Beetle Cabriolet – światowa premiera w Los Angeles
Podczas Los Angeles Auto Show ma miejsce światowa premiera – nowego Beetla Cabriolet.
W nowym Beetlu Cabriolet otwierany elektrohydraulicznie miękki dach potrzebuje na otwarcie 9,5 sekundy. Można go otwierać przy prędkości poniżej 50 km/h. Dach chowa się za tylnymi siedzeniami i nie ogranicza widoczności. Zamknięcie dachu trwa 11 sekund. Dodatkowe 1,5 sekundy potrzebne jest elektrohydraulicznemu mechanizmowi na automatyczne zakotwiczenie dachu w ramie przedniej szyby.
Design Garbusa przeżył renesans wraz z New Beetle. W ciągu ośmiu lat z taśm produkcyjnych zjechało 234.619 New Beetle Cabriolet. Styliści na nowo zinterpretowali formę nadwozia i udoskonalili ją. I tak samo postąpił zespół Klausa Bischoffa, szefa designu marki Volkswagen, z nowym Beetlem Cabriolet.
Z długością 4278 mm kabriolet jest o 152 mm dłuższy od poprzedniej generacji. Szerokość zwiększyła się o 84 mm (1808 mm, bez lusterek zewnętrznych). Jednocześnie zmniejszyła się wysokość kabrioletu (o 29 mm; do 1473 mm). Dodatkowa długość oznacza więcej miejsca we wnętrzu oraz w bagażniku. Składany miękki dach, także po otwarciu, nie ogranicza pojemności bagażnika. W porównaniu z New Beetle zwiększyła się ona o 24 litry do 225 litrów. Dzięki większym wymiarom oraz przesuniętej do tyłu ramie przedniej szyby, a tym samym zmienionemu konturowi dachu, pasażerowie z tyłu mają więcej miejsca nad głową, dokładnie o 12 mm.
fot. Volkswagen
|
W USA nowy Beetle Cabriolet będzie sprzedawany z dostępnym również w Europie silnikiem 103 kW TDI (140 KM) i 147 kW TSI (200 KM) oraz oferowanym wyłącznie na rynek amerykański pięciocylindrowym silnikiem MPI 125 kW (170 KM). Jednostka ta będzie oferowana z tradycyjną 6-biegową automatyczną skrzynią biegów ze sprzęgłem hydrokinetycznym; dla TSI i TDI można zamówić jako wyposażenie dodatkowe 6-biegową przekładnię dwusprzęgłową DSG Volkswagena.
W Europie Volkswagen będzie oferował nowego Beetla Cabriolet wyłącznie z czterocylindrowymi silnikami z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem. Trzy silniki benzynowe (TSI) rozwijają moc 77 kW/105 KM, 118 kW/160 KM i 147 kW/200 KM. Dwa silniki wysokoprężne (TDI) będą miały moc 77 kW/105 KM i 103 kW/140 KM. Każda z tych jednostek napędowych może być połączona opcjonalnie z dwusprzęgłową przekładnią (6-lub 7-biegowa DSG). Zużycie paliwa wynosi 5,1 l/100 km (140 KM TDI, przekładnia manualna) oraz 7,6 l/100 km (200 KM TSI, przekładnia manualna) i 7,9 l/100 km (200 KM TSI z DSG).
W Ameryce oraz w Europie do wyposażenia seryjnego należy między innymi elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP z asystentem ruszania pod górę, czołowe poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne typu Thorax (o zwiększonej pojemności, chroniące także głowę) oraz automatycznie wysuwane pałąki – zabezpieczenie przed skutkami dachowania. Opcjonalnie oferowane są po raz pierwszy dla Beetla Cabriolet takie elementy wyposażenia jak reflektory biksenonowe, Keyless Access – bezkluczykowy system uruchamiania silnika i otwierania drzwi, oświetlenie Ambient, system nagłośnieniowy firmy Fender (moc 400 W), automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, systemy audio i nawigacyjne z ekranami dotykowymi i np. wewnętrznym twardym dyskiem, dodatkowe wskaźniki na desce rozdzielczej (stoper, temperatura oleju, ciśnienie doładowania) i 18- lub 19-calowe felgi ze stopu metali lekkich.
fot. Volkswagen
|
Podobnie jak Beetle z nadwoziem Coupe, także kabriolet będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia (USA: 2,5 L, Turbo, TDI; Europa: Beetle, Design, Sport). Ponadto Volkswagen opracował dla Beetla Cabriolet trzy modele edycyjne, dostępne w momencie wprowadzania na rynek: „50s Edition”, „60s Edition” i „70s Edition”. Każda z tych trzech wersji utrzymana jest w stylu charakterystycznym dla danego dziesięciolecia i jest ukłonem w stronę Garbusa Cabrio.
Nowy Beetle Cabriolet pojawił się w USA już pod koniec listopada 2012 roku; w Europie wprowadzony zostanie na rynek w lutym 2013 roku.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: