Bezpłatna stacja ładowania samochodów elektrycznych przy olsztyńskiej fabryce Michelin

Firma Michelin udostępniła całodobową stację ładowania samochodów elektrycznych. Punkt znajduje się przed głównym biurowcem fabryki w Olsztynie. Każdy chętny użytkownik auta elektrycznego będzie mógł skorzystać ze stacji bezpłatnie.

Uruchomienie punktu ładowania pojazdów oraz jego udostępnienie do użytku publicznego jest kolejnym krokiem firmy Michelin w budowaniu zrównoważonego transportu i promocji elektromobilności. W ubiegłym roku olsztyńska fabryka ogłosiła, że rozpoczyna wymianę swojej floty na samochody elektryczne oraz planuje budowę kilku stacji ładowania aut. Pierwsza z nich została właśnie udostępniona mieszkańcom Olsztyna, którzy będą mogli korzystać z punktu bezpłatnie i całodobowo.

Wymiana floty na pojazdy elektryczne to nie jedyna proekeologiczna inicjatywa fabryki. Od roku w firmie działa inne rozwiązanie mające na celu zmniejszenie emisji spalin, które jest związane z dostawą opon ­produkowanych w zakładzie. To transport intermodalny polegający na połączeniu transportu kolejowego i kołowego, co przyczynia się do znacznego ograniczenia wykorzystania tirów przez firmę.

Kolejnym krokiem w kierunku zmniejszenia poziomu CO2 w mieście jest również otwarcie nowej bramy nr 7, łączącej fabrykę Michelin z obwodnicą. Rozwiązanie to przyczynia się do ograniczenia ruchu na ulicach Olsztyna o około 4,5 tys. pojazdów miesięcznie, ponieważ samochody ciężarowe mogą dojeżdżać do zakładu z pominięciem miejskich dróg. Pozwala to na zmniejszenie w znacznym stopniu poziomu emisji spalin i hałasu. Dodatkowo, z myślą o owadach zapylających, przy nowej bramie powstała  łąka kwietna o powierzchni 1600 m2.

Firma Michelin dąży do tego, aby jej produkty również wpisywały się w ideę transportu przyjaznego środowisku. Obecnie udział materiałów biodegradowalnych w oponach Michelin wynosi do 30 procent, a w planach jest zwiększenie tej liczby do 80 procent. Firma pracuje też nad tym, aby opony były lżejsze, dzięki czemu ich produkcja będzie pochłaniała mniej surowców, a także by były coraz bardziej wytrzymałe. Wszystko po to, by konsument mógł jak najrzadziej zmieniać ogumienie, co przełoży się bezpośrednio na korzyści dla środowiska.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze