Beata Sadowska podbije Maroko… ciężarówką!
Siedem dni w ekstremalnych warunkach afrykańskiej pustyni spędzi dziennikarka, Beata Sadowska. Już 21 października, wraz z Piotrem Domownikiem i Pawłem Molgo z Nac Rally Team, wsiądzie do olbrzymiej, 6-tonowej ciężarówki Mercedes Unimog U400, by wziąć udział w rajdzie RMF Morocco Challange.
Dla Beaty Sadowskiej takie pojazdy to nie pierwszyzna; miała z nimi doczynienia podczas dwóch Rajdów Dakar, które relacjonowała dla TVP. |
fot. copyright WBF
|
Beata Sadowska znana jest ze swojego zamiłowania do motoryzacji. Jako dziennikarka przejechała Borneo w miesięcznym rajdzie Cammel Trophy Kalimantan i dwa razy relacjonowała dla TVP Rajd Dakar. Tam złapala bakcyla… motocyklowego (od ekipy Orlen Team) i zaraz po powrocie zrobiła prawa jazdy na jednoślad (pisałyśmy o tym tutaj). Teraz, między maratonem w Amsterdamie (16 października), a maratonem w Nowym Jorku (6 listopada), Beata postanowiła osobiście pokonać pustynię w warunkach rajdowych.
– Będę pomocnikiem nawigatora, ale nie wiem, jak to się skończy, bo zmysł orientacji się u mnie nie wykształcił – śmieje się Beata. – Może lepiej, żebym duchowo wspierała chłopaków? Mam nadzieję, że nie złapię bakcyla i po powrocie nie zapiszę się na kurs prawa jazdy na ciężarówki, bo mój narzeczony wyrzuci mnie z domu!.
Ekipa, z którą wyruszy Beata, przejedzie ponad 2 tysiące kilometrów przez 7 dni, niemal przez całe Maroko, walcząc z kamienistą i piaszczystą pustynią. Trzymamy kciuki!
Ekipa
Beata Sadowska – dziennikarka telewizyjnej Dwójki. Znana ze swojego zamiłowania do motoryzacji, ekologii, mody i biegania.
Pawel Molgo – prowadzi w klasyfikacji rocznej Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych w klasie T2. Do końca została ostatnia runda (z siedmiu), zatem jest już blisko do oczekiwanego tytułu Mistrza Polski. Startuje Mitsubishi Pajero V60.
Piotr Domownik – Mistrz Polski Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych w klasyfikacji generalnej w 2007 roku.
Ciężarówka, jaką startuje ekipa to Mercedes Unimog U400, który przejechał dwa „Dakary”, oba z sukcesem (meta). Pojazd o masie 6 ton napędza silnik o pojemności 6,4 litra i mocy 400 KM, przekazywanej przez 8-biegową skrzynię biegów na wszystkie koła.
Dla ekipy Nac Rally Team to nie jest pierwszy start w tym rajdzie.
– Ponieważ Dakar planujemy przejechać samochodem klasy T4, a więc ciężarówką, już teraz zaczynamy starty w tej właśnie klasie. Nowo kupiony i przygotowany Mercedes Unimog U400 ma za sobą dobrą dakarową historię – startował w tym rajdzie dwukrotnie i dwukrotnie go ukończył – mówi Piotr Domownik odpowiedzialny za stronę techniczną w teamie.
– To będzie na pewno nowa przygoda. W zeszłym roku w tym marokańskim rajdzie zajęliśmy II miejsce jadąc samochodem klasy T2, czyli praktycznie seryjnym. Teraz klasa ciężka, w którą musimy się wjeździć podczas przyszłorocznego sezonu, a zaczynamy już teraz. Na pewno będzie ciekawie… – dodaje Paweł Molgo, jeden z kierowców zespołu.
W rajdzie weźmie udział także współpracowniczka Motocaina.pl – Joanna Modrzewska, która pojedzie w zawodach na motocyklu.
Więcej o rajdzie na – www.rmfmoroccochallenge.pl
fot. copyright WBF
|
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: