
Bertrand Piccard za kierownicą Hyundaia Nexo ustanowił rekord świata
Pilot balonu Bertrand Piccard przejechał dystans 778 kilometrów Hyundaiem Nexo, ustanawiając rekord świata dystansu pokonanego na jednym zbiorniku samochodu zasilanego wodorem.
Piccard rozpoczął swoją podróż w poniedziałek, 25 listopada, Hyundaiem Nexo na stacji tankowania wodoru FaHyance zlokalizowanej w Sarregeguemines. Miejsce to zostało wybrane nieprzypadkowo z uwagi na zaangażowanie francuskiego regionu Grand Est w propagowanie odpowiedzialnej mobilności. Podróż zakończyła się następnego dnia pod Muzeum Lotnictwa i Aeronautyki w Le Bourget po pokonaniu dystansu 778 kilometrów. Nigdy wcześniej seryjnie produkowany samochód z ogniwami paliwowymi zasilanymi wodorem nie pokonał tylu kilometrów bez konieczności tankowania.
Przyzwyczajony do niezwykłych wyzwań, takich jak pierwsza podróż dookoła świata balonem Breitling Orbiter czy pierwszy lot dookoła świata solarnym samolotem Solar Impulse, tym razem Bertrand Piccard miał możliwość, by w biciu rekordu towarzyszyli mu współpasażerowie.
Na siedzeniu pasażera obok Bertranda Piccarda zasiedli:
- Jean Rottner, Prezydent regionu Grand Est
- Wielki książę Luksemburga Henryk
- Michel Delpon, Prezydent departamentu Dordogne oraz przewodniczący grupy badawczej ds. wodoru w Zgromadzeniu Narodowym
- Benoit Potier, Dyrektor generalny Air Liquide
- Bruno Le Maire, Minister ds. ekonomii i finansów Francji
- Elisabeth Borne, Minister ds. transformacji ekologicznej i solidarnościowej Francji
- Książe Monako Albert II
Rekord świętowano na mecie zlokalizowanej pod Muzeum Lotnictwa i Aeronautyki w Le Bourget, miejscu symbolicznym, nawiązującym do powietrznych wyczynów Bertranda Piccarda. Po ustaleniu nowego rekordu przemówili kolejno Bertrand Piccard i Lionel French-Keogh, Dyrektor Zarządzający Hyundai Motor France.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: