Najmniej i najbardziej awaryjne auta 2023 – raport TÜV
Jakie są najmniej i najbardziej awaryjne auta 2023? Najnowszy raport TÜV 2023 dostarcza odpowiedzi.
Spis treści
- Najmniej awaryjne auta 2023
- Najmniej awaryjne auta 2023 w wieku 2-3 lata
- Najmniej awaryjne auta 2023 w wieku 4-5 lat
- Najmniej awaryjne auta 2023 w wieku 6-7 lat
- Najmniej awaryjne auta 2023 w wieku 8-9 lat
- Najmniej awaryjne auta 2023 w wieku 10-11 lat
- Najbardziej awaryjne auta 2023
- Najbardziej awaryjne auta 2023 w wieku 2-3 lata
- Najbardziej awaryjne auta 2023 w wieku 4-5 lat
- Najbardziej awaryjne auta 2023 w wieku 6-7 lat
- Najbardziej awaryjne auta 2023 w wieku 8-9 lat
- Najbardziej awaryjne auta 2023 w wieku 10-11 lat
- Najmniej i najbardziej awaryjne auta 2023 – podsumowanie
Jakie są najmniej i najbardziej awaryjne auta 2023? Odpowiedzi dostarcza niemiecka organizacja TÜV (Technischer Überwachungsverein). To niemieckie Stowarzyszenie Inspekcji Technicznej, które kontroluje i certyfikuje systemy techniczne. Organizacja działa na wielu płaszczyznach, ale dziś zajmiemy się raportami dotyczącymi samochodów, które są co roku przez nią są sporządzane. Źródłem danych dla corocznego raportu awaryjności są badania techniczne aut przeprowadzane za naszą zachodnią granicą. Liczba tych badań idzie w miliony, a ich dokładność jest znacznie wyższa niż w Polsce. Wystarczy zdać sobie sprawę, że w Niemczech średnio 20% aut nie przechodzi badania technicznego za pierwszym razem.
Najmniej awaryjne auta 2023
Zacznijmy od dobrych wiadomości, czyli aut używanych, które według danych zgromadzonych i analizowanych przez TÜV są najmniej awaryjne. Dane są kategoryzowane w zależności od wieku poszczególnych modeli. Poniżej prezentujemy wyniki analizy w odrębnych grupach wiekowych.
Najmniej awaryjne auta 2023 w wieku 2-3 lata
Poniżej lista pięciu modeli, z najmniejszym odsetkiem wykrytych usterek w swojej kategorii wiekowej:
- Mercedes klasy B (2%)
- Mercedes GLC (2,3%)
- Volkswagen Golf Sportvan (2,3%)
- Audi Q3 (2,4%)
- Audi Q2 (2,6%)
Najmniej awaryjne auta 2023 w wieku 4-5 lat
Kolejne pięć modeli w następnej kategorii wiekowej:
- Porsche 911 (2,7%)
- Mercedes SLC (4,1%)
- Audi Q2 (4,5%)
- Mazda CX-3 (4,6%)
- Volkswagen Golf Sportvan (2,6%)
Najmniej awaryjne auta 2023 w wieku 6-7 lat
Następna grupa wiekowa, oto wyniki:
- Porsche 911 (3,5%)
- Suzuki Vitara (7,2%)
- Volkswagen Golf Sportvan (7,3%)
- Mercedes klasy B (7,8%)
- Porsche Cayenne (7,9%)
Najmniej awaryjne auta 2023 w wieku 8-9 lat
I kolejna grupa wiekowa:
- Porsche 911 (4,6%)
- Audi TT (9,4%)
- Mercedes SLK (10,3%)
- Mercedes klasy B (11%)
- Porsche Cayenne (11,1%)
Najmniej awaryjne auta 2023 w wieku 10-11 lat
To ostatnia grupa wiekowa obejmowana w statystykach TÜV. Złośliwi powiedzą, że starszych aut się nie sprawdza, bo wówczas jadą już do Polski… Oto lista najmniej awaryjnych:
- Porsche 911 (6,6%)
- Audi TT (11,6%)
- Mercedes SLK (12,2%)
- Mini Countryman (13,9%)
- Mercedes klasy B (14,2%)
Najbardziej awaryjne auta 2023
Teraz przyjrzyjmy się mniej pozytywnym danym. Poniżej w podziale na poszczególne grupy wiekowe, listy pięciu modeli w każdej grupie, które według niemieckich danych TÜV okazały się najbardziej usterkowe.
Najbardziej awaryjne auta 2023 w wieku 2-3 lata
Poniższe modele wykazywały się najwyższym odsetkiem wykrytych usterek w grupie najmłodszych, 2-3 letnich aut używanych:
- Dacia Logan (11,6%)
- Dacia Dokker (10,8%)
- Citroen C3 Aircross (9,4%)
- Volkswagen Sharan (9,4%)
- BMW X5/X6 (8,8%)
Najbardziej awaryjne auta 2023 w wieku 4-5 lat
Kolejna grupa wiekowa i najbardziej awaryjne modele:
- Dacia Duster (18%)
- Volkswagen Sharan (17,1%)
- BMW 2 Active Tourer (16,7%)
- Seat Alhambra (16,6%)
- Dacia Dokker (16,1%)
Najbardziej awaryjne auta 2023 w wieku 6-7 lat
Przechodzimy do starszych aut i oto wyniki:
- Dacia Duster (24,4%)
- Dacia Dokker (24,4%)
- BMW serii 5/6 (23,8%)
- Dacia Logan (23,5%)
- Fiat Punto (22,5%)
Najbardziej awaryjne auta 2023 w wieku 8-9 lat
Kolejna grupa wiekowa i modele z największą usterkowością:
- Dacia Logan (32,9%)
- Fiat Punto (31,1%)
- Dacia Duster (28,4%)
- Ford Mondeo (28%)
- Renault Twingo (22,5%)
Najbardziej awaryjne auta 2023 w wieku 10-11 lat
I tak dotarliśmy do najstarszych modeli uwzględnianych w statystykach TÜV. Które okazały się najbardziej usterkowe? Oto rezultaty:
- Renault Clio (36,4%)
- Renault Twingo (35,9%)
- Dacia Logan (35,6%)
- Dacia Sandero (35%)
- Fiat Panda (33,8%)
Najmniej i najbardziej awaryjne auta 2023 – podsumowanie
Na koniec pewna uwaga, pamiętajmy, by nie polegać sztywno na tego typu statystykach. Kiepski wynik np. modeli marki Dacia wynika też stąd, że tego typu samochody są kupowane by dzień w dzień służyły. Tymczasem tak dobrze wypadające w niemieckich statystykach Porsche 911 to samochód, o który jego właściciele zazwyczaj bardzo skrupulatnie dbają.
Najnowsze
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Volvo EX30, najmniejszy SUV szwedzkiej marki, udowadnia, że bezpieczeństwo nie jest kwestią rozmiaru. Model ten właśnie uzyskał maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP, potwierdzając tym samym zaangażowanie szwedzkiej marki w zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zwłaszcza w wymagających warunkach miejskich -
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
Dacia Duster z tytułem CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
-
To auto kończy właśnie 10 lat – było pierwszą hybrydą coupe tej japońskiej marki
Zostaw komentarz: