
Baby na motóry!
"Baby na motóry" to grupa na facebooku dla kobiet, które jeżdżą motocyklami enduro. Przeznaczona do dzielenia się doświadczeniem, przygodami oraz organizacji wspólnych spotkań w terenie.
Grupa „Baby na motóry” na facebooku została założona ponad rok temu, a jej adminkami są: Asia Jankowska, Emilia Lendzion-Barszcz, Agnieszka Maniurska. Ogólny zarys społeczności kobiet, jeżdżących na motocyklach enduro, powstał jednak dużo wcześniej. Ich integracja miała miejsce na różnych forach motocyklowych, głównie: Forum Africa Twin, Forum BMW GS650F i Forum Transalp Club, co powodowało lekki chaos w komunikacji.
Pewnego jesiennego wieczoru Emilia i Agnieszka planowały zorganizowanie szkolenia z podstaw jazdy w terenie, wyłącznie dla kobiet. I tak po paru minutach rozmowy, jak logicznie i logistycznie to wszystko ogarnąć, powstała grupa “Baby na motóry” na FB. Nazwa została nadana na cześć zlotów organizowanych na w/w forach motocyklowych w poprzednich latach. Gdy grupa zaczęła się szybko rozwijać, Asia sprawnie opanowała temat związany z powstaniem unikatowego logo, które używane były do produkcji koszulek i naklejek dla członkiń grupy. Niewykluczone, że w przyszłości będą to też inne gadżety.
Grupa skupia motocyklistki enduro, niezależnie od marki motocykla. Głównym postanowieniem założycielek jest to, by grupa składała się głównie z dziewczyn, które lubią uprawiać szeroko pojęty off-road motocyklowy. Niekoniecznie ma to być hard enduro, ale również turystyka „szutrowa”, czy jazda “w koło komina” po okolicznych drogach gruntowych na cięższych motocyklach. Grup z motocyklistkami “asfaltowymi” jest wiele, więc powstało miejsce, gdzie motocyklistki mogą porozmawiać o pewnych rzeczach, typowych dla “błotek” i “szutrówek”.
Motocyklistki dzielą się tu swoim doświadczeniem o odzieży do jazdy w terenie, doborze ekwipunku, a także doświadczeniem związanym z doborem motocykla – a nie jest to łatwa sprawa, szczególnie dla kobiet, które wzrostem i siłą fizyczną nie grzeszą. Wymieniają się sztuczkami i sposobami, ułatwiającymi poruszanie się w terenie, aż po sprawy urody i dbania o zdrowie w tych gorszych warunkach i innych aspektach kobiecego radzenia sobie w świecie off-roadu. Wszystko w jednym miejscu, dla kobiet z nastawieniem na motocykle terenowe! Oprócz rozmów w sieci, założycielki starają się organizować spotkania. Przede wszystkim jest to coroczny, ogólnopolski zlot – a ten w 2018 roku będzie już siódmym z kolei! Tym razem Kasia zaprasza w Karkonosze w dniach 6-8 lipca. Podczas zlotu głównym celem jest integracja, zarówno podczas sobotnich jazd, jak i wieczorami przy ognisku. Trasa oczywiście wiedzie po szutrach i polnych drogach, także z trudniejszymi elementami, gdzie czasami trzeba liczyć na pomoc koleżanek. Na mężczyzn nałożony jest całkowity zakaz udziału w zlocie.
Poza zlotem motocyklistki widują się na mniejszych spotach (np. na Jurze) i lokalnych, jednodniowych jazdach. Marzeniem założycielek jest daleki wyjazd większą, kobiecą grupą. Oprócz tego czynnie uczestniczą i namawiają do udziału w rajdach terenowych na terenie kraju, są to np. Rajd Tukan (podczas edycji w 2017 było 8 dziewczyn w kategorii Racing), Baba Jaga Tour, IZI Meeting i innych rajdach turystycznych.
Zapraszamy wszystkie motocyklistki enduro do grupy „Baby na motóry”:
https://www.facebook.com/groups/290385934657228/
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: