Biesiekirski zadebiutuje w grudniu w motocyklowych mistrzostwach świata FIM EWC
Pierwszy Polak i najmłodszy zawodnik motocyklowych mistrzostw Europy Moto2 ma przed sobą jeszcze trzy tegoroczne wyścigi w barwach ekipy Euvic Stylobike Good Racing, ale jego sezon wcale się na nich nie zakończy. Swoimi wynikami i postępami w Moto2
18-latek z Warszawy zwrócił na siebie uwagę Wójcik Racing Teamu, polskiej ekipy wystawiającej aż dwa zespoły w pełnym cyklu długodystansowych mistrzostw świata FIM EWC.
Podczas niedawnego wyścigu 24h Bol d’Or, pierwszej rundy FIM EWC sezonu 2019-2020, jedna z załóg Wójcik Racing Teamu wywalczyła historyczne, drugie miejsce, sięgając po pierwsze polskie podium w długodystansowych mistrzostwach świata. By wystartować w wyścigu Bol d’Or, który odbył się kilka dni przed jego osiemnastymi urodzinami, Biesiekirski był jednak jeszcze zbyt młody.
W Malezji młody warszawianin dosiądzie Yamahy R1 z numerem 777, startując w klasie Superstock i zmieniając się z ubiegłorocznym mistrzem Polski klasy Superbike, Markiem Szkopkiem oraz Adrianem Paskiem. Dla Biesiekirskiego będzie to pierwszy start motocyklem o pojemności tysiąca centymetrów sześciennych. Wkrótce młody Polak rozpocznie w Hiszpanii pierwsze testy Yamahy R1 w barwach Wójcik Racing Teamu.
W wyścigu w Malezji wystartują także m.in. pełnoetatowi zawodnicy MotoGP, Włoch Franco Morbidelli i Malezyjczyk Hafizh Syahrin. Zanim jednak zadebiutuje w FIM EWC, Biesiekirski wystartuje najpierw w trzech ostatnich wyścigach ME Moto2. Dwa z nich odbędą się w połowie października na torze w Albacete. Finał zaplanowano na połowę listopada w Walencji, gdzie rok temu w swoim zaledwie czwartym starcie Biesiekirski wywalczył siódme miejsce. Jego najlepszym rezultatem w tym sezonie jest jedenasta lokata w niedzielnym wyścigu w Jerez.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: