Bentley będzie produkować silniki elektryczne z recyklingu!
Trzyletni projekt badawczy ma na celu dokonanie przełomu w technologii recyklingu.
Bentley rozpoczyna trzyletni projekt badawczy, którego celem jest zrewolucjonizowanie zrównoważonego rozwoju silników elektrycznych. Po raz pierwszy w wybranych silnikach mogą zostać zastosowane magnesy ziem rzadkich z metali pochodzących z recyklingu.
Badanie zatytułowane RaRE (Rare-earth Recycling for E-machines) ma na celu opracowanie metody wydobywania magnesów ziem rzadkich ze zużytej elektroniki. Projekt zwiększy skalę tego procesu i przekształci wyodrębniony materiał magnetyczny w nowe magnesy nadające się do recyklingu, które będą wykorzystywane w silnikach elektrycznych wykonywanych na zamówienie.
Przeczytaj też: Bentley – jak tworzą dzieło sztuki! Film
Komentując ambicje badawcze firmy Bentley, dr Matthias Rabe, członek zarządu ds. inżynierii Bentley Motors, powiedział:
Ponieważ przyspieszamy naszą drogę do elektryfikacji, chcąc oferować wyłącznie pojazdy hybrydowe lub elektryczne od 2026 roku, od 2030 roku wyłącznie elektryczne, ważne jest, abyśmy skupili się na każdym aspekcie zrównoważonego rozwoju pojazdów, w tym na zrównoważonych metodach pozyskiwania materiałów i komponentów.
RaRE obiecuje radykalną zmianę w zakresie możliwości ponownego wykorzystania energii elektrycznej, zapewniając źródło naprawdę niestandardowych silników niskonapięciowych do wielu różnych zastosowań i jesteśmy przekonani, że wyniki będą stanowić podstawę do budowy w pełni zrównoważonych napędów elektrycznych.
Przeczytaj też: Bentley wprowadza opcje wnętrza z tweedu
Badanie RaRE będzie przebiegać równolegle z programem badawczym OCTOPUS firmy Bentley, którego celem jest dokonanie przełomu w elektrycznych układach napędowych z osią elektroniczną, wykorzystując w pełni zintegrowaną, wolną od magnesów ziem rzadkich e-oś, która będzie obsługiwać architektury pojazdów elektrycznych.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: