do ruchu pieszych. Kierujący często w obawie o swój samochód wjeżdża na chodnik za głęboko, nie pozostawiając pieszym wymaganego 1,5 m. Tymczasem zaparkowanie pojazdu w nieprawidłowy sposób nie jest kwestią drobnej niedogodności dla przechodniów. Jeśli nie zadbamy, aby mieli oni odpowiednią ilość miejsca, niejednokrotnie zmuszamy dziecko czy osobę z niepełnosprawnością ruchową do zejścia na jezdnię, co może być śmiertelnym zagrożeniem. Czasami osobie poruszającej się na wózku czy rodzicowi z wózkiem dziecięcym w ogóle uniemożliwiamy poruszanie się po danym odcinku. Nietrudno też wyobrazić sobie strach osób niewidomych, które z powodu braku miejsca zostają zmuszone do zejścia z chodnika na jezdnię, aby ominąć przeszkody.
Wjazd do strefy oznakowany jest znakiem drogowym D-44 „strefa płatnego parkowania” wraz z tabliczką informującą o sposobach opłat za postój. Wyjazd z SPPN oznakowany jest znakiem D-45 „koniec strefy płatnego parkowania”.
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […]Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […]Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […]Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […]Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Komentarze:
Awaria - 18 sierpnia 2022
Bardzo wam tak dobrze. Zwężenia, korki, wyłączenia stref ruchu i betonoza z niedziałającą fontanną. Jeszcze żeby was g-no z Czajki zalało do kompletu to będzie pełen sukces kurdupla na koturnach.