
BEZ CHEMII NA DRODZE – rusza nowa kampania społeczna
W ostatnich tygodniach media często donosiły o wypadkach drogowych spowodowanych przez kierowców pod wpływem środków odurzających. W odpowiedzi na ten niestety wciąż narastający problem rusza kampania informacyjno-perswazyjna BEZ CHEMII NA DRODZE finansowana przez Ministerstwo Zdrowia.
Kampania skierowana jest do wszystkich uczestników ruchu drogowego.
Kampania BEZ CHEMII NA DRODZE ma charakter informacyjno-perswazyjny. W ramach kampanii przewidziane są działania edukacyjne dla różnych grup odbiorców, w tym emisja spotów radiowych i wideo, działania w mediach społecznościowych i w Internecie, a także opracowanie i produkcja niezbędnych materiałów do bezpośrednich działań psychoedukacyjnych. Działania te mają dostarczyć niezbędnej wiedzy o zachowaniach ryzykownych, zagrożeniach i sposobach ich rozpoznania, a także prawnych i finansowych konsekwencjach związanych z jazdą po środkach odurzających i alkoholu. Jednym z narzędzi kampanii jest portal: bezchemiinadrodze.pl
Badania dotyczące skali problemu używania substancji psychoaktywnych w ruchu drogowym, a także przyzwolenia społecznego na to zjawisko, wskazują, że potrzebne jest podejmowanie działań, które poprzez wzmacnianie postaw nieużywania substancji psychoaktywnych pomogłyby zwiększać bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Według badań PBS w 2011 roku 57% Polaków miało styczność z kampaniami dot. prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu. Równocześnie 65% badanych twierdzi, że kampanie takie mają wpływ na ich zachowania.
Przeczytaj też: Absolutnie bezpieczni – nowa kampania społeczna
Kampania nastawiona jest na rozpowszechnianie informacji na temat ryzyka wypadków związanego z używaniem substancji psychoaktywnych podczas prowadzenia pojazdów. Cele kampanii to przede wszystkim:
• poprawa wiedzy kierowców na temat prawnych konsekwencji i ryzyka wiążącego się z prowadzeniem pojazdów pod wpływem alkoholu, środków odurzających, substancji psychotropowych i nowych substancji psychoaktywnych;
• wzrost liczby uczestników ruchu drogowego deklarujących brak akceptacji dla używania substancji psychoaktywnych;
• wzrost poziomu wiedzy rodziców dzieci i młodzieży szkolnej na temat roli mechanizmu modelowania w kształtowaniu bezpiecznych zachowań dzieci i młodzieży w ruchu drogowym;
• wzrost kompetencji rodziców dotyczących monitorowania zachowań dziecka oraz wyznaczania i egzekwowania ustalonych zasad.
Inicjatorem kampanii jest Krajowe Biuro do Spraw Przeciwdziałania Narkomanii, a realizatorem Fundacja Poza Schematami. Kampania jest współfinansowana w ramach Narodowego Programu Zdrowia.
Przeczytaj też: Polaku Nie Jedź Na Zderzaku – nowa kampania społeczna
Najnowsze
-
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców. -
Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
-
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Zostaw komentarz: