
Aznom Palladium – znamy dane techniczne wielkiej limuzyny!
Aznom Palladium od kilku miesięcy był wielką zagadką. Włosi w końcu wyjawili wszystkie informacje o pierwszej na świecie "hiper-limuzynie".
Aznom Palladium został zaprojektowany i wyprodukowany we Włoszech. Głównym założeniem marki było odtworzenie idei słynnych włoskich konstruktorów nadwozi sprzed kilkudziesięciu lat, kiedy każdy pojazd był wytwarzany ręcznie. I udało to się!
Wyprodukowaliśmy ten pojazd przy użyciu rzemieślniczych technik produkcji, które są dziś prawie zapomniane, takie jak ręczne wykonanie karoserii, wraz z innymi rozwiązaniami technologicznymi – konstruktorzy silników, garbarze, trzepacze paneli, projektanci i inżynierowie, którzy pracowali przy tym projekcie, są spadkobiercami tradycji, która rozsławiła włoskie samochody na całym świecie -powiedział założyciel firmy Aznom, Marcello Meregalli
Przeczytaj także: http://Aznom Palladium – pierwsza „hiper-limuzyna” na świecie. Znamy datę premiery!
Nazwano go hiper-limuzyną, ponieważ łączy w sobie tradycyjne cechy luksusowych sedanów o wyjątkowych możliwościach typowych dla innych rodzajów samochodów. Każdy egzemplarz będzie dopasowany do klienta.
Nazwa modelu wskazuje na majestatyczną i klasyczną estetykę, czerpiąc inspiracje z rezydencji włoskiego architekta Andrei Palladio. Jednak chemikom może kojarzyć się to z rzadkim i lśniącym metalem o tej samej nazwie – pallad.
Pasażerowie tylnej kanapy będą rozkoszować się luksusem. Do ich dyspozycji będą wygodne siedzenia, a wokół nich ukryte szuflady i schowki. Kierowca również nie może narzekać na niewygodę. Będzie miał w zasięgu ręki konsolę centralną i wyświetlacz najnowszej generacji. Dodatkowa konsola na drzwiach umożliwi mu kontrolę m.in. oświetlenia wnętrza, klimatyzacji, lodówki pokładowej, otwierania i zamykania wszystkich szuflad i schowków, bagażnika oraz oczywiście drzwi.
Klimatyzacja ma mieć dwa niezależne systemy, dzięki czemu pasażerowie z tyłu mogą mieć inną temperaturę niż pasażerowie z przodu. Dla dopełnienia luksusu, w pojeździe znajduje się własnoręcznie zrobiony zegar ze złota i palladu. W prezencie klient dostaje parasolkę podpisaną przez Francesco Maglia (historyczną firmę produkującą parasole w Mediolanie od 1854 r.)
Pod maską znajdziemy 5,7-litrowy silnik V8 biturbo dostrojony przez Monza Garage, który zapewnia 710 KM i 950 Nm momentu obrotowego. W pewnych okolicznościach silnik będzie działał tylko na 4 cylindrach, co zmniejszy zużycie paliwa oraz zanieczyszczanie powietrza. Na życzenie klienta może zostać zainstalowany także silnik elektryczny.
Z potężnym silnikiem spalinowym skonfigurowana jest 8-biegowa, automatyczna skrzynia biegów. Pojazd, w zależności od kierowcy, będzie napędzany albo tylko na koła tylne albo na obie osie. Aby ten olbrzym się zatrzymał, zamontowano wentylowe tarcze w rozmiarze 408 x3 4mm z 6-tłoczkowymi zaciskami Brembo GT z przodu, a z tyłu 380 x 28 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami.
Przeczytaj także: http://Mercedes-AMG A 35 4Matic Limuzyna – sedan na sportowo
Zadbano również o bezpieczeństwo pasażerów. Pojazd będzie wyposażony w sześć poduszek powietrznych, systemy wspomagania kierownicy, czujniki i wiele innych systemów poprawiających komfort i bezpieczeństwo jazdy m.in. system ABA i HDC.
Szczegóły silnika | |
silnik | V8 biturbo |
pojemność skokowa | 5,7 l |
max. moc | kw 522 (710 KM) |
max. moment obrotowy | 950 Nm przy 4.200 obr. / min. |
Przeniesienie napędu | |
skrzynia | 8-biegowa automatyczna |
rodzaj napędu | na tylną oś lub na obie osie |
Osiągi | |
max. prędkość | 210 km/h |
0-100km/h | 4.5 s |
Wymiary | |
długość | 5960 mm |
szerokość | 2085 mm |
wysokość | 1971 mm |
waga | 2650 kg |
pojemność bagażnika | 621 l |
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: