
Biesiekirski zadebiutuje w grudniu w motocyklowych mistrzostwach świata FIM EWC
Pierwszy Polak i najmłodszy zawodnik motocyklowych mistrzostw Europy Moto2 ma przed sobą jeszcze trzy tegoroczne wyścigi w barwach ekipy Euvic Stylobike Good Racing, ale jego sezon wcale się na nich nie zakończy. Swoimi wynikami i postępami w Moto2
18-latek z Warszawy zwrócił na siebie uwagę Wójcik Racing Teamu, polskiej ekipy wystawiającej aż dwa zespoły w pełnym cyklu długodystansowych mistrzostw świata FIM EWC.
Podczas niedawnego wyścigu 24h Bol d’Or, pierwszej rundy FIM EWC sezonu 2019-2020, jedna z załóg Wójcik Racing Teamu wywalczyła historyczne, drugie miejsce, sięgając po pierwsze polskie podium w długodystansowych mistrzostwach świata. By wystartować w wyścigu Bol d’Or, który odbył się kilka dni przed jego osiemnastymi urodzinami, Biesiekirski był jednak jeszcze zbyt młody.
W Malezji młody warszawianin dosiądzie Yamahy R1 z numerem 777, startując w klasie Superstock i zmieniając się z ubiegłorocznym mistrzem Polski klasy Superbike, Markiem Szkopkiem oraz Adrianem Paskiem. Dla Biesiekirskiego będzie to pierwszy start motocyklem o pojemności tysiąca centymetrów sześciennych. Wkrótce młody Polak rozpocznie w Hiszpanii pierwsze testy Yamahy R1 w barwach Wójcik Racing Teamu.
W wyścigu w Malezji wystartują także m.in. pełnoetatowi zawodnicy MotoGP, Włoch Franco Morbidelli i Malezyjczyk Hafizh Syahrin. Zanim jednak zadebiutuje w FIM EWC, Biesiekirski wystartuje najpierw w trzech ostatnich wyścigach ME Moto2. Dwa z nich odbędą się w połowie października na torze w Albacete. Finał zaplanowano na połowę listopada w Walencji, gdzie rok temu w swoim zaledwie czwartym starcie Biesiekirski wywalczył siódme miejsce. Jego najlepszym rezultatem w tym sezonie jest jedenasta lokata w niedzielnym wyścigu w Jerez.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: