Beata Sadowska podbije Maroko… ciężarówką!
Siedem dni w ekstremalnych warunkach afrykańskiej pustyni spędzi dziennikarka, Beata Sadowska. Już 21 października, wraz z Piotrem Domownikiem i Pawłem Molgo z Nac Rally Team, wsiądzie do olbrzymiej, 6-tonowej ciężarówki Mercedes Unimog U400, by wziąć udział w rajdzie RMF Morocco Challange.
Dla Beaty Sadowskiej takie pojazdy to nie pierwszyzna; miała z nimi doczynienia podczas dwóch Rajdów Dakar, które relacjonowała dla TVP. |
![]() |
fot. copyright WBF
|
Beata Sadowska znana jest ze swojego zamiłowania do motoryzacji. Jako dziennikarka przejechała Borneo w miesięcznym rajdzie Cammel Trophy Kalimantan i dwa razy relacjonowała dla TVP Rajd Dakar. Tam złapala bakcyla… motocyklowego (od ekipy Orlen Team) i zaraz po powrocie zrobiła prawa jazdy na jednoślad (pisałyśmy o tym tutaj). Teraz, między maratonem w Amsterdamie (16 października), a maratonem w Nowym Jorku (6 listopada), Beata postanowiła osobiście pokonać pustynię w warunkach rajdowych.
– Będę pomocnikiem nawigatora, ale nie wiem, jak to się skończy, bo zmysł orientacji się u mnie nie wykształcił – śmieje się Beata. – Może lepiej, żebym duchowo wspierała chłopaków? Mam nadzieję, że nie złapię bakcyla i po powrocie nie zapiszę się na kurs prawa jazdy na ciężarówki, bo mój narzeczony wyrzuci mnie z domu!.
Ekipa, z którą wyruszy Beata, przejedzie ponad 2 tysiące kilometrów przez 7 dni, niemal przez całe Maroko, walcząc z kamienistą i piaszczystą pustynią. Trzymamy kciuki!
Ekipa
Beata Sadowska – dziennikarka telewizyjnej Dwójki. Znana ze swojego zamiłowania do motoryzacji, ekologii, mody i biegania.
Pawel Molgo – prowadzi w klasyfikacji rocznej Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych w klasie T2. Do końca została ostatnia runda (z siedmiu), zatem jest już blisko do oczekiwanego tytułu Mistrza Polski. Startuje Mitsubishi Pajero V60.
Piotr Domownik – Mistrz Polski Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych w klasyfikacji generalnej w 2007 roku.
Ciężarówka, jaką startuje ekipa to Mercedes Unimog U400, który przejechał dwa „Dakary”, oba z sukcesem (meta). Pojazd o masie 6 ton napędza silnik o pojemności 6,4 litra i mocy 400 KM, przekazywanej przez 8-biegową skrzynię biegów na wszystkie koła.
Dla ekipy Nac Rally Team to nie jest pierwszy start w tym rajdzie.
– Ponieważ Dakar planujemy przejechać samochodem klasy T4, a więc ciężarówką, już teraz zaczynamy starty w tej właśnie klasie. Nowo kupiony i przygotowany Mercedes Unimog U400 ma za sobą dobrą dakarową historię – startował w tym rajdzie dwukrotnie i dwukrotnie go ukończył – mówi Piotr Domownik odpowiedzialny za stronę techniczną w teamie.
– To będzie na pewno nowa przygoda. W zeszłym roku w tym marokańskim rajdzie zajęliśmy II miejsce jadąc samochodem klasy T2, czyli praktycznie seryjnym. Teraz klasa ciężka, w którą musimy się wjeździć podczas przyszłorocznego sezonu, a zaczynamy już teraz. Na pewno będzie ciekawie… – dodaje Paweł Molgo, jeden z kierowców zespołu.
W rajdzie weźmie udział także współpracowniczka Motocaina.pl – Joanna Modrzewska, która pojedzie w zawodach na motocyklu.
Więcej o rajdzie na – www.rmfmoroccochallenge.pl
![]() |
fot. copyright WBF
|
Najnowsze
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
Volvo Cars Tech Hub w Krakowie obchodzi drugą rocznicę działalności. Firma chwali się, że to właśnie tam powstały kluczowe technologie dla nowego elektrycznego sedana ES90. Ale czy rzeczywiście polscy inżynierowie mieli tak duży wpływ na ten samochód? Przyjrzyjmy się faktom. -
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
-
Polskie warsztaty na skraju bankructwa? Długi sięgają 458 mln zł, a wiarygodność płatnicza spada
-
Elektryczny SUV – sprawdź model EX90 od szwedzkiej marki Volvo
Zostaw komentarz: